De Mercedes Vito is licht en kwalitatief

De Mercedes Vito is een lichte bestelwagen van het automerk Mercedes-Benz. De elegante Vito werd voor het eerst op de markt gebracht in 1996. De in Spanje gebouwde Vito W638 bevatte vier motoren, waarvan twee dieselmotoren. Van deze uitvoering werden ook twee benzinevarianten gemaakt, die respectievelijk 130 pk en 174 pk bevatte. Al snel werd de elegante lichte Mercedes Vito bij het publiek een succes. Dat bleef niet zonder gevolg, want in 2010 kreeg de Vito zelfs door een vakjury op internationaal gebied de prijs Van of the Year 2010 toegekend.

De kwaliteit van de Mercedes Vito

Ondanks alle lof ondervond de Vito in het begin ook wel enige problemen. Om de kwaliteit van de Mercedes Vito te waarborgen worden in 1999 de CDI-motoren in de Vito geïntroduceerd. Door deze sterke common rail dieselmotoren heeft de Vito minder problemen dan in de eerste productiereeks. Tevens wordt door de introductie van de CDI-motoren de kwaliteit en het comfort van de bestelbus veel groter. In 2003 komt er een nieuw model Mercedes Vito op de markt met nog sterkere motoren ( 2,2 liter 4 cilinder CDI-motoren). Daarnaast worden er ook 6-cilindermotoren geproduceerd en vermogens tot 260 pk.

De Mercedes Vito: verschillende types

De Mercedes Vito is een snelle, sterke bestelwagen, die in meerdere varianten verkrijgbaar is. Het voertuig combineert zuinigheid met duurzaamheid en heeft een geavanceerd onderstel, een innovatief interieur en de keuze uit vele uitrustingsmogelijkheden. De gesloten bestelwagen van Mercedes Vito heeft een laadvermogen van rond de 7 m3. Daarnaast heeft deze Mercedes Vito-variant een laadvloer tot 4,14 m2 en kan hij veel vervoeren door zijn laadlengte van 2,90 m. De Mercedes Vito is daarnaast verkrijgbaar in een Dubbelcabine-variant, met plaats voor zes personen en een laadruimte tot 4,5 m3. De Vito Combi-variant is nog ruimer en biedt plaats aan maar liefst negen personen. Door de draaicirkel van 11,8 m. kun je de Vito Combi draaien en inparkeren als een personenwagen. De Vito E-CELL tot slot, rijdt op een elektrische aandrijving. Hierdoor is deze Vito-variant nagenoeg geruisloos en heeft hij geen enkele verontreinigingsgraad.
Naar boven