Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.
daewoo-nubira-l-01.jpg

Daewoo Nubira

1 / 3
daewoo-nubira-l-01.jpg
daewoo-nubira-l-02.jpg
daewoo-nubira-l-03.jpg

Daewoo Nubira : een overzicht

Bekijk hier een compleet overzicht van de Daewoo Nubira, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder

Occasions vanaf:
*Laagste prijs op AutoScout24 in de afgelopen maand

De Daewoo Nubira verschijnt in 1997 voor het eerst op de markt

Begin jaren '90 begon de Zuid-Koreaanse autoproducent Daewoo zich met name te richten op groei en de uitbreiding naar het buitenland. Naast de Aziatische en Noord-Amerikaanse markten richtten de Koreanen zich vanaf dat moment ook op Europa. Lees meer

Interesse in een Daewoo Nubira

Daewoo Nubira occasions
Daewoo Nubira dealeraanbiedingen

Alle artikelen

Alternatieve modellen

Hier wilden zij gezien worden als fabrikant van een breed opgezette voertuigcollectie die miniauto’s tot aan sedans uit de middenklasse omvatte. Als een voertuigfabrikant het redt in Europa breekt hij ook wereldwijd door, zo zei men die tijd in de auto-industrie. Het hoorde tot de strategie van Daewoo om zijn nieuw ontwikkelde modellen een wat Europees design te geven. In deze eerste jaren was er nauwelijks een vooraanstaande Italiaanse autodesigner die geen ideeën bij Daewoo inbracht. Pininfarina, Italdesign, Bertone: al deze grote namen moesten tot het grote succes leiden. Toen Daewoo vervolgens ook nog terreinwagenproducent Ssang Yong overnam, paste dit dan ook precies in de plannen. Zo kon Daewoo ook nog vertegenwoordigd zijn in de boomende sector van de Sport Utility Vehicles (SUV’s). Er werd niet alleen maar geïnvesteerd in overnames en een modeloffensief, maar noodzakelijkerwijze ook in modernere fabrieken met een grotere capaciteit, zoals de Daewoo fabriek in de Zuid-Koreaanse stad Gunsan. Voordat het geld bij Daewoo opraakte en het Amerikaanse autoconcern General Motors (GM) de meerderheid van de aandelen aan Daewoo in bezit kreeg, was de productie in Gunsan van start gegaan. Eén van de eerste modellen die hier in 1997 van de band rolde was de Daewoo Nubira.

De Daewoo Nubira wordt gebouwd als sedan en combi

Terwijl voorganger Daewoo Nexia nog een in licentie nagebouwde versie van de Opel Kadett was, verscheen de Daewoo Nubira technisch gezien grotendeels als een eigen ontwikkeling van de fabrikant op de markt. De voorwielaangedreven Daewoo Nubira werd aangeboden in drie carrosserieversies: als gewone sedan, als vijfdeurs hatchback en als combi. Met afmetingen van 4,28 tot 4,55 meter lang en een breedte van 1,72 meter had de Daewoo Nubira in elke carrosserieversie de klassetypische afmetingen van een voertuig uit de lagere middenklasse. In 1999 kreeg de door Italiaanse designers ontworpen Daewoo Nubira een uitgebreid modelonderhoud. Dit had technische wijzigingen en een nieuwe vormgeving van de voorkant van de auto tot gevolg. Bovendien werd de hatchbackversie uit de collectie gehaald. De tweede generatie van de Daewoo Nubira, dit keer ontworpen door Pininfarina, verscheen in 2004 in Europa en werd hier aangeboden als gewone sedan en combi. Enige tijd later gaf GM het model een Amerikaans label, voortaan heette hij Chevrolet Nubira. De motoren die voor de Daewoo Nubira ter beschikking stonden waren twee verschillende benzinemotoren: één met een prestatievermogen van 76 kW (103 pk) en één met een prestatievermogen van 96 kW (131 pk).

Beoordelingen voor Daewoo Nubira

6 Beoordelingen

3,6