Nieuws: Audi R8 – Dit vraagt Audi voor de nieuwe R8

De Nederlandse Audi-importeur is er al uit; dit is wat de twee versies van de nieuwe R8 moeten kosten.

De lak van de nieuwe R8 is nog niet droog of Audi heeft er al een prijskaartje aan kunnen hangen. Ook de tweede generatie is vanaf de marktintroductie verkrijgbaar in twee versies. Maar niet langer als V8 en V10. Voortaan levert Audi de R8 (voor zover bekend) enkel met een 5.2 liter tiencilinder voorzien van cilinderuitschakeling. In de basis schopt die het tot 540 pk en 540 Nm aan koppel. Voor wie nog meer vermogen wenst is er de R8 Plus. En die laat de meter uitslaan naar 610 pk en 560 Nm. Precies evenveel als zijn Italiaanse evenknie, de Lamborghini Huracan.

Prijzen Door de nieuwe markttactiek van de nieuwe R8 zijn de instapprijzen ervan aanzienlijk hoger komen te liggen dan zijn voorganger (met 430 pk sterke V8). Wegrijden kan voortaan na minstens € 222.300,- te hebben overgemaakt naar Audi. Dit is een prijsverschil van 40 mille ten opzichte van de voormalige basisprijs. Maar daar krijg je dus ook veel meer vermogen voor terug. De R8 Plus is er vanaf € 250.900,- en dat is een relatief bescheiden vijf mille meer dan de oude R8 V10 die het met 60 pk minder moest doen.

De nieuwe Audi R8 staat vanaf september bij de dealer. Wat de geheel elektrische R8 e-tron gaat kosten is nog niet bekend.

Klaar voor de volgende stap?

Alle artikelen

Nieuwe instapper Dacia Duster verliest 15 pk

Autonieuws

Zie jij jezelf al rijden met de Volkswagen T-Roc Cabriolet?

Autonieuws

Keyless go - en weg is je nieuwe auto!

Autonieuws
Ontdek meer