Nieuws: Hyundai Genesis – Hyundai Genesis wordt luxemerk met 6 modellen

Genesis is per direct niet langer het vlaggenschip van Hyundai, maar een zelfstandig luxemerk. Met aan het hoofd voormalig Bentley-designer Luc Donckerwolke.

Het was al langer een wens van Hyundai om de Genesis-naam te transformeren tot meer dan een modelnaam alleen, en nu is de kogel dan door de kerk: Genesis is voortaan een automerk. Ook de Zuid-Koreanen is het niet ontgaan wat Infiniti voor Nissan doet en Lexus voor Toyota. Oftewel, het – via een zelfstandig automerk – laten zien waartoe je werkelijk in staat bent als je niet gebonden zou zijn aan bepaalde factoren. Zo nam Citroen deze stap al eerder met DS en zit Ford er tegenaan te hikken met Vignale.

Zes G-modellen Hyundai heeft meteen wilde plannen met het nieuwe Genesis. Binnen afzienbare tijd – tegen het jaar 2020 – moeten de showrooms van het eigen dealernetwerk gevuld zijn met zes modellen. Elk van deze auto's krijgt een alfanumerieke benaming, steevast beginnend met een G. Het cijfer zal naar het segment verwijzen. Dus G70, G80, G90, enzovoort.

Donckerwolke zorgt voor design 'Atletische elegantie en menselijk georiënteerde innovatie', dat zijn de marketingtermen waarmee de medewerkers van Genesis te maken krijgen. De zware taak om dat allemaal in een smakelijk design te gieten valt op de schouders van Luc Donckerwolke, de Belg die Bentley als laatste werkgever had en daarvoor tekende voor Audi, Lamborghini, Skoda en Seat.

Klaar voor de volgende stap?

Alle artikelen

Kabinet halveert subsidie elektrische auto's en schroeft bijtelling op

Bentley Continental GT Convertible: niets moet, alles kan

Dit is de Renault Zoe (2019): 52 kWh en écht snelladen

Ontdek meer