Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.
porsche-banner-l-01.jpg

Porsche cabrio

Porsche cabrio

Het automerk Porsche geniet wereldwijde erkenning en populariteit om de brede inzetbaarheid, sportiviteit en prestaties. De cabrio's van Porsche bieden niet alleen goede rijprestaties, maar maken ook indruk met moderne technologie en een zeer goede betrouwbaarheid. Lees meer

Highlights van Porsche-cabrio’s

  • De cabrio’s van Porsche bieden rijbeleving en sportieve rijeigenschappen.
  • Van sportieve tot zeer sportieve uitvoeringen.
  • Cabriolet die uitermate geschikt is als dagelijkse auto

Welke Porsche-cabrio’s zijn leverbaar?

Indrukwekkende rijprestaties en opmerkelijk hoge veiligheidsniveaus - dat zijn de kenmerken van Porsche-modellen. Bovendien bieden ze comfort van hoge kwaliteit een bijzondere rijervaring. Porsche-cabriolets doen hier zeker niet voor onder.

De Porsche-cabriolets in 2023:

Modellen en uitvoeringen Porsche-cabrio

Wie een Porsche wil rijden zonder dak heeft twee modellen om uit te kiezen: de 718 Boxster en de 911. De Porsche 718 Cabriolet is de kleinste cabrio in het aanbod van de Duitsers. Kopers kunnen rekenen op sportieve rijeigenschappen alsmede sterke prestaties. Dankzij de vrij bescheiden afmetingen en de potente aandrijflijn valt de auto goed in de smaak bij sportieve rijders. Sommige stellen zelfs dat de 718 dé Porsche is die het beste stuurt. Of dat zo is moet je zelf ervaren. Hij is er in meerdere smaken. De ‘instapper’ is de normale 718 Boxster. Die levert al een indrukwekkend vermogen, want dankzij 220 kW (300 pk) duurt een sprintje van 0 naar 100 km/u slechts 4,9 seconden en is de topsnelheid 275 km/u. De Boxster S doet daar nog een schepje bovenop met 257 kW (350 pk). Deze snoept een halve seconde van de 0-100 km/u sprinttijd af en voegt 10 km/u toe aan de topsnelheid. Het absolute dakloze topmodel is de 718 Boxster 4.0 GTS. Deze heeft een 4.0-liter zescilinder boxermotor uit de 911 van 294 kW (400 pk). Hij is daarmee goed voor een topsnelheid van bijna 290 km/u en dat zonder dak! Maar de meest heftige versie is toch wel de 718 Spyder RS met 368 kW (500 pk) en een topsnelheid van 308 km/u.

De Porsche 911 is al sinds jaar en dag niet meer weg te denken uit het sportautolandschap. En terecht, want het is een uiterst bekwame auto gebleken. Uiteraard maakt Porsche ook een dakloze variant van de 911. Dat doen de Duitse autobouwer als sinds de eerste generatie van de 911.

Het aanbod cabrio’s van de 911 begint bij de 911 Carrera Cabriolet. Achter de voorstoelen ligt een zescilinder boxermotor met 283 kW (385 pk) op de achterwielen, waarmee de auto binnen 4,4 seconden van 0 naar 100 km/u sprint. De auto stopt pas bij accelereren bij 291 km/u. Serieuzer wordt het met de 911 Carrera S Cabriolet. Achterin wederom dezelfde boxermotor, maar dan met 331 kW (450 pk). De toename in vermogen heeft niet zozeer effect op de sprintsnelheid, maar met name op de topsnelheid. Die ligt bij de Carrera S Cabriolet op 306 km/u.

Een stapje hoger in de line-up staat de Carrera 4 Cabriolet. Deze huisvest dezelfde 3.0-liter zescilinder boxermotor, maar verdeelt de kracht over alle vier de wielen. De sportievere variant van de vierwielaangedreven Carrera 4 is de Carrera 4S. Deze heeft hetzelfde vermogen als de Carrera S met alleen de aandrijving op de achterwielen, maar zal iets speelser en lichtvoetiger aanvoelen.

