Ga naar hoofdinhoud

Nieuw design – vertrouwde functionaliteiten

Ontdek nu ons nieuwe design, die we stap voor stap gaan implementeren.

Lees meer

Nog één ding...

Bedankt dat je deel uitmaakt van de testgroep die als eerste de sneak previews te zien krijgt. Je zult nog een paar kleuren zien, zodat we jouw feedback kunnen gebruiken voor ons definitieve ontwerp.

AutoScout24 introduceert OneClick Light voor online autoverkoop

Als eerste occasionportal in Nederland maakt AutoScout24, de grootste online portal voor gebruikte en nieuwe auto’s in Nederland, het mogelijk om voertuigen online te verkopen middels OneClick Light.

Deze belangrijke technische innovatie zorgt ervoor dat autozoekers met één muisklik online een nieuwe of tweedehandsauto vrijblijvend kunnen kopen. Hiermee verloopt het verkoopproces volledig online, waarmee een grote stap van advertentieportaal naar transactieplatform wordt gezet.

Gezamenlijk 24/7 beschikbaar

De nieuwe functie is in samenwerking met autobedrijven ontwikkeld om te zorgen dat deze geheel aansluit bij hun behoeften. Rachel Gómez y Maseland, Country Manager van AutoScout24 in Nederland, licht toe: “Consumenten willen steeds meer en vaker online kopen. Ook tijdens de recente ontwikkelingen zien we nog steeds dat potentiële kopers online auto's bekijken. In deze periode waarin consumenten voornamelijk thuis zijn, willen wij het de autobedrijven gemakkelijker maken om online auto's te verkopen. Met AutoScout24 OneClick Light plaatsen wij een online bestelknop bij de advertenties van autobedrijven.”

Efficiënt verkoopproces

Met deze nieuwe functie is online verkoop zeer aantrekkelijk, aangezien dit efficiënter verloopt zonder showroombezoek, proefritten en prijsonderhandelingen. Bijkomende voordelen zijn dat de aankoop ook buiten de reguliere openingstijden kan plaatsvinden en dat AutoScout24 eerst de lead kwalificeert voordat deze naar het autobedrijf wordt doorgestuurd. Daarnaast is de locatie van het autobedrijf in dit proces minder van belang vanwege de mogelijkheid tot thuisbezorging, waardoor extra potentiële kopers in heel Nederland bereikt worden.

Automotive digitaliseren

De eerste auto’s zijn reeds via de online koopfunctie verkocht met een gemiddelde prijs van 17.000 euro (van €2.000 tot €140.000). Hiermee is het digitaliseren van de automotive branche realiteit geworden. In Nederland hebben momenteel meer dan 185.000 aangeboden auto’s deze functie.

"Als innovator en grootste online portal voor gebruikte en nieuwe auto’s in Europa willen wij voortdurend nieuwe en nog betere oplossingen ontwikkelen. AutoScout24 OneClick Light is een goed voorbeeld van een eigentijdse functie waarmee autobedrijven een geheel nieuw distributiekanaal kunnen openen. Door de hooggekwalificeerde leads van deze gratis service ontzorgen wij de autobedrijven en helpen wij hen nog meer auto’s te verkopen", aldus Gómez y Maseland.

Hoe het werkt

Bij interesse in een geschikt voertuig wordt op de nieuwe button ‘Bestel nu online’ geklikt, waarna de gewenste aflevering, financiering en nodige persoonsgegevens worden ingevuld. In de volgende stap wordt de vrijblijvende koopaanvraag verstuurd naar AutoScout24. Gómez y Maseland: “De reservering is gemaakt en vervolgens kwalificeren wij de lead door de consument te bellen om te bepalen of hij/zij daadwerkelijk bereid is de auto te kopen. Als de potentiële koper de auto nog steeds wil kopen, nemen wij contact op met het autobedrijf zodat zij het koopcontract kunnen opstellen en bespreken met de klant, waarna het autobedrijf de deal afrondt.”

Voorbeeld advertentie met ‘Bestel nu online’ knop op AutoScout24.
Voor meer informatie kunnen autobedrijven deze link raadplegen en consumenten kunnen zich via deze link verder laten informeren.

Alle artikelen

Wereld Radiodag: driekwart Nederlanders luistert radio in auto

Persoverzicht · Persberichten

Europese occasionprijzen gemiddeld 886 euro gestegen in 2019

Persoverzicht · Persberichten

45 jaar Volkswagen Golf; opnieuw meest gezochte occasion

Persoverzicht · Persberichten
Ontdek meer