Kilometerstand
130.845 km
Transmissie
Automatisch
Bouwjaar
09/1997
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
382 kW (519 PK)
Type verkoper
Particulier
Financiering
Bereken je autolening
Hoeveel wil je lenen?
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Sedan
- Categorie
- Gebruikt
- