Honda Zoomer te koop | AutoScout24

Vind uw droomvoertuig

Aanbod voor uw zoekopdracht

Aanbod voor uw zoekopdracht

Honda Zoomer

Honda Zoomer, een bijzondere scooter

De Honda Zoomer kwam in 2004 als een single-seater scooter op de markt. De scooter werd gepresenteerd in twee verschillende versies die wereldwijd verkrijgbaar zouden zijn. Zo zit er bijvoorbeeld een groot verschil tussen de Europese en de Noord-Amerikaanse variant van de Zoomer. De Europese variant van de Zoomer bereikt, vanwege de wet- en regelgeving, een maximale snelheid van 45 kilometer per uur. De Noord-Amerikaanse Zoomer, daar ook wel 'Ruckus' genoemd, behaalt een topsnelheid van 65 kilometer per uur. Verder zijn de varianten van de Honda Zoomer vrijwel identiek aan elkaar. Daarnaast is het voertuig heel erg geliefd onder veel bestuurders van scooters omdat het model van de scooter mooi blijft. Tevens is het model erg populair omdat het er niet uit ziet als een alledaagse scooter en is het model stevig gebouwd.

Specificaties van de Honda Zoomer

De Zoomer beschikt over een één-cilinder, vloeistofgekoelde viertaktmotor. De inhoud van de cilinder die in deze viertaktmotor zit bedraagt 50 cc. De viertaktmotor geeft een magere 4,1 pk, wat overigens meer dan genoeg is voor een dergelijke scooter. Verder is dit één van de zuinigste motoren die er zijn op het gebied van scooters en brommers. De Honda Zoomer verbruikt namelijk per 100 kilometer ongeveer 2,2 liter benzine. Daarnaast is de Zoomer 186 centimeter lang, 73,5 centimeter breed en 102,5 centimeter hoog. Volgens de fabrikant van de Zoomer is dit de kleinste scooter die tot nu toe wordt gebruikt met een moderne PGM technologie en hij beschikt over een katalysator en lambdasonde. Wanneer de Zoomer is volgetankt weegt deze zo'n 89 kilogram. De scooter kan worden aangedreven door een persoon met een gewicht tot maximaal 112 kilogram.

Geen toeters en bellen

Honda heeft alles op alles gezet om dit voertuig vrij te houden van allerlei toeters en bellen die totaal niet van belang zijn. Honda heeft er voor gekozen om haar Zoomer zo simpel mogelijk te houden, maar wel de mogelijkheid te bieden aan gebruikers om de simpliciteit van het voertuig veel meer uit te breiden naar een uitgebreidere manier van denken. De Zoomer is daarnaast wel uitgerust met speciale high grip-banden, waardoor u ook met een veilig gevoel over onverharde wegen kunt rijden. Daarnaast wil Honda vooral dat de bestuurder van de Zoomer kan genieten en comfortabel kan zitten. Dit werd dan ook als een van de belangrijkste uitgangspunten gezien door Honda tijdens de tests die gedaan werden met dit voertuig.

Gebruikersgemak van de Zoomer

De Zoomer is als tweedehands motor veel te vinden, dit komt ook door het grote gebruiksgemak waarover het voertuig beschikt. Zo is het schakelen en het gebruik van de koppeling bij de Zoomer helemaal niet aan de orde en wordt alles overgenomen door een speciaal door Honda ontwikkelde automatische aandrijving. Deze is voorzien van een riemaandrijving en een speciale centrifugaalkoppeling. Daarnaast wordt de rem bediend door middel van twee handhefbomen, net zoals wij Nederlanders gewend zijn van het fietsen. De remmen zijn bevestigd aan betrouwbare trommelremmen die, in het geval van een noodgeval, niet zomaar zullen doorslaan. Uit onderzoeken van Honda die na het uitbrengen van het voertuig zijn gedaan, blijkt dat de Zoomer zowel bij grote als kleine mensen erg goed in de smaak valt. Daarnaast is de zitting laag en zodat de bestuurder ook veel om zich heen kan kijken. Let wel: deze Honda Zoomer is niet gemaakt als race-scooter en is daar dan ook absoluut niet geschikt voor!

Aanschaf

Bij het aanschaffen van een tweedehands motor, zoals de Honda Zoomer, is het van belang dat er goed bekeken wordt wat er eventueel aan de Zoomer zou kunnen mankeren. De Zoomer is een voertuig dat maar weinig storingen kent en in de praktijk bijna altijd wel blijft werken. Daarnaast is er de mogelijkheid om E10 te tanken. Er zijn meerdere onderzoeken gedaan naar dit type brandstof en hieruit bleek dat de motor goed blijft draaien. Echter raadt Honda dit zelf wel af. In een verklaring vertelden zij dat capaciteitsverlies en een onregelmatig draaiende motor gevolgen kunnen zijn van het tanken van een andere brandstof.

Mehr anzeigen