Mazda CX-9 : een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de Mazda CX-9, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod van Mazda CX-9
-
Mazda CX-9 2.5 SkyActiv-G Signature Turbo Automaat 230PK AWD
€ 47.950,-- 90.270 km
- 07/2018
- 169 kW (230 PK)
- Gebruikt
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
239 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-7609 RD ALMELO -
Mazda CX-9 3.7 GT-L 277PK , Automaat, Trekhaak, 7-Zits, Leder
€ 12.450,-- 135.735 km
- 01/2010
- 204 kW (277 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
-
12,9 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
309 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-6826 TN ARNHEM -
Mazda CX-9 3.7 GT-L Nederlandse auto | 7 persoons | Automaat
€ 9.290,-- 218.472 km
- 04/2009
- 204 kW (277 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
-
12,9 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl - - (g/km)
Bedrijf, NL-7961 MA RUINERWOLD -
Mazda CX-9 3.7 GT-L, 278 PK, 7 Persoons, Trekhaak, Memory Sto
€ 9.950,-- 230.686 km
- 01/2010
- 204 kW (277 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
-
12,9 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl - - (g/km)
Bedrijf, NL-8253 RD DRONTEN -
Mazda CX-9 3.7 GT-L LEDEREN BEKLEDING
€ 11.499,-- 185.756 km
- 01/2010
- 204 kW (277 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
-
12,9 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
309 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-9502 EZ STADSKANAAL
Interesse in een Mazda CX-9
Alle artikelen
TEST: is de Mazda CX-60 net zo premium als de Volvo XC60?
Review – Waarom de Mazda CX-60 een grote eigenzinnige reus is
Review: Mazda CX-5 is voorbode van iets veel groters met een stekker
Mazda CX-60 PHEV: 3 voordelen en 3 nadelen
TEST - Mazda 3 vs. Astra en Golf
Mercedes EQS SUV (2023) test: waarom hij de EQS sedan overbodig maakt
Alternatieve modellen
De modelgeschiedenis van de opvolger Mazda Tribute verliep iets anders. Deze verscheen in 2001 nadat Mazda enige tijd geen SUV meer in zijn collectie had gehad. Ook dit voertuig was samen met Ford ontwikkeld, maar dit keer brachten de Japanners ook eigen technische ontwikkelingen in. De Tribute maakte namelijk gebruik van het platform van de sedanserie Mazda 626.
De Mazda CX-9 wordt in 2007 op de markt gebracht
Na de introductie van de opvolger Mazda 6 gebruikte de Japanse fabrikant diens techniek om op basis hiervan een nieuwe generatie SUV’s te ontwikkelen. Het resultaat was de sinds 2007 verkochte Mazda CX-9, die de eigenschappen van SUV’s en MPV’s met elkaar moest verenigen en daarom als cross-over verkocht werd. Hoewel de Mazda CX-9 oorspronkelijke vooral voor de Noord-Amerikaanse markt bedoeld was, was hij later ook als importauto in enkele Europese landen verkrijgbaar.
Het cross-over concept van de Mazda CX-9 als zevenzitter
Voor de realisatie van hun cross-over concept ontwikkelden de ingenieurs voor de Mazda CX-9 een carrosserie die beperkt werd tot een hoogte van 1,73 meter. Met deze hoogte verschilde hij duidelijk van klassieke SUV’s. De zitpositie was in de Mazda CX-9 echter hoger dan in een gewone sedan. De carrosserie werd 5,07 meter lang en 1,93 meter breed. Daarmee bood de Mazda CX-9 voldoende plaats voor een derde zitbank achterin waarmee hij een zevenzitter werd. Het model kreeg in 2010 een facelift, dit bracht met name veranderingen aan de vormgeving van de voorkant van de auto met zich mee.
De aandrijvingen en motoren van de Mazda-CX-9
Zoals het past bij een cross-over concept, kon de Mazda CX-9 in twee versies met vierwiel- of met voorwielaandrijving besteld worden. Als motorisering kozen de Japanners voor V6-motoren van partner Ford. Het instapmodel kreeg een 3,5 liter motor met een prestatievermogen van 193 kW (263 pk). In 2008 volgde er een krachtigere V6-motor. Deze motor met een cilinderinhoud van 3,7 liter had een prestatievermogen van 204 kW (277 pk).