Beta motoren te koop tweedehands en nieuw

Vind uw droomvoertuig
Helaas hebben wij geen overeenkomende auto beschikbaar. Wij hebben de volgende alternatieven voor u gevonden.

Aanbod voor uw zoekopdracht

Aanbod voor uw zoekopdracht

Beta

Fabrikant Beta wordt bekend met trialmotoren en enduro's


Met 50 cc motorfietsen zoals de Beta Cervo positioneerde de Italiaanse fietsenfabrikant Beta zich eind jaren '40 als constructeur van gemotoriseerde tweewielers. De Italianen legden het zwaartepunt aanvankelijk vooral op tweetakt motorfietsen, die uitgerust werden met eencilindermotoren. In de jaren '50 breidde Beta haar collectie echter uit met 125 cc motorfietsen en racemotorfietsen. Belangrijke modellen waren de Beta Ital-Jap en de M.T.175. De Italianen boden eveneens viercilinder versies voor op straat aan die afgeleid waren van de sportmotorfietsen. Voorbeelden hiervan zijn de Beta Astro en de Mecurio. De topmodellen waren in de 175 cc-klasse de Beta Folgore en in de 200 cc-klasse de Beta Orione. Nadat Beta in de jaren '60 ook zelf de motoren begon te produceren, positioneerden de Italianen zich voortaan sterker met offroadmotorfietsen, enduro's en trialmotoren. Een bijzonder kenmerk van de Beta-racemotorfietsen vanaf 2004 was dat de trialmotorfietsen voortaan werden uitgerust met viertaktmotoren, die Beta speciaal ontwikkeld had om de trialmotorfietsen aan wedstrijdvoorwaarden te laten voldoen. Naast motorfietsen voor sportief gebruik produceerde Beta ook enduro's voor op straat en scooters.


Trialmotorfietsen van Beta


Voor gebruik op het trialparcours produceerden de Italianen de motorfiets Beta Evo. Deze verscheen met een tweetakt- en een viertaktmotor en was te krijgen met een cilinderinhoud van maximaal 300 cc. De 300 cc versie verscheen als Beta Evo Factory op de markt. Instapmodellen voor kinderen waren de Beta Minitrial, geschikt vanaf zes jaar, en de Beta Evo 80, die in twee vreschillende afmetingen verkrijgbaar was en geschikt was voor kinderen vanaf negen jaar.

Sportenduro's van Beta


Bij de offroadmotorfietsen in endurobouwwijze boden de Italianen eveneens instapmodellen voor de junioren aan met hun serie Beta Minicross. De klassieker in de collectie was de Beta Enduro 50, die in verschillende versies werd aangeboden en een cilinderinhoud van 50 cc had. In de 125 cc-klasse hadden de Italianen viertaktmodellen zoals de Beta RE 125 in de collectie. De krachtigste offroadmotoren van Beta waren de RR 4T enduro's, die verkrijgbaar waren met een cilinderinhoud tussen de 300 en 500 cc.


Enduro's voor op straat en scooters van Beta


Voor gebruik op straat ontwikkelde de fabrikant in zijn premiumserie Alp enduro's zoals de Beta Alp 4.0. Deze was uitgerust met een door Suzuki geleverde eencilindermotor met 350 cc. Als straat- en offroadmotor was de Beta Alp 125 geschikt, die ook in een versie met een cilinderinhoud van 200 cc verkrijgbaar was. Andere enduro's van Beta voor op straat waren de RR 50 en RR 125 Motard, maar ook de serie van de Beta Urban enduro's. Daarnaast had Beta onder de naam Ark scooter ook 50 cc scooters in verschillende uitrustingen in de collectie.

Mehr anzeigen