Test occasion: Peugeot 207 – Occasion videotest: Peugeot 207

In deze klasse heeft Peugeot altijd een sterk aanbod gehad. Zeker de voorgangers in de vorm van de 205 en 206 waren erg populair. Begin 2006 kwam de 207 op de markt, welke in 2012 weer werd opgevolgd door de 208.

De Peugeot 207 is nog steeds in productie, maar in Nederland zijn alleen de SW-versie (station) en de CC-versie (coupé-cabriolet) nog verkrijgbaar. Door het toevoegen van meer veiligheidsfeatures werd de 207 een stuk zwaarder dan zijn voorgangers. De kleinste motor (1.4 met 75 pk) is dan ook niet de beste keus voor regelmatig snelweggebruik. In 2009 kreeg de Peugeot 207 een facelift.

Aanbod occasions

  • Op AutoScout24 staan 1700 Peugeots 207 te koop.
  • Een kwart betreft de station: de 207 SW
  • Een kleine 14% zijn cabrio's: de 207 CC.
  • 13% heeft een dieselmotor
  • Slechts 6% heeft een automatische versnellingsbak
  • Grijs en zwart zijn in de meerderheid, maar er zijn ook wat groene, rode, gele en oranje 207's te vinden.
  • Minder dan 9% heeft een navigatiesysteem
  • Prijzen beginnen bij 4.000 euro

Pluspunten

  • Ruimte in het interieur.
  • Goede rijeigenschappen
  • Grote keus aan motoren.
  • Zuinige dieselmotoren

Aandachtspunten

  • Distributieketting 1.6 THP motoren: kenmerkt zich door geratel en diesel-geluid (bij de benzines). Kan leiden tot serieuze motorschade indien niet tijdig verholpen.
  • 1.6 HDi diesel: distributieketting moet tijdig vervangen worden.
  • 1.6 HDi lijdt onder een (te) krappe carterinhoud, die i.c.m. de EGR (-> roet in olie) en de turbohitte nog wel eens wil leiden tot een gensneuvelde turbo's en soms zelfs motoren.
  • Oliebeurten niet oprekken en liever tijdig verversen. Vanaf 2008 zijn hier aanpassingen voor geweest.
  • 1.6 Hdi: het kunststof deel van de oliepeilstok kan afbreken en in de carter vallen. Dan moet die verwijderd worden om het stuk kunststof te verwijderen.
  • End of plastic dipstick of 1.6 HDI engine can break and drop into sump requiring removal of sump to retrieve it.
  • Als het geluid van een gong klinkt, dan moet de accu worden vervangen.
  • 1.4 met 75 pk is ondergemotoriseerd voor de 207.
  • Lekkage Eolys vloeistof: de Eolys vloeistof wordt gebruikt om het roetfilter te regeneren. Door steelslag kan de tank die in het spatbord achter zit, lek raken.

Klaar voor de volgende stap?

Alle artikelen

Rijtesten: Peugeot 107 – Gereden: Peugeot 107

Autotests · Peugeot

Rijtesten: Peugeot 3008 HYbrid4 – Gereden: Peugeot 3008 HYbrid4

Autotests · Peugeot

Rijtesten: Peugeot 308 e-HDi – Gereden: Peugeot 308 e-HDi

Autotests · Peugeot
Ontdek meer