Kilometerstand
6.925 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
05/1997
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
221 kW (300 PK)
Type verkoper
Autobedrijf
Financiering
Bereken je autolening
Hoeveel wil je lenen?
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Cabrio
- Categorie
- Gebruikt
- Aandrijving
- Achter
- Stoelen
- 2
- Deuren
- 2
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 6.925 km
- Bouwjaar
- 05/1997
- Volledige onderhoudshistorie
- Ja
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 221 kW (300 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Cilinderinhoud
- 5.000 cm³
- Versnellingen
- 5
- Cilinders
- 8
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
Opties
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Groen
- Oorspronkelijke kleur
- Groen metallic
- Soort lak
- Metallic
- Kleur interieur
- Beige
- Materiaal
- Leder
Beschrijving
English/German Below.
AC Cobra’s zijn inmiddels onbetaalbaar geworden – en terecht. Het is een icoon. Maar wat doe je als je die magie wilt ervaren, zonder concessies te doen aan techniek, betrouwbaarheid en rijgedrag?
Precies die vraag stelden ze zich bij Gardner Douglas. Ze zochten een auto die sneller, stijver, betrouwbaarder en sensationeler is dan het origineel.
In tegenstelling tot veel andere replica’s staat Gardner Douglas bekend om zijn uitmuntende bouwkwaliteit. De GD427 is geïnspireerd op de legendarische AC Cobra 427, maar dan met moderne techniek en verbeteringen waar het origineel alleen van kon dromen.
Ons exemplaar is een GD427 MK3 uit 1997 – een vroege, zeldzame uitvoering. De volledige opbouw is vastgelegd op foto:
Begonnen vanaf een GD Euro Backbone-chassis, volledig verstevigd en gepoedercoat. Voorzien van een krachtige 5.0 liter Ford EFI High Output V8 (uit de Mustang GT), goed voor: 300 pk en een totaalgewicht van rond de 1.000 kg.
De bouw is gedocumenteerd – en ja, de foto’s hebben we nog.
Je daalt af in de cockpit, zakt weg in de beige leren bucket seats, bijna op asfaltniveau. Alleen dat al is een squat waar je lichaam van wakker schrikt.
Je hand raakt de sleutel. Je draait hem om. Start.
De 5.0 V8 komt tot leven. Een brul. Kippenvel. Adrenaline. Oerkracht. En dan moet je nog vertrekken.
Laat die espresso maar staan. Dit is je shot energie.
Durft u het aan?
--
English.
AC Cobras have become nearly priceless – and rightly so. It’s an icon. But what do you do if you want to experience that magic, without compromising on technology, reliability, or handling?
That’s exactly the question they asked themselves at Gardner Douglas. They set out to build a car that’s faster, stiffer, more reliable, and more thrilling than the original.
Unlike many other replicas, Gardner Douglas is renowned for its exceptional build quality. The GD427 is inspired by the legendary AC Cobra 427 – but upgraded with modern engineering and improvements the original could only dream of.
Our example is a GD427 MK3 from 1997 – an early, rare version. The entire build process is documented in photos:
It started with a GD Euro Backbone chassis, fully reinforced and powder-coated. It’s powered by a mighty 5.0-liter Ford EFI High Output V8 (from the Mustang GT), delivering 300 hp and weighing in at just around 1,000 kg.
And yes – we’ve got the build photos to prove it.
You drop into the cockpit, sink into the beige leather bucket seats, nearly level with the asphalt. Just getting in is a squat that wakes up your entire body.
Your hand reaches for the key. You turn it. Ignition.
The 5.0 V8 roars to life. A growl. Goosebumps. Adrenaline. Raw power. And you haven’t even started driving yet.
Forget the espresso. This is your shot of energy.
Do you dare?
--
German.
AC Cobras sind inzwischen nahezu unbezahlbar geworden – und das völlig zu Recht. Es ist eine Ikone. Aber was tun, wenn man dieses Gefühl erleben will, ohne Kompromisse bei Technik, Zuverlässigkeit oder Fahrverhalten einzugehen?
Genau diese Frage stellte man sich bei Gardner Douglas. Das Ziel: ein Fahrzeug zu schaffen, das schneller, steifer, zuverlässiger und aufregender ist als das Original.
Im Gegensatz zu vielen anderen Repliken ist Gardner Douglas bekannt für seine herausragende Verarbeitungsqualität. Der GD427 ist inspiriert von der legendären AC Cobra 427 – jedoch mit moderner Technik und Verbesserungen, von denen das Original nur träumen konnte.
Unser Exemplar ist ein GD427 MK3 aus dem Jahr 1997 – eine frühe, seltene Version. Der komplette Aufbau ist fotografisch dokumentiert:
Gebaut auf einem GD Euro Backbone-Chassis, vollständig verstärkt und pulverbeschichtet. Angetrieben von einem kräftigen 5,0-Liter Ford EFI High Output V8 (aus dem Mustang GT) mit 300 PS und einem Gesamtgewicht von rund 1.000 kg.
Ja, die Fotos vom Aufbau haben wir natürlich noch.
Man steigt tief in das Cockpit ein, versinkt in die beigen Lederschalensitze – fast auf Höhe des Asphalts. Schon das Einsteigen ist eine Kniebeuge, die den Körper wachrüttelt.
Die Hand greift zum Schlüssel. Umdrehen. Start.
Der 5.0-V8 erwacht zum Leben. Ein Grollen. Gänsehaut. Adrenalin. Urgewalt. Und das Fahren hat noch nicht einmal begonnen.
Vergiss den Espresso. Das hier ist dein Energieschub.
Trauen Sie sich?
Meer informatie
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Schade: schadevrij
Aantal sleutels: 2
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Aanvullende opties en accessoires
Comfort & Interieur
Exterieur
Overig
AC Cobra’s zijn inmiddels onbetaalbaar geworden – en terecht. Het is een icoon. Maar wat doe je als je die magie wilt ervaren, zonder concessies te doen aan techniek, betrouwbaarheid en rijgedrag?
Precies die vraag stelden ze zich bij Gardner Douglas. Ze zochten een auto die sneller, stijver, betrouwbaarder en sensationeler is dan het origineel.
In tegenstelling tot veel andere replica’s staat Gardner Douglas bekend om zijn uitmuntende bouwkwaliteit. De GD427 is geïnspireerd op de legendarische AC Cobra 427, maar dan met moderne techniek en verbeteringen waar het origineel alleen van kon dromen.
Ons exemplaar is een GD427 MK3 uit 1997 – een vroege, zeldzame uitvoering. De volledige opbouw is vastgelegd op foto:
Begonnen vanaf een GD Euro Backbone-chassis, volledig verstevigd en gepoedercoat. Voorzien van een krachtige 5.0 liter Ford EFI High Output V8 (uit de Mustang GT), goed voor: 300 pk en een totaalgewicht van rond de 1.000 kg.
De bouw is gedocumenteerd – en ja, de foto’s hebben we nog.
Je daalt af in de cockpit, zakt weg in de beige leren bucket seats, bijna op asfaltniveau. Alleen dat al is een squat waar je lichaam van wakker schrikt.
Je hand raakt de sleutel. Je draait hem om. Start.
De 5.0 V8 komt tot leven. Een brul. Kippenvel. Adrenaline. Oerkracht. En dan moet je nog vertrekken.
Laat die espresso maar staan. Dit is je shot energie.
Durft u het aan?
--
English.
AC Cobras have become nearly priceless – and rightly so. It’s an icon. But what do you do if you want to experience that magic, without compromising on technology, reliability, or handling?
That’s exactly the question they asked themselves at Gardner Douglas. They set out to build a car that’s faster, stiffer, more reliable, and more thrilling than the original.
Unlike many other replicas, Gardner Douglas is renowned for its exceptional build quality. The GD427 is inspired by the legendary AC Cobra 427 – but upgraded with modern engineering and improvements the original could only dream of.
Our example is a GD427 MK3 from 1997 – an early, rare version. The entire build process is documented in photos:
It started with a GD Euro Backbone chassis, fully reinforced and powder-coated. It’s powered by a mighty 5.0-liter Ford EFI High Output V8 (from the Mustang GT), delivering 300 hp and weighing in at just around 1,000 kg.
And yes – we’ve got the build photos to prove it.
You drop into the cockpit, sink into the beige leather bucket seats, nearly level with the asphalt. Just getting in is a squat that wakes up your entire body.
Your hand reaches for the key. You turn it. Ignition.
The 5.0 V8 roars to life. A growl. Goosebumps. Adrenaline. Raw power. And you haven’t even started driving yet.
Forget the espresso. This is your shot of energy.
Do you dare?
--
German.
AC Cobras sind inzwischen nahezu unbezahlbar geworden – und das völlig zu Recht. Es ist eine Ikone. Aber was tun, wenn man dieses Gefühl erleben will, ohne Kompromisse bei Technik, Zuverlässigkeit oder Fahrverhalten einzugehen?
Genau diese Frage stellte man sich bei Gardner Douglas. Das Ziel: ein Fahrzeug zu schaffen, das schneller, steifer, zuverlässiger und aufregender ist als das Original.
Im Gegensatz zu vielen anderen Repliken ist Gardner Douglas bekannt für seine herausragende Verarbeitungsqualität. Der GD427 ist inspiriert von der legendären AC Cobra 427 – jedoch mit moderner Technik und Verbesserungen, von denen das Original nur träumen konnte.
Unser Exemplar ist ein GD427 MK3 aus dem Jahr 1997 – eine frühe, seltene Version. Der komplette Aufbau ist fotografisch dokumentiert:
Gebaut auf einem GD Euro Backbone-Chassis, vollständig verstärkt und pulverbeschichtet. Angetrieben von einem kräftigen 5,0-Liter Ford EFI High Output V8 (aus dem Mustang GT) mit 300 PS und einem Gesamtgewicht von rund 1.000 kg.
Ja, die Fotos vom Aufbau haben wir natürlich noch.
Man steigt tief in das Cockpit ein, versinkt in die beigen Lederschalensitze – fast auf Höhe des Asphalts. Schon das Einsteigen ist eine Kniebeuge, die den Körper wachrüttelt.
Die Hand greift zum Schlüssel. Umdrehen. Start.
Der 5.0-V8 erwacht zum Leben. Ein Grollen. Gänsehaut. Adrenalin. Urgewalt. Und das Fahren hat noch nicht einmal begonnen.
Vergiss den Espresso. Das hier ist dein Energieschub.
Trauen Sie sich?
Meer informatie
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Schade: schadevrij
Aantal sleutels: 2
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Aanvullende opties en accessoires
Comfort & Interieur
- Armsteun voor
- Hoofdsteunen voor
- Toerenteller
Exterieur
- Open dak
Overig
- 3 punts veiligheidsgordel
- analoge klok
- Rolkooi
Zakelijk leasen
Bereken uw zakelijke lease!
Nu zakelijk leasen vanaf
€ 1.177,- p/mVerzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Kenteken
Type verkoper
AutobedrijfCool Classic Club
Aanbieder op AutoScout24 sinds 2018ContactRobbert Buijs
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.