Maserati CoupeKhamsin "Matching Numbers" PRICE REDUCTION! In the
Prijsdaling
€ 129.500,-
€ 114.500Gallery Aaldering
Kilometerstand
52.844 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
01/1976
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
-
Type verkoper
Autobedrijf
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikFinanciering
Bereken je autolening
Hoeveel wil je lenen?
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Coupé
- Voertuigtype
- Oldtimer
- Deuren
- 2
- Advertentienr.
- MA-03-23
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 52.844 km
- Bouwjaar
- 01/1976
Technische Gegevens
- Transmissie
- Handgeschakeld
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
- CO2-emissie
- 0 g/km (gem.)
Opties
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Blauw
- Oorspronkelijke kleur
- Blauw metallic
- Soort lak
- Metallic
- Kleur interieur
- Zwart
- Materiaal
- Leder
Beschrijving
*Price reduction!! van €129.500,- nu €114.500,-*
Deze auto maakt deel uit van de tijdelijke Price Reduction campagne van Gallery Aaldering.
Gedurende een beperkte periode bieden wij een geselecteerde collectie van onze meest bijzondere klassiekers en verzamelauto’s aan tegen speciale prijzen. Elk voertuig is individueel gekozen op basis van authenticiteit, historie en karakter en biedt.
Deze campagne biedt liefhebbers en verzamelaars een unieke kans om hun volgende automobiel te bezitten tegen een uitzonderlijke prijs mét behoud van de kwaliteit en passie waar Gallery Aaldering sinds 1975 om bekendstaat.
Wacht niet te lang! Deze aanbieding is slechts één maand geldig en eindigt op 15 december.
Neem nu contact op met ons team en ontdek hoe deze (klassieke) auto van u kan worden.
Stelt u zich eens voor: een warme woestijnwind die vijftig dagen per jaar over Egypte raast. Heet, onstuimig en vol kracht. Dat is de Khamsin en Maserati vond die naam zó passend dat zij in 1974 hun nieuwste Gran Turismo ernaar vernoemden. En eerlijk gezegd, wie de Khamsin ziet of ervaart, begrijpt meteen waarom.
Dit specifieke exemplaar, gebouwd in 1976, is gespoten in de prachtige kleur Blu Metallizzato en voorzien van een zwart Connolly leren interieur. Daarnaast is deze Maserati volledig gerestaureerd door de eigen Maserati Classiche afdeling. De schitterende carrosserie verkeert in goede staat en de lak schittert ons tegemoet. De kwaliteit van deze restauratie werd goed uitgevoerd. De passingen van de carrosseriedelen zijn fraai en in het interieur zien we nog veel originele details. Deze Khamsin is bovendien decennialang gekoesterd door een ware Maserati kenner, als onderdeel van een uitgebreide Maserati-collectie.
De Khamsin werd in 1972 voor het eerst getoond als conceptcar op de autosalon van Turijn, ontworpen door Marcello Gandini van Bertone. Misschien kent u Gandini ook van de Lamborghini Miura en Espada en u ziet die handtekening hier meteen terug: de wigvormige carrosserie, de scherpe lijnen en vooral die unieke glazen achterzijde met ‘zwevende’ achterlichten. Het leek destijds futuristisch, maar staat vandaag nog altijd als een huis.
In productie kwam de Khamsin in 1974, onder de vleugels van Citroën, dat Maserati toen in bezit had. En dat ziet u terug in de techniek: hydraulische stuurbekrachtiging (met variabele weerstand afhankelijk van de snelheid!), hydraulisch bediende koplampen en zelfs verstelbare stoelen op hydrauliek. Kortom: écht vooruitstrevend.
En dan de motor. Maserati monteerde de bekende 4,9 liter V8, goed voor 320 pk en een koppel van 482 Nm. Met vier Weber carburateurs en een plaatsing zó ver naar achteren dat de gewichtsverdeling bijna perfect 50/50 is. Resultaat? Een topsnelheid van maar liefst 270 km/u. Dat was indrukwekkend, zeker in de jaren 70.
De Khamsin kreeg standaard een handgeschakelde vijfversnellingsbak, maar wie dat wilde kon ook kiezen voor een Borg Warner automaat. En in tegenstelling tot zijn voorganger, de Ghibli, kreeg de Khamsin rondom onafhankelijke wielophanging. Dat maakte hem niet alleen krachtig, maar ook comfortabel en verrassend verfijnd.
Tussen 1974 en 1982 werden er slechts 435 exemplaren gebouwd, waarvan 155 naar de Verenigde Staten gingen. Ter vergelijking: van de Ghibli werden er bijna drie keer zoveel gemaakt. Dat maakt de Khamsin vandaag de dag een van de meest exclusieve Maserati’s uit zijn tijd.
Hoewel hij officieel een 2+2 was, met achterbank, is die eerlijk gezegd meer geschikt voor bagage of een korte rit met kinderen. Het gaat bij deze auto namelijk niet om praktisch nut, maar om stijl, klasse en beleving.
Daarmee is deze Maserati Khamsin een zeer interessante auto. Een auto die u niet alleen bekijkt, maar beleeft. Neem contact op met Gallery Aaldering voor meer informatie. Wij exporteren onze voertuigen wereldwijd, vraag naar de mogelijkheden.
Meer informatie
Tellerstand: 32.836 mijlen
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Fabrikant: Gallery Aaldering Arnhemsestraat 47 6971AP BRUMMEN, NL 0575564055 http://www.gallery-aaldering.com info@gallery-aaldering.com
Deze auto maakt deel uit van de tijdelijke Price Reduction campagne van Gallery Aaldering.
Gedurende een beperkte periode bieden wij een geselecteerde collectie van onze meest bijzondere klassiekers en verzamelauto’s aan tegen speciale prijzen. Elk voertuig is individueel gekozen op basis van authenticiteit, historie en karakter en biedt.
Deze campagne biedt liefhebbers en verzamelaars een unieke kans om hun volgende automobiel te bezitten tegen een uitzonderlijke prijs mét behoud van de kwaliteit en passie waar Gallery Aaldering sinds 1975 om bekendstaat.
Wacht niet te lang! Deze aanbieding is slechts één maand geldig en eindigt op 15 december.
Neem nu contact op met ons team en ontdek hoe deze (klassieke) auto van u kan worden.
Stelt u zich eens voor: een warme woestijnwind die vijftig dagen per jaar over Egypte raast. Heet, onstuimig en vol kracht. Dat is de Khamsin en Maserati vond die naam zó passend dat zij in 1974 hun nieuwste Gran Turismo ernaar vernoemden. En eerlijk gezegd, wie de Khamsin ziet of ervaart, begrijpt meteen waarom.
Dit specifieke exemplaar, gebouwd in 1976, is gespoten in de prachtige kleur Blu Metallizzato en voorzien van een zwart Connolly leren interieur. Daarnaast is deze Maserati volledig gerestaureerd door de eigen Maserati Classiche afdeling. De schitterende carrosserie verkeert in goede staat en de lak schittert ons tegemoet. De kwaliteit van deze restauratie werd goed uitgevoerd. De passingen van de carrosseriedelen zijn fraai en in het interieur zien we nog veel originele details. Deze Khamsin is bovendien decennialang gekoesterd door een ware Maserati kenner, als onderdeel van een uitgebreide Maserati-collectie.
De Khamsin werd in 1972 voor het eerst getoond als conceptcar op de autosalon van Turijn, ontworpen door Marcello Gandini van Bertone. Misschien kent u Gandini ook van de Lamborghini Miura en Espada en u ziet die handtekening hier meteen terug: de wigvormige carrosserie, de scherpe lijnen en vooral die unieke glazen achterzijde met ‘zwevende’ achterlichten. Het leek destijds futuristisch, maar staat vandaag nog altijd als een huis.
In productie kwam de Khamsin in 1974, onder de vleugels van Citroën, dat Maserati toen in bezit had. En dat ziet u terug in de techniek: hydraulische stuurbekrachtiging (met variabele weerstand afhankelijk van de snelheid!), hydraulisch bediende koplampen en zelfs verstelbare stoelen op hydrauliek. Kortom: écht vooruitstrevend.
En dan de motor. Maserati monteerde de bekende 4,9 liter V8, goed voor 320 pk en een koppel van 482 Nm. Met vier Weber carburateurs en een plaatsing zó ver naar achteren dat de gewichtsverdeling bijna perfect 50/50 is. Resultaat? Een topsnelheid van maar liefst 270 km/u. Dat was indrukwekkend, zeker in de jaren 70.
De Khamsin kreeg standaard een handgeschakelde vijfversnellingsbak, maar wie dat wilde kon ook kiezen voor een Borg Warner automaat. En in tegenstelling tot zijn voorganger, de Ghibli, kreeg de Khamsin rondom onafhankelijke wielophanging. Dat maakte hem niet alleen krachtig, maar ook comfortabel en verrassend verfijnd.
Tussen 1974 en 1982 werden er slechts 435 exemplaren gebouwd, waarvan 155 naar de Verenigde Staten gingen. Ter vergelijking: van de Ghibli werden er bijna drie keer zoveel gemaakt. Dat maakt de Khamsin vandaag de dag een van de meest exclusieve Maserati’s uit zijn tijd.
Hoewel hij officieel een 2+2 was, met achterbank, is die eerlijk gezegd meer geschikt voor bagage of een korte rit met kinderen. Het gaat bij deze auto namelijk niet om praktisch nut, maar om stijl, klasse en beleving.
Daarmee is deze Maserati Khamsin een zeer interessante auto. Een auto die u niet alleen bekijkt, maar beleeft. Neem contact op met Gallery Aaldering voor meer informatie. Wij exporteren onze voertuigen wereldwijd, vraag naar de mogelijkheden.
Meer informatie
Tellerstand: 32.836 mijlen
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Fabrikant: Gallery Aaldering Arnhemsestraat 47 6971AP BRUMMEN, NL 0575564055 http://www.gallery-aaldering.com info@gallery-aaldering.com
Zakelijk leasen
Bereken uw zakelijke lease!
Nu zakelijk leasen vanaf
€ 2.010,- p/mVerzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Kenteken
Type verkoper
AutobedrijfGallery Aaldering
Aanbieder op AutoScout24 sinds 2016Gallery Aaldering
Open
Sluit om 17:00
ContactAfdeling verkoop
- BTW verrekenbaar
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.
- Homepage
- Resultaten
- Maserati
- Coupe
- Maserati Coupe Khamsin "Matching Numbers" PRICE REDUCTION! In The

