ECC Electric Car Company B.V.

Dé specialist in elektrisch rijden!

Kempenaar 01 01, 8242 BA LELYSTAD

Openingstijden

134 beoordelingen

4,8

134 Reviews

Danny

Graag deel ik mijn zeer positieve ervaring met ECC in Lelystad. In de loop der jaren heb ik veel auto’s gekocht, maar een bedrijf als ECC ben ik nog niet eerder tegengekomen. Ze zijn transparant, oprecht en – voor mij het allerbelangrijkste – ze komen hun afspraken na! Ik kocht bij ECC een Tesla Model 3, waarbij de rechter schermcamera niet functioneerde. Ze legden mij uit dat vervanging bij een Tesla Service Center pas mogelijk was nadat de auto op mijn naam was geclaimd. Nadat ik dit had gedaan, maakte ik een afspraak bij Tesla. De camera werd vervangen, maar de AutoPilot werkte nog steeds niet. Uit nader onderzoek bleek dat ook de Car Computer defect was. De totale kosten voor de reparaties bedroegen €2.330. Toen ik de factuur aan Nick, de eigenaar van ECC, voorlegde, maakte hij het volledige bedrag binnen enkele uren over – zonder discussie of uitvluchten. Hij kwam simpelweg zijn belofte na. Na ongeveer 800 kilometer begon de auto een kraak- en piepgeluid te maken, veroorzaakt door een defecte draagarm – een bekend probleem bij Tesla’s. Ik nam opnieuw contact op met Nick en hij nodigde me uit om langs te komen, zodat zijn monteur ernaar kon kijken. Hij bood zelfs aan om de onderdelen op te sturen zodat ik niet weer een rit hoeft te maken richting Lelystad en bij een andere garage deze kon monteren, met vergoeding van de kosten na het overleggen van de factuur. Zoveel service en het nakomen van de belofte heb ik nog nooit eerder gezien in deze branche. Een goede vriend van mij was ook geïnteresseerd in een Tesla. Ik nam hem mee naar ECC, waar hij uitstekend werd geholpen en uiteindelijk ook een auto kocht. Binnenkort breng ik opnieuw een vriend mee die overweegt ook een Tesla aan te schaffen. ECC Lelystad is voor mij hét adres geworden voor betrouwbare service en eerlijke afspraken!

Jari

Heel blij met de aankoop van mijn Model 3. Ik ben snel en goed geholpen en kon de auto dezelfde dag nog meenemen. Nick was vriendelijk en behulpzaam, en ik heb er alle vertrouwen in dat ik bij vragen of onduidelijkheden altijd terecht kan. Tot nu toe erg tevreden!

Michael

Zeer goeie informatie ontvangen bij bezoek. Vriendelijke ontvangst. En daardoor een fijne plek om een auto te kopen.

Dimitri

Top bedrijf. Onlangs mijn Tesla model S en X performance hier aangeschaft. Het hele proces van bezichtiging, proefrit en aflevering (een feestje op zich), verliep heel prettig en soepel met de plezierige hulp van Nick de verkoper (gastheer is een beter woord). Alle medewerkers zijn vriendelijk en laagdrempelig. Ik vond het zelf nogal wat om een electriccarcompany winkel te gaan bezoeken, maar de gastvrijheid nam die drempel helemaal weg. Kortom: als je je droomauto zoekt, kun je hem hier zeer waarschijnlijk vinden en is het hele proces een feestje

Marc

Snel geholpen ondanks drukte Geen gladde verkoop praatjes Komen netjes hún afspraken na Verstand en goede uitleg over de auto met advies Wat jou see is wat you get. Erg fijn om zaken mee te doen

Mike

Vanaf het eerste moment werd ik vriendelijk ontvangen bij Electric Car Company. Na een fijne proefrit in een Tesla Model Y heb ik direct de deal gesloten. Mijn huidige auto kon ik zonder problemen inruilen tegen een nette prijs. Het enige minpunt was het aanvragen van het kenteken, wat helaas ruim 5 weken duurde. In deze periode had ik veel contact met Sibald, die me zo goed mogelijk op de hoogte hield. Daarnaast heb ik een aantal subtiele aanpassingen aan de Model Y laten doen, die door Sibald keurig zijn opgepakt. Ondanks de langere wachttijd dan verwacht, ben ik uiteindelijk erg blij met mijn nieuwe Model Y en de service die ik heb ontvangen.

A.W.

We waren op zoek naar een Tesla Model X. Met name gedreven door de vele positieve reviews kwamen we terecht bij ECC waar de uitvoering stond die we graag wilden. Om kort te gaan; 1. Een prijsafspraak werd niet nagekomen 2. Bij aflevering waren eerder geconstateerde zaken niet hersteld. Dat gebeurde dan gedeeltelijk nog ter plekke, maar bijvoorbeeld vloeistoffen waren niet bijgevuld zoals beloofd (daar kwamen we later achter). 3. De auto zou in december op rekening worden gezet, dat was de afspraak. Dat werd dus begin januari waardoor ik 3 maanden later mijn BTW pas terug krijg. Update: vandaag gesproken met Nick naar aanleiding van wat er allemaal gebeurd is. Het werd erkend dat de zaken inderdaad zijn misgelopen en excuses werden aangeboden. De beoordeling daarom wat opgehoogd. Ook eerlijk aangegeven dat ik de beoordeling as such zo laat want de feiten veranderen niet, maar wel hierbij vermeld dat we zeker een goed gesprek hebben gehad. Goed van Nick dat het in ieder geval werd opgevolgd. 4. De overschrijving via RDW liep fout; het had zakelijk moeten zijn en werd privé. Het herstel lukte niet, dat heeft RDW een dag later ook aan ECC gemeld. Na een aantal weken werd nog steeds beweerd dat het 'allemaal goed gaat komen'. Ondertussen kan ik dus zelf de auto nog een keer over gaan schrijven. De communicatie ging en gaat allemaal langzaam en moeilijk en via vele verschillende telefoonnummers, apps en personen. Het komt allemaal nogal knullig en onprofessioneel over. Dus denk even na voor je hier koopt. Deze review komt ook niet zonder dat ik het allemaal bij ECC al heb gemeld. Reactie en opvolging moeten nog komen of worden als 'tja sorry' afgescheept. Ik zou ze daarom niet aanbevelen.

Maas

Vanaf het eerste telefoontje tot het binnen rijden op mn parkeerplaats binnen 2 uur geregeld; ongekend. Vriendelijk geholpen en met lichtsnelheid gehandeld. Auto in briljante staat afgeleverd.

Wouter Middel

In juli 2024 bij ECC een hybride Mercedes E-klasse gekocht. Deze werd in december, na 4 maanden, afgekeurd bij de APK-keuring, het subframe achter is volledig verroest. Ook blijkt de hogevolts-accu stuk, totale kosten € 17.000,00. Ondanks bovenstaande diagnose bij 2 verschillende Mercedes dealers houdt Nick, de eigenaar van ECC, vol dat de auto in goede staat was bij de verkoop. Hij vergoedt niets en hoopt weg te komen met het motto "garantie tot de deur". Er is door mijn advocaat inmiddels een rechtszaak voorbereid. Ook hij verbaast zich over het gebrek aan kennis van ECC van wetgeving betreffende de "wettelijke garantie" van 12 maanden ......

Ardeshir

Vanaf het begin tot het einde werd ik volledig serieus genomen. Top bedrijf! Twee andere autobedrijven bezocht die mij niet serieus namen en niet hun tijd wilden “verspillen”. ‘Never Judge a Book by It’s Cover’ spreekt luid bij hun. Je bent altijd welkom en ze leveren fantastische service!