Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.

Advertenties: de 7 gouden regels

Advertenties: de 7 gouden regels

Neem een voorsprong op uw concurrenten. Simpelweg door uw advertenties te optimaliseren voor zoekrelevantie en door de speciale kenmerken van uw voertuig duidelijk te benadrukken. Uw voertuigen worden beter gevonden, u krijgt meer gerichte aandacht en u profiteert van kwalitatief betere leads. Onze 7 gouden regels helpen daarbij.

Gebruik de kracht van foto’s

Een goede foto zegt meer dan 1.000 woorden. In alle advertenties kunt u gratis 50 voertuigfoto’s plaatsen, maak daar gebruik van. Let op: de eerste foto is de belangrijkste, dat is de eerste indruk van uw voertuig door de potentiële klant. Zorg ervoor dat uw voertuig de ster van uw afbeeldingen is..

  • De eerste foto is de belangrijkste, dit is de eerste indruk van uw voertuig voor de potentiële klant.
  • Zorg ervoor dat uw voertuig de ster van uw afbeeldingen is. Logo's of telefoonnummers die aan het beeld worden toegevoegd leiden alleen maar af, deze informatie staat al in de advertentie.
  • Gebruik AutoScout360 om uw klanten een realistische 3D-ervaring van uw voertuig te geven.

Bepaal de juiste prijs

Hoe is uw prijs in vergelijking met die van uw concurrenten? U kunt dit direct zien wanneer u de prijs invoert. Indien nodig kunt u de prijs nog verhogen of verlagen.

Bepaal een pakkende headline

Gebruik een pakkende titel en formuleer een verleidelijke headline. Probeer uw kopers direct emotioneel aan te spreken want zowel hart als geest spelen een belangrijke rol bij de aankoopbeslissing.

Maak een goede beschrijving

  • Gebruik de vooraf gedefinieerde velden. Hoe beter deze worden ingevuld, hoe groter de kans dat een advertentie relevant is voor een gebruiker.
  • Beschrijf het voertuig in detail: Het vrije tekstveld maakt het mogelijk om uw voertuig in detail te presenteren. Ga ook in ip de basisuitrusting, U weet misschien dat elke auto tegenwoordig elektrische ramen heeft, maar uw klanten misschien niet.
  • Wek positieve verwachtingen maar zorg dat beloftes van prestaties en kwaliteit waar zijn, anders ontstaan er misverstanden. Je kunt genereuzer zijn met emotionele beloften. Rijplezier is een flexibele term en geen enkele koper zal klagen over een gebrek aan rijplezier zolang al het andere klopt. Maar hier geldt hetzelfde: blijf geloofwaardig!
  • In het vrije tekstveld kunt u de leesbaarheid van uw advertentie vergroten met vetgedrukte letters, opsommingstekens en scheidingslijnen - en zo de bijzondere kenmerken van het voertuig optimaal benadrukken..

Zorg dat u bereikbaar bent

Als je wilt verkopen, moet je bereikbaar zijn. Het beantwoorden van klantvragen is een belangrijke factor bij succesvol verkopen. Reageer dus zo snel mogelijk op schriftelijke en telefonische vragen.

Financiering aanbieden

Het aanbieden van financiering is een echte kopersmagneet. 21% van alle klantvragen bij AutoScout24* hebben specifiek betrekking op voertuigfinanciering.

Marketing Power voor uw advertenties

met Marketing Power zullen Premium advertenties op een professionele manier bovenaan de resultaten verschijnen, gevolgd door Plus advertenties en tenslotte de basis advertenties. Met Marketing Power bepaalt u hoeveel aandacht uw voertuigen krijgen bij AutoScout24, zo optimaliseert u de stadagen, de resultaten en de marge.

Bron:
* AutoScout24 onderzoek: September 2018.

telefoon contact opnemen

Heeft u nog vragen?

Neem dan contact op met onze klantenservice

Maandag t/m donderdag: 09.00-17.00 uur & vrijdag: 09.00-16.00 uur

E-mail: info@autoscout24.nl

Telefoon: 088 - 73 00 100