Goh, waar kennen we die Human Horizons HiPhi 1 toch van?

Het Amerikaanse Faraday Future staat op de rand van de afgrond, maar zijn in 2017 voorgestelde FF91 lijkt er nu toch te komen. Als Human Horizons HiPhi 1 dan. Want zet beide auto's maar eens naast elkaar. Ze zien er in de basis gewoon precies hetzelfde uit.

Sterk staaltje Chinees kopieergedrag? Misschien. Feit is in ieder geval dat de Human Horizons HiPhi 1 klaar is voor productie. Hij moet ergens in 2021 op de markt komen. Eerst in China en mogelijk ook op andere markten.

human-horizons-hiphi-2019-32-3

Aanstellerige portieren

De HiPhi 1 is geen kleine jongen. Hij heeft een wielbasis van 5,2 meter, wat overeenkomt met die van een verlengde Range Rover. Net als de Tesla Model X heeft de Human Horizons nogal aanstellerige achterportieren. Ze zijn een combinatie van 'suicide doors' en vleugeldeuren.

Paraderondje

Maar goed, de HiPhi 1 is dan ook bedoeld als "premium supercar-inspired electric suv", aldus Human Horizons, dus van subtiliteit moet de wagen het niet hebben. Zo heeft hij een Parade-modus, waarbij de vleugeldeuren open gaan voor een paraderondje langs de terrassen.

Ruim 500 sensoren

Human Horizons zet hoog in op autonomie en connectiviteit. De HiPhi 1 zou meer dan 560 sensoren hebben voor 'vehicle to x'-communicatie. De koplampen kunnen patronen op straat projecteren om met voetgangers en fietsers te communiceren.

Plaats voor zes personen

In het interieur is plaats voor zes personen op drie zitrijen. De batterij van de HiPhi 1 ligt tussen de voor- en achteras, onder de cabine. Op het dashboard is het – uiteraard – vooral scherm wat de klok slaat.

Maximaal 640 kilometer

De HiPhi 1 komt er in diverse uitvoeringen, met achter- of vierwielaandrijving. Met zijn 96-kWh accu komt hij maximaal 640 kilometer ver. De twee elektromotoren van de Human Horizons leveren elk 272 pk. Daamee zou hij in 3,9 seconden naar 100 km/h moeten kunnen gaan.

human-horizons-hiphi-2019-32-7

Klaar voor de volgende stap?

Alle artikelen

Bescheiden facelift voor de Opel Insignia is bescheiden

Autonieuws

Elektrische Ford Mustang Mach-E blijft net onder de 50.000 euro

Autonieuws

De vernieuwde Jaguar F-Type kijkt boos

Autonieuws
Ontdek meer