Dan zijn er nog twee modellen die zeer fijn zijn uitgerust en er ook onderscheidend uitzien. Deze worden gekenmerkt door de letters ‘GTS’. De Carrera GTS Cabriolet en Carrera 4 GTS beschikken beiden over een 3.0-liter zescilinder boxermotor met 353 kW (480 pk), alleen doet de 4 GTS met 3,5 seconden slechts 0,1 seconden sneller over een sprint van 0 naar 100 km/u en heeft hij een topsnelheid van 2 km/u hoger.

De meest sportieve 911-cabriolets zijn de 911 Turbo Cabriolet en 911 Turbo S Cabriolet. De 911 Turbo Cabriolet beschikt over 427 kW (580 pk), waarmee de auto slechts 2,9 seconden doet over een sprint vanuit stilstand naar 100 km/u. De Turbo S Cabriolet doet daar nog een schepje bovenop met 478 kW (650 pk). Deze heeft een topsnelheid van dik 330 km/u. Dat is nog eens uitwaaien zo zonder dak.

Hoeveel kost een cabrio van Porsche?

Nieuwprijzen

De cabriolets van Porsche staan al vele jaren bekend als hoogwaardige auto's, en daar hangt natuurlijk een prijskaartje aan. De Porsche 718 Boxster begint bij 105.000 euro. De Boxster S kost 20.000 euro meer. Het topmodel in de 718-reeks is de Boxster GTS 4.0. Deze staat voor 147.000 euro in de brochure.

De grotere 911 Cabriolet zit nog een klasse hoger als het gaat om aanschafprijzen. Zo betaal je voor de dakloze instapper van de 911 al ongeveer 200.000 euro. De meerprijs voor vierwielaandrijving is zo’n kleine 10.000 euro. De Carrera GTS kost minimaal 225.000 euro en de Carrera 4 GTS is er vanaf 237.000 euro. De Turbo-modellen van de 911 cabrio zijn verreweg het duurst. De ‘normale’ Turbo Cabriolet kost 302.000 euro. De Turbo S Cabriolet kost dik 335.000 euro.

Prijzen voor occasions

Uiteraard liggen de prijzen voor occasion Porsche-cabrio’s lager dan voor nieuwe exemplaren. Dat wil overigens niet zeggen dat ze daarmee goedkoop zijn. De modellen zijn zeer waardevast. De Porsche 718 Boxster cabrio modellen zijn als occasion voor een kleine 70.000 euro te vinden. De 911 Cabriolet kost als occasion minimaal 150.000 euro. De speciale (gelimiteerde) versies kosten uiteraard veel meer. Sterker nog, ze zijn vaak duurder dat dat de auto nieuw kostte. De Porsche Turbo Cabrio kost minimaal 260.000 op de occasionmarkt. De GTS modellen vind je vanaf circa 200.000 euro.

FAQ

Wat kost de duurste Porsche Cabrio?
Porsche-voertuigen worden beschouwd als bijzonder prijzig. De goede rijprestaties, geavanceerde technologie en niet in de laatste plaats het rijplezier hebben nu eenmaal een stevige prijs. De duurste Porsche zonder dak is de Porsche 911 Turbo S Cabriolet die minimaal 335.000 euro kost.
Hoe hard kan een Porsche cabriolet?
Ondanks het open dak bieden de Porsche-cabrio’s uitstekende rijprestaties. Topsnelheiden lopen al snel richting de 300 km/u. Zelfs voor de ‘instap’-versies.
Zijn de Porsche-cabriolets dagelijks te rijden?
De nieuwe Porsche-cabrio’s zijn prima inzetbaar voor dagelijks gebruik, ondanks de beperkte bagageruimte. Op dat punt moet je een aantal concessies doen. Voorin heb je onder de klep van de Porsche 911 Cabrio een bagageruimte van 132 liter en achter de voorstoelen is er 163 liter aan ruimte voor spullen.