Baan Twente | Ford | Hengelo

Diamantstraat 14, 7554 TA HENGELO

Openingstijden

627 beoordelingen

4,2

627 Reviews

Stefan Schuch

In december kijken voor eventueel een nieuwe auto. Onze nieuwe Renault Kadjar was het net niet, vooral binnenkant was wennen. Kijken naar een nieuwe Ford of Kia. Kia werd het niet geen hoge kortingen en inruil, afschrijving kwam daar hoog uit. Ford BaanTwente Enschede had een goede offerte voor een Focus ST wagon gemaakt maar een andere dealer dook nog net onder de prijs. Uiteindelijk is de deal niet doorgegaan bij de andere dealer die onder de prijs was gegaan. Paar maanden gewacht( gelukkig nu meer auto voor minder) en ik zag een nieuwe Ford Focus wagon Vignale bij Ford Baan Twente in Hengelo staan, contact met de heer te Kiefte gezocht via mail, een rustige verkoper die niet opdringerig is en de klant in zijn waarde laat en alles met geduld vragen beantwoordt of iets uitlegt, ga zo door Rick!!, alles is in eerste instantie via de mail gegaan( ivm reisafstand), dus ook niet opdringerig via telefoon. Uiteindelijk op een zeer nette deal uitgekomen, onder voorbehoudt van proefrit. Deze is 2 weken geleden geweest, bijzonder was dat dit gelijk in de nieuwe auto was, weet je wel gelijk wat je koopt, meestal is dit in een demo auto maar nu niet. Gisteren de nieuwe auto opgehaald alles was perfect geregeld. Voor mij uit het westen( Delft) zijn de 2 ritjes dubbel de moeite waard geweest, dealers in het westen( zelfs de grootste van Nederland) zaten voor dezelfde auto 5 a 6000 euro boven de prijs van Hengelo. Ik blij een kleine afschrijving in verhouding tot 14 maanden en een nieuwe auto weer in het vertrouwde Ford en dealer blij die ook weer wat verdiend om in deze tijden te overleven. Ford Baan Twente Hengelo top gedaan en bedankt voor alles!!

Han

Ben een vaste klant, wordt over het algemeen goed en correct geholpen.

Nolan Pieter

Tevreden klant! Met vriendelijke groet..

Gerhard

L.s. Graag deel ik mijn ervaring m.b.t. tot het onderhoud aan mijn auto die ik door uw garagebedrijf heb laten uitvoeren. Bij het plannen van de onderhoudsbeurt begin januari 2020 werd ik geholpen door een medewerker uit uw werkplaats. Ik werd verrast door het antwoord op de vraag van mij dat ik graag een software en navigatie update geïnstalleerd wilde hebben. De dienstdoende werkplaats medewerker vertelde mij dat ik dit eerst zelf moest proberen en als ik er niet uit kwam dit alsnog kon aangeven. Dit vond ik vreemd. Op 8 januari ontving ik per mail een proforma factuur voor de nog uit te voeren onderhoudsbeurt op 9 januari, de onderhoudsbeurt die uiteindelijk op mijn verzoek ten gevolge van ziekte op 16 januari jl. is uitgevoerd. De kosten opgaaf vond ik buiten proporties en heb daarom om een specificatie van de kosten opgevraagd. Deze specificatie heb ik gekregen en is mij mondeling toegelicht door de heer Koelman van uw bedrijf. Uit de kostenopgaaf bleek dat er kosten in verwerkt waren die niet in rekening gebracht mochten worden. Om het geheel sluitend te maken was er ook een post opgenomen die niet nader gedefinieerd kon worden. De totale opgaaf van kosten is uiteindelijk in goed overleg naar beneden bijgesteld. Tijdens het uitgevoerde onderhoud ben ik gebeld nogmaals door de heer Koelman gebeld over het vervangen van een set vloermatten en ruitenwissers waarbij hij mij de set vloermatten en de ruitenwissers voor een marktconforme prijs aanbood. Dit waardeer ik zeer! Uiteindelijk ben ik tevreden, maar de weg er naar toe, een kostenopgaaf van de te verwachte kosten moet voor mij naar de toekomst scherper en transparanter. Ik vind dat een ondernemer moet verdienen aan het werk dat hij uitvoert, in dit geval het uitvoeren van een onderhoudsbeurt aan mijn auto. Anders heeft de ondernemer geen bestaansrecht. Ik wil hierbij opmerken dat het niet zo moet zijn dat (als voorbeeld) in mijn geval de bougies werden aangeboden voor meer dan het dubbele van de inkoopprijs.

Ronny

Ik ben netjes ontvangen en conform afspraak is het onderhoud aan mijn auto binnen de gestelde tijd gedaan. De koffie was lekker.

cornelis

Geen problemen!

Hans

Goede ontvangst en snel geholpen

J.G.D.Teeling

Keurig ontvangen door receptioniste. Afwikkeling tot mijn tevredenheid uitgevoerd.

Gerrit

Ik kreeg voor het eerst een proforma nota vooraf. Voor mij vreemd. Had niet gehoeven temeer er daarna nog meer reparatie nodig bleek te zijn. Overigens, heel correct, ben ik daar vooraf wel over gebeld.

Dick

Ik heb de laatste 10 jaar Volkswagen en Seat gereden. Service intervallen van 30000 km en beurten die tussen 200 en 300 Euro kostten. De Ford moet elke 20000 km naar de garage en de prijs voor deze beurt was maar liefst 374 Euro voor anderhalf uur werk, 4 liter olie, 2 filters en wat remvloeistof. Dat is stevig te noemen. Maar dan zijn we er nog niet. Tijdens de beurt wordt er een lekkende waterpomp ontdekt, anderhalve maand na afloop van de fabrieksgarantie. Reparatie kosten 685 Euro! De auto heeft 36000 km gelopen. Op mijn verzoek is er een aanvraag voor garantie verzonden naar Ford, maar daarop heb ik nog geen antwoord. Een jaar geleden liep de aircopomp vast, waardoor ik de auto 12 dagen kwijt ben geweest. Dus eerlijk gezegd ben ik knap ontevreden met de auto op zich. De kwaliteit laat behoorlijk te wensen over. Al met al kan ik niet zeggen dat ik blij ben met de overstap van VW/Seat naar Ford. Noordegraaf/Baan kan hier weinig aan doen, maar waarschijnlijk is het de eerste en meteen de laatste Ford.