Kilometerstand
15.000 km
Transmissie
-
Bouwjaar
03/2003
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
-
Type verkoper
Autobedrijf
Financiering
Bereken je autolening
Hoeveel wil je lenen?
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Coupé
- Categorie
- Gebruikt
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 15.000 km
- Bouwjaar
- 03/2003
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
Kleur en Bekleding
- Kleur interieur
- Andere
- Materiaal
- Alcantara
Beschrijving
English and German below
De Ferrari 360 Challenge is een raceauto gebaseerd op de 360 Modena, speciaal ontwikkeld voor Ferrari's eenmerk-raceklasse, de Ferrari Challenge. Het model werd geproduceerd tussen 1999 en 2005 en was uitsluitend bedoeld voor circuitgebruik. De auto werd geleverd met een elektrohydraulische F1-transmissie en had een vermogen van ongeveer 400 pk, waarmee hij in 3,9 seconden van 0 naar 100 km/u kon accelereren .
Kessel Racing en de Ferrari 360 Challenge
Kessel Racing, opgericht door de Zwitserse coureur Loris Kessel, was een prominente deelnemer aan de Ferrari Challenge en andere GT-kampioenschappen. Het team heeft meerdere Ferrari 360 Challenge-auto's ingezet in diverse races.
Technische Specificaties
Motor: 3.6-liter V8
Vermogen: ongeveer 400 pk bij 8.500 tpm
Transmissie: 6-versnellings F1-elektrohydraulisch
Gewicht: ongeveer 1.170 kg (met vloeistoffen)
Acceleratie: 0–100 km/u in 3,9 seconden
Top snelheid: meer dan 295 km/u
De 360 Challenge was voorzien van racegerichte aanpassingen zoals een rolkooi, FIA-goedgekeurde veiligheidsgordels, een brandblussysteem en een gestript interieur zonder comfortvoorzieningen .
The Ferrari 360 Challenge is a race car based on the 360 Modena, developed specifically for Ferrari's single-make racing class, the Ferrari Challenge. The model was produced between 1999 and 2005 and was intended exclusively for track use. The car came with an F1 electro-hydraulic transmission and had a power output of around 400 hp, allowing it to accelerate from 0 to 100 km/h in 3.9 seconds .
Kessel Racing and the Ferrari 360 Challenge
Kessel Racing, founded by Swiss driver Loris Kessel, was a prominent participant in the Ferrari Challenge and other GT championships. The team has entered several Ferrari 360 Challenge cars in various races.
Technical Specifications
Engine: 3.6-litre V8
Power: around 400 hp at 8,500 rpm
Transmission: 6-speed F1 electro-hydraulic
Weight: approximately 1,170 kg (with fluids)
Acceleration: 0-100 km/h in 3.9 seconds
Top speed: over 295 km/h
The 360 Challenge featured race-oriented modifications such as a roll cage, FIA-approved seat belts, a fire extinguishing system and a stripped interior with no comfort features .
Der Ferrari 360 Challenge ist ein auf dem 360 Modena basierender Rennwagen, der speziell für die Ferrari Challenge, die Einzelmarken-Rennklasse von Ferrari, entwickelt wurde. Das Modell wurde zwischen 1999 und 2005 produziert und war ausschließlich für den Einsatz auf der Rennstrecke bestimmt. Der Wagen war mit einem elektrohydraulischen F1-Getriebe ausgestattet und hatte eine Leistung von ca. 400 PS, die ihm eine Beschleunigung von 0 auf 100 km/h in 3,9 Sekunden ermöglichte.
Kessel Racing und der Ferrari 360 Challenge
Kessel Racing, gegründet vom Schweizer Rennfahrer Loris Kessel, war ein prominenter Teilnehmer an der Ferrari Challenge und anderen GT-Meisterschaften. Das Team hat mehrere Ferrari 360 Challenge in verschiedenen Rennen eingesetzt.
Technische Daten
Motor: 3,6-Liter-V8
Leistung: rund 400 PS bei 8.500 U/min
Getriebe: elektrohydraulisches 6-Gang F1-Getriebe
Gewicht: ca. 1.170 kg (mit Flüssigkeiten)
Beschleunigung: 0-100 km/h in 3,9 Sekunden
Höchstgeschwindigkeit: über 295 km/h
Der 360 Challenge verfügte über rennorientierte Modifikationen wie einen Überrollkäfig, FIA-zugelassene Sicherheitsgurte, ein Feuerlöschsystem und einen entkleideten Innenraum ohne Komfortmerkmale.
Bedrijfsinformatie
Welkom bij Kaevecars! Onze showroom van maar liefst 5000 m² in Uden is dé plek waar exclusieve auto's, inspirerende bedrijven en een heerlijke lunch samenkomen. Je bent hier 7 dagen per week van harte welkom om onze bijzondere collectie te bewonderen.
Wil je jouw bijzondere auto verkopen zonder de zorgen en het gedoe?
Nick & Maurik bieden de ideale oplossing. Naast onze eigen collectie bieden wij ook collecties in consignatie aan. Van professionele detailing en aantrekkelijke fotografie tot ons uitgebreide netwerk en drukbezochte showroom. Wij zorgen ervoor dat jouw auto onder de juiste aandacht komt. Of het nu gaat om een unieke auto of een complete collectie, wij nemen het gehele verkoopproces uit handen. Ontdek de voordelen van consignatieverkoop en laat ons je informeren over de gemakken die wij bieden.
Wil je graag persoonlijk advies van een van ons? Dan raden we aan om vooraf een afspraak te maken. Zo kunnen we ervoor zorgen dat alles voor je klaarstaat en we je de aandacht en service kunnen bieden die je verdient.
We kijken ernaar uit je te verwelkomen bij Kaevecars, waar auto’s en beleving samenkomen!
Tot ziens, Nick & Maurik
Meer informatie
Interieurkleur: Racing seats
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
De Ferrari 360 Challenge is een raceauto gebaseerd op de 360 Modena, speciaal ontwikkeld voor Ferrari's eenmerk-raceklasse, de Ferrari Challenge. Het model werd geproduceerd tussen 1999 en 2005 en was uitsluitend bedoeld voor circuitgebruik. De auto werd geleverd met een elektrohydraulische F1-transmissie en had een vermogen van ongeveer 400 pk, waarmee hij in 3,9 seconden van 0 naar 100 km/u kon accelereren .
Kessel Racing en de Ferrari 360 Challenge
Kessel Racing, opgericht door de Zwitserse coureur Loris Kessel, was een prominente deelnemer aan de Ferrari Challenge en andere GT-kampioenschappen. Het team heeft meerdere Ferrari 360 Challenge-auto's ingezet in diverse races.
Technische Specificaties
Motor: 3.6-liter V8
Vermogen: ongeveer 400 pk bij 8.500 tpm
Transmissie: 6-versnellings F1-elektrohydraulisch
Gewicht: ongeveer 1.170 kg (met vloeistoffen)
Acceleratie: 0–100 km/u in 3,9 seconden
Top snelheid: meer dan 295 km/u
De 360 Challenge was voorzien van racegerichte aanpassingen zoals een rolkooi, FIA-goedgekeurde veiligheidsgordels, een brandblussysteem en een gestript interieur zonder comfortvoorzieningen .
The Ferrari 360 Challenge is a race car based on the 360 Modena, developed specifically for Ferrari's single-make racing class, the Ferrari Challenge. The model was produced between 1999 and 2005 and was intended exclusively for track use. The car came with an F1 electro-hydraulic transmission and had a power output of around 400 hp, allowing it to accelerate from 0 to 100 km/h in 3.9 seconds .
Kessel Racing and the Ferrari 360 Challenge
Kessel Racing, founded by Swiss driver Loris Kessel, was a prominent participant in the Ferrari Challenge and other GT championships. The team has entered several Ferrari 360 Challenge cars in various races.
Technical Specifications
Engine: 3.6-litre V8
Power: around 400 hp at 8,500 rpm
Transmission: 6-speed F1 electro-hydraulic
Weight: approximately 1,170 kg (with fluids)
Acceleration: 0-100 km/h in 3.9 seconds
Top speed: over 295 km/h
The 360 Challenge featured race-oriented modifications such as a roll cage, FIA-approved seat belts, a fire extinguishing system and a stripped interior with no comfort features .
Der Ferrari 360 Challenge ist ein auf dem 360 Modena basierender Rennwagen, der speziell für die Ferrari Challenge, die Einzelmarken-Rennklasse von Ferrari, entwickelt wurde. Das Modell wurde zwischen 1999 und 2005 produziert und war ausschließlich für den Einsatz auf der Rennstrecke bestimmt. Der Wagen war mit einem elektrohydraulischen F1-Getriebe ausgestattet und hatte eine Leistung von ca. 400 PS, die ihm eine Beschleunigung von 0 auf 100 km/h in 3,9 Sekunden ermöglichte.
Kessel Racing und der Ferrari 360 Challenge
Kessel Racing, gegründet vom Schweizer Rennfahrer Loris Kessel, war ein prominenter Teilnehmer an der Ferrari Challenge und anderen GT-Meisterschaften. Das Team hat mehrere Ferrari 360 Challenge in verschiedenen Rennen eingesetzt.
Technische Daten
Motor: 3,6-Liter-V8
Leistung: rund 400 PS bei 8.500 U/min
Getriebe: elektrohydraulisches 6-Gang F1-Getriebe
Gewicht: ca. 1.170 kg (mit Flüssigkeiten)
Beschleunigung: 0-100 km/h in 3,9 Sekunden
Höchstgeschwindigkeit: über 295 km/h
Der 360 Challenge verfügte über rennorientierte Modifikationen wie einen Überrollkäfig, FIA-zugelassene Sicherheitsgurte, ein Feuerlöschsystem und einen entkleideten Innenraum ohne Komfortmerkmale.
Bedrijfsinformatie
Welkom bij Kaevecars! Onze showroom van maar liefst 5000 m² in Uden is dé plek waar exclusieve auto's, inspirerende bedrijven en een heerlijke lunch samenkomen. Je bent hier 7 dagen per week van harte welkom om onze bijzondere collectie te bewonderen.
Wil je jouw bijzondere auto verkopen zonder de zorgen en het gedoe?
Nick & Maurik bieden de ideale oplossing. Naast onze eigen collectie bieden wij ook collecties in consignatie aan. Van professionele detailing en aantrekkelijke fotografie tot ons uitgebreide netwerk en drukbezochte showroom. Wij zorgen ervoor dat jouw auto onder de juiste aandacht komt. Of het nu gaat om een unieke auto of een complete collectie, wij nemen het gehele verkoopproces uit handen. Ontdek de voordelen van consignatieverkoop en laat ons je informeren over de gemakken die wij bieden.
Wil je graag persoonlijk advies van een van ons? Dan raden we aan om vooraf een afspraak te maken. Zo kunnen we ervoor zorgen dat alles voor je klaarstaat en we je de aandacht en service kunnen bieden die je verdient.
We kijken ernaar uit je te verwelkomen bij Kaevecars, waar auto’s en beleving samenkomen!
Tot ziens, Nick & Maurik
Meer informatie
Interieurkleur: Racing seats
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Kenteken
Type verkoper
AutobedrijfKaeve Cars
Aanbieder op AutoScout24 sinds 2017ContactAfdeling Verkoop
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.