Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.
bmw-750i-front

BMW 750

1 / 3
bmw-750i-front
bmw-750i-side
bmw-750i-2020-4-3

Sterke punten

  • Veel comfort voor zowel bestuurder als passagiers
  • Krachtige en soepel lopende motoren
  • Prestigieuze sedan uit het luxesegment

Zwakke punten

  • Hoge aankoopprijs en onderhoudskosten
  • Hoog brandstofverbruik
  • Slecht zicht bij de notchback

BMW 750 : een overzicht

Bekijk hier een compleet overzicht van de BMW 750, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder

Nieuw vanaf:
Occasions vanaf:
Financial Lease vanaf:
*Laagste prijs op AutoScout24 in de afgelopen maand

BMW 750: Luxueuze sedan met traditie

De BMW 750 is een krachtig model uit de BMW 7-serie. De fabrikant produceert deze comfortabele sedan al sinds 1987. Tegenwoordig is de BMW 750 een van de populairste voertuigen uit het luxesegment. Lees meer

Interesse in een BMW 750

BMW 750 occasions
BMW 750 nieuwe auto's
BMW 750 dealeraanbiedingen

Alle artikelen

Alternatieve modellen

Goede redenen

  • Het interieur van de BMW 750 staat garant voor luxueus comfort.
  • De wagen is erg betrouwbaar en biedt uitstekende prestaties.
  • De BMW 750 is ideaal als een prestigieuze bedrijfswagen.
  • De lange versie is zeer geschikt als wagen met chauffeur.

Gegevens

Motor

Het getal 750 staat voor de 5,0 liter cilinderinhoud van de lange vierdeurs. Ook nu nog verwijst de 750 naar een specifieke motor, die zich in elke generatie duidelijk onderscheidt van de alternatieven 730, 740 en 760. De huidige waarden wijken echter aanzienlijk af van de oorspronkelijke 5,0 liter.

BMW biedt de auto voornamelijk aan met diesel- en benzinemotoren. In sommige gevallen bestaan er ook hybridemodellen. In de vierde generatie bood men ook een waterstofaandrijving aan.

Mettertijd werd de BMW 750 steeds krachtiger. Aanvankelijk werd hij uitgerust met twaalf cilinders - de eerste van alle auto's in de BMW 7-serie. Later ruilden de ingenieurs van BMW twaalf cilinders in voor acht. Hierdoor werd het brandstofverbruik verminderd en de acceleratie verbeterd. Het merk combineert hoog comfort met uitstekende prestaties en veel rijplezier.

De benzinemotor van de in Nederland leverbare 2019-generatie levert 530 pk, terwijl de diesel 400 pk levert. Beide motorversies zijn voorzien van xDrive, de intelligente vierwielaandrijving van BMW.

Afmetingen

Zelfs tegenover de concurrentie blonk de 750 altijd uit door zijn lengte. De lange versie van de BMW 750 is ongeveer 5,3 meter lang. Toch is de auto verrassend wendbaar. Ondanks de lengte biedt de bagageruimte een volume van 515 liter, wat niet ongebruikelijk is in deze klasse.

In de onderstaande tabel vind je de gegevens en afmetingen van de BMW 750 benzine (generatie van 2019).

Gegevens en afmetingen BMW 750 Benzine
Bouwjaar vanaf 1987
Lengte, breedte, hoogte 5,1 - 5,3 m x 1,9 m x 1,5 m
Wielbasis 3.070 - 3.210 mm
Inhoud bagageruimte 515 l
Ledig gewicht 1.940 - 19.975 kg
Toelaatbaar totaalgewicht 2.640 - 2.675 kg
Cilinderinhoud 4.395 cm³
Koppel 750 Nm
Topsnelheid 250 km/u
Acceleratie van 0 tot 100 km/u 4,1 - 4,4 s
Tankinhoud 78 l
Verbruik 9,5 l/100 km
CO²-uitstoot 217 - 218 g/km

Varianten

Toen de BMW 750 in 1987 werd gelanceerd als de eerste Duitse twaalfcilinder sinds de Tweede Wereldoorlog, was de pers vol lof. Momenteel kun je kiezen tussen diesel- en benzinemotoren. Op sommige markten is er ook een plug-in hybride verkrijgbaar. De enige variant die sterk afwijkt kent een veel kleinere doelgroep: de fabrikant biedt regelmatig ook pantserwagens aan die gebaseerd zijn op de 750.

Prijs

De BMW 7-serie is het antwoord op de S-Klasse, de Audi A8 of de luxueuze Britten en is een van de duurste modellen van de autofabrikant. De 750 is bovendien een van de grotere motorvarianten.

De variant met benzinemotor van de 2019-generatie kost minimaal 169.000 euro, terwijl de diesel verkrijgbaar is vanaf 142.000 euro. Kies je voor de lange versie, dan komt er telkens 4.000 tot 5.000 euro bij.

Prijzen voor occasions van de BMW 750 beginnen bij 5.000 tot 10.000 euro. Je mag hier echter zeer hoge kilometerstanden verwachten. Goed onderhouden modellen kunnen zelfs oplopen tot meer dan 100.000 euro.

De 750 brengt ook extra verzekeringskosten met zich mee: er moet hier 2.500 tot 3.000 euro per jaar worden begroot. De motorrijtuigenbelasting kost tussen de 1.200 en 2.300 euro.

Design

Exterieur

De 750 wordt gekenmerkt door duidelijke, lange lijnen. Het hoge voorfront en de langgerekte motorkap eindigen in het typische niervormige radiatorrooster. Dit laatste kan desgewenst opgelicht worden tussen de uiterst dunne koplampen van de nieuwe auto's. De korte en duidelijke notchback zien we in alle generaties terug.

Interieur

In het interieur zien we elegantie en luxe. Veel leer in zwarte of crème tinten en de individueel gekozen hout- of metaalaccenten voldoen aan de hoogste eisen. De innovatieve comfortfuncties springen in het oog: Zelfs de eerste 750's scoorden reeds goede punten met onder andere gescheiden klimatisatiezones. Tegenwoordig kunnen passagiers ook genieten van een rugleuning met massagefunctie. Dankzij de dikke ruiten en de daarmee verwante voorzieningen wordt het rijgeluid geminimaliseerd. Hierdoor neemt echter het totale gewicht toe.

bmw-750i-interior

Veiligheid

Sommige vroege modellen van de BMW 750 werden bekritiseerd vanwege het slechte zicht. Ook het gewicht is even wennen. Dankzij de moderne hulpsystemen, waaronder externe camera's en diverse assistenten, is dat geen probleem meer. Diverse airbags beschermen de voorpassagier en de passagiers.

Alternatieven

De paradepaardjes van de Duitse concurrentie, namelijk de Audi A8 en de Mercedes S-Klasse bieden een alternatief voor de BMW 750. Op internationaal niveau denken we aan modellen van Jaguar of Rolls Royce. Hier en daar lijkt BMW de kenmerken van deze concurrenten te willen combineren: Qua luxe zijn de modellen gericht op de concurrentie uit Groot-Brittannië, terwijl de Duitse techniek scoort op het gebied van rijgedrag en prestaties.

FAQ

Hoeveel kost een BMW 750?
Een nieuwe 750 kost meer dan 140.000 euro. Het model is uiteraard goedkoper op de tweedehandsmarkt. Als je geen bezwaar hebt tegen hoge kilometerstanden, kun je er hier een vinden voor slechts 5.000 tot 10.000 euro.
Hoeveel kilometer kan een BMW 750 rijden?
Bij BMW zijn kilometerstanden van 300.000 of 400.000 kilometer niet ongewoon. In hoeverre dit ook voor de nieuwe hybride modellen geldt, valt nog te bezien.
Hoe hoog is het verbruik?
Vooral de oudere BMW 750's uit de jaren 90 of begin 2000 hebben een zeer hoog verbruik. Dit werd pas in de volgende generaties verminderd.
Welke BMW 750 is voor mij de juiste?
Van een stoere klassieker tot een moderne luxesedan, de 750 biedt voor elk wat wils. Alle generaties bieden veel rijplezier en een hoog rijcomfort. Ze zijn dan ook erg populair.

Beoordelingen voor BMW 750

14 Beoordelingen

4,9

Meer informatie

Meer links