Mercedes-Benz SLK 200 - Occasion, Tweedehands auto, Auto kopen - AutoScout24

Vind uw droomvoertuig

Aanbod voor uw zoekopdracht

Aanbod voor uw zoekopdracht

De Mercedes-Benz SLK 200 is de verkooptopper onder de roadsters


Cabrios met een klassiek stoffen dak op basis van vierzitter sedans of wendbare open tweezitters met een stalen dak dat in een mum van tijd neergelaten kan worden: sinds de jaren 90 gunnen steeds meer Duitse automobilisten zichzelf frisse lucht door te kiezen voor autos met een beweegbare dakconstructie. Mercedes-Benz is sinds 1996 in de zeer concurrerende markt van betaalbare roadsters vertegenwoordigd met zijn SLK-serie. Als je keek naar hoeveel roadsters er van een bepaald merk op straat waren kwam de autofabrikant uit Stuttgart direct op de eerste plaats te staan met de Mercedes-Benz SLK 200 en zijn krachtiger gemotoriseerde versies. Het instapmodel Mercedes-Benz SLK 200 bewees zich als verkooptopper in deze voertuigklasse. Hij overtuigt de consumenten met zijn concurrerende prijs, zijn geavanceerde techniek en de bekende Mercedes kwaliteit.


Stevig maar vouwbaar – het variodak van de Mercedes-Benz SLK 200


Terwijl de fabrikant voor zijn grote cabriolets uit de CLK-serie koos voor klassieke stofdaken, werd zijn roadster voor het eerst weer met een hardtop uitgerust. Het variodak van de Mercedes-Benz SLK 200 verdween met één druk op de knop binnen 25 seconden de kofferruimte in. Hierbij werd hij in het midden samengevouwen. Het laadvolume van de kofferruimte werd hierdoor wel verkleind van zon 350 liter naar 145 liter. In de generatie die vanaf 2004 verkrijgbaar was werd het laadvolume bij een neergelaten hardtop licht verhoogd. Dit werd gerealiseerd dankzij een gewijzigd mechanisme bij het neerlaten van de achterruit. Qua chassis was de Mercedes-Benz SLK 200 gebaseerd op de C-klasse van Mercedes.


Een verbeterd prestatievermogen voor de Mercedes-Benz SLK 200 dankzij compressortechniek


De Mercedes-Benz SLK 200 werd in Duitsland in de eerste generatie R170 (van 1996 tot 2004) aanvankelijk zonder compressortechniek geproduceerd. Hij had een viercilinder seriemotor met een prestatievermogen van 100 kW (136 pk) waarmee het voertuig een maximale snelheid van 208 km/u kon halen. Deze Mercedes-Benz SLK 200 accelereerde in 9,3 seconden van nul naar honderd. Het gemiddelde brandstofverbruik lag op 9,1 liter (217 g/km CO2). Vervolgens werd de kleinste roadster uit de serie vanaf 2000 met een compressor aangeboden, waardoor het maximale koppel steeg van 190 Nm naar 230 Nm en het prestatievermogen. Het prestatievermogen steeg naar 120 kW (163 pk). Voortaan accelereerde de Mercedes-Benz SLK 200 in 8,2 seconden van nul naar honderd en haalde hij een maximumsnelheid van 223 km/u. Het gemiddelde brandstofverbruik verhoogde zich tot 9,6 liter (231 g/km CO2). Nieuw waren een voortaan standaard aanwezig ESP-systeem en een zesversnellingsbak.  


Meer comfort en een nieuwe motor voor de Mercedes-Benz SLK 200


De Mercedes-Benz SLK 200 was in de tweede generatie R717 (die in 2004 verscheen) verkrijgbaar met een zesversnellingsbak of een automaat met vijf versnellingen. De achterwielaangedreven roadster met compressor en viercilinder seriemotor had tot bouwjaar 2007 nog steeds een prestatievermogen van 120 kW (163 pk). Midden 2008 werd de Mercedes-Benz SLK 200 gemodificeerd. Hij kreeg toen een nieuwe motor met 135 kW (184 pk), waarmee de auto maximaal 236 km/u haalde. Daarmee kon hij in 7,6 seconden van nul naar honderd accelereren. Het gemiddelde brandstofverbruik van deze roadstermodellen bedroeg 7,7 liter super bij een CO2-uitstoot van 182 g/km. Een nieuw uitrustingskenmerk van de Mercedes-Benz SLK 200 vanaf 2004 was een optioneel verkrijgbare hoofd- en nekverwarming voor de passagiers. Deze paste zich automatisch aan, afhankelijk van de rijsnelheid.

Mehr anzeigen