Peugeot 605 : een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de Peugeot 605, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod van Peugeot 605
-
Peugeot 605 3.0 V6 SV
€ 2.760,-- 211.000 km
- 08/1995
- 123 kW (167 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, NL-6300AE Valkenburg -
Peugeot 605 2.0 SL Select 1997 Trekhaak Origineel NL
€ 3.950,-- 178.346 km
- 03/1997
- 97 kW (132 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Bedrijf, NL-7961 EA RUINERWOLD
Interesse in een Peugeot 605
Alle artikelen
De Peugeot 408 lijkt nergens op en dat vinden we geweldig
Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 review – waarom de Polestar 2 op zijn tellen moet passen
Mercedes EQS SUV (2023) test: waarom hij de EQS sedan overbodig maakt
Volkswagen ID. Buzz: actieradius gemeten bij 100 en 130 km/h
BMW iX1 test: van deze elektrische suv zit de Volvo XC40 Recharge rechtop in zijn bed
Waarom de Toyota Corolla Cross als geroepen komt
Alternatieve modellen
Toch heeft deze auto daarna nog wel wat veranderingen ondergaan. Zo krijgt deze in 1997 als upgrade een V6-motor en het uiterlijk wordt in 1994 nog eens extra strak getrokken. Met als resultaat een tijdloze elegantie en een mooie belijning, zowel aan de buitenkant als bij het interieur.
De hoekige vormen zijn karakteristiek voor de Peugeot 605. Het is een flinke auto, met een royale binnenruimte. Mensen met lange benen kunnen de Peugeot 605 enorm waarderen. De riante achterbank biedt een ruime plek voor meerdere personen en de koffers kunnen met gemak in de grote bagageruimte. De klassieke beugels van de klep zijn keurig weggewerkt en drukken de bagage niet plat bij het dichtslaan van het kofferbakdeksel. Het hele interieur is verzorgd afgewerkt.
Een stabiele factor in het verkeer
Met de nieuwe V6-motor, de vier nokkenassen en hetzelfde aantal kleppen per cilinder, is de auto goed voor 140 kW/191 pk. Zonder storende of te harde motorgeluiden te produceren, geeft dit de auto toch een sportieve inslag. Een flinke sprint naar 100 kilometer per uur moet geen probleem zijn. De transmissie heeft twee standen: Eco en Sport. Ondanks dat de auto zich goed leent voor sportief rijgedrag, heerst binnenin het voertuig een volmaakte rust. Ook wat de vering betreft, heeft de Peugeot 605 niets te klagen. Geen hellende auto in de bochten en de lange wielbasis zorgt dat de 605 ook de kuilen en hobbels in de weg moeiteloos neemt.
De auto is gebouwd op hetzelfde chassis als de Citroën XM en heeft achter een onafhankelijke multi-link ophanging. De stabilisator werkt uiterst secuur, omdat deze dicht bij de wielen is gemonteerd. Ook het remsysteem met de twee diagonaal gescheiden circuits, de ISOVAC vacuà¼mbekrachtiger en de vier schijfremmen werken uitstekend.
De Peugeot 605, een mix van comfort en kracht
Met een tweedehands Peugeot 605, schaft men een wagen aan met een voortreffelijk comfort. Een auto met stijl en kracht. De sterke 6-cilinder staat zijn mannetje en dankzij de constructie en het ontwerp van de auto is veiligheid ook een van de kwaliteiten.