- Homepage
- Auto
- Mitsubishi
- Mitsubishi I Miev
Mitsubishi I-MiEV : een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de Mitsubishi I-MiEV, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod van Mitsubishi I Miev
-
Mitsubishi I-MiEV In 2018 is een nieuwe rij accu gemonteerd dealer
€ 4.500,-- 173.000 km
- 02/2011
- 49 kW (67 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Particulier, NL-7041wv 's-Heerenberg -
Mitsubishi I-MiEV 4-persoons 16 kWh 100% elektrisch
€ 4.100,-- 133.945 km
- 05/2011
- 47 kW (64 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- - (Transmissie)
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Particulier, NL-5861 CG Venray -
Mitsubishi I-MiEV 4-peroons
€ 7.930,-BTW verrekenbaar - 71.460 km
- 04/2016
- - kW (- PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-1689 AG ZWAAG -
Mitsubishi I-MiEV 4-peroons 100% Elektrisch! | €2000,- Subsidie in 2
€ 5.995,-- 92.912 km
- 03/2011
- 47 kW (64 PK)
- Gebruikt
- 4 vorige eigenaren
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-4815 HR BREDA -
Mitsubishi I-MiEV 4-persoons AIRCO EL.RAMEN CV+AB
€ 11.999,-BTW verrekenbaar - 9.150 km
- 09/2016
- 47 kW (64 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
12,5 kWh/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-7821 AC EMMEN -
Mitsubishi I-MiEV 4-peroons 16 kWh
€ 8.950,-- 17.136 km
- 05/2016
- 47 kW (64 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
12,5 kWh/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-2132 PZ HOOFDDORP -
Mitsubishi I-MiEV € 2.000,- KORTING/SUBSIDIE | GROOT SCHERM RADIO |
€ 8.250,-- 81.826 km
- 04/2011
- 47 kW (64 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
10 kWh/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-6441 PA BRUNSSUM -
Mitsubishi I-MiEV 4-persoons 16 kWh
€ 8.450,-- 24.344 km
- 10/2017
- 49 kW (67 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
12,5 kWh/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-9738 AK GRONINGEN
Interesse in een Mitsubishi I Miev
Alle artikelen
Mercedes EQS SUV (2023) test: waarom hij de EQS sedan overbodig maakt
Volkswagen ID. Buzz: actieradius gemeten bij 100 en 130 km/h
BMW iX1 test: van deze elektrische suv zit de Volvo XC40 Recharge rechtop in zijn bed
Waarom de Toyota Corolla Cross als geroepen komt
De Peugeot 408 lijkt nergens op en dat vinden we geweldig
Smart #1 review: spreekt Chinees en opent de aanval op Volkswagen en Renault
Alternatieve modellen
Veel vernieuwender vond men het feit dat de motor in het midden geplaatst werd en dat er een zelfdragende aluminium carrosserie gebruikt werd. Dit waren ongebruikelijke oplossingen voor een Kei-car, maar ze boden meerdere voordelen: het vierdeurs model bood meer plaats voor de maximaal vier passagiers en was tegelijkertijd licht genoeg om een effectievere veiligheidszone voorin de auto mogelijk te maken. Om in de toekomst nog steeds een moderne stadsauto te zijn, ontbrak eigenlijk alleen nog maar een alternatieve aandrijving in plaats van een verbrandingsmotor. Juist daaraan werkte de producent met zijn project Mitsubishi innovative Electric Vehicle (MiEV). Daarbij moest de Mitsubishi i de basis vormen voor één van de eerste in serie geproduceerde elektrische auto’s van een volumeproducent. In 2009 was het model klaar om in serieproductie genomen te worden. Vervolgens kwam hij in Japan op de markt onder de naam Mitsubishi i-MiEV.
Voor de Europese markt wordt de Mitsubishi i-MiEV breder en langer gemaakt
De Mitsubishi i-MiEV die vanaf 2010 in Europa werd aangeboden onderscheidde zich qua ontwerp en design niet van het origineel op de Japanse straten. De constructeurs moesten echter wel de spoorbreedte van de elektrische voertuigen voor de Europese markt aanpassen. Daardoor werd de Mitsubishi i-MiEV hier iets breder, namelijk 1,52 meter. De veiligheidsvoorschriften in Europa vereisten bovendien grotere overhangen. Daardoor viel de Mitsubishi i-MiEV in Europa met een totale lengte van 3,45 meter vijftig centimeter langer uit dan in Japan.
De Mitsubishi i-MiEV heeft een actieradius van maximaal 144 Kilometer
De constructieprincipes van de zelfdragende carrosserie in lichte bouwwijze en de naar achter verplaatste aandrijftechniek van de Mitsubishi i werden niet fundamenteel veranderd bij de uitvoering als elektrische auto. Het enige dat hierbij veranderde was dat de Mitsubishi i-MiEV Lithium-Ionen-accucellen kreeg in plaats van zijn benzinetank en dat de verbrandingsmotor en krachtoverbrenging vervangen werden door een elektromotor en generator. Met deze techniek aan boord steeg het gewicht van de Mitsubishi i-MiEV naar iets meer dan 1000 kilogram. De motor had een prestatievermogen van 47 kW (64 pk), waarmee de auto maximaal 130 kilometer per uur kon halen. De actieradius bedroeg maximaal 144 kilometer en het duurde circa zeven uur om de accu’s van de Mitsubishi i-MiEV weer op te laden.