Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.
suzuki-samurai-l-01.jpg

Suzuki Samurai

1 / 4
suzuki-samurai-l-01.jpg
suzuki-samurai-l-02.jpg
suzuki-samurai-l-03.jpg
suzuki-samurai-l-04.jpg

Suzuki Samurai : een overzicht

Bekijk hier een compleet overzicht van de Suzuki Samurai, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder

Occasions vanaf:
Financial Lease vanaf:
*Laagste prijs op AutoScout24 in de afgelopen maand

Suzuki Samurai

De Suzuki Samurai is een terreinwagen die in 1979 voor het eerst onder de naam Suzuki LJ 80 werd gepresenteerd. Met constante specificaties en facelifts veranderde ook zijn naam. Zo volgden op de Suzuki LJ 80 de SJ 410 en de SJ 413. In 1988 ontstond uit de laatste versie de Suzuki Samurai. Lees meer

Interesse in een Suzuki Samurai

Suzuki Samurai occasions
Suzuki Samurai dealeraanbiedingen

Alle artikelen

Alternatieve modellen

Was de LJ 80 nog in twee motorvarianten verkrijgbaar, een driecilinder met 539 ccm en 28 pk en een viercilinder met 797 ccm en 41 pk, dan komt de SJ 410 met een 1,1 liter motor met 33 kW (45 pk) op de markt. Beide versies waren zowel als driedeurs met stalen dak of als Cabrio met softtop en hardtop versie verkrijgbaar.

De SJ 413, die in 1984 op de markt kwam, werd tenslotte voorzien van een 1,3 liter motor met een vermogen van 47 KW (64 pk). Naast de bekende uitrusting beschikte de SJ 413 over een schakelbare vierwielaandrijving. Het getal 13 in de naam staat overigens voor de 1,3 liter motor. Na een nieuwe facelift kwam het in 1988 uiteindelijk tot een naamverandering. De Suzuki Samurai werd als opvolger aanvankelijk weer in twee motorversies aangeboden: in een versie met 1.315 cc en 44 kW (60 pk) vermogen en de iets sterkere uitvoering met 1.298 cc en 51kW (70 pk).

Deze uitvoeringen werden gecompleteerd door de variant van een 1,9 liter turbodiesel (van Peugeot) met 63 pk die in 1999 extra op de markt kwam. De Samurai, die tot in 2000 werd gebouwd, was bovendien met vouwdak en in een gesloten versie verkrijgbaar. In het jaar 1997 kwamen nog de speciale modellen "Smurf" en "Jungleboek" op de markt. Sinds 2000 is de officiële import stopgezet. Een levering via onafhankelijke importeurs, nu met Jimny-motor, is echter nog steeds mogelijk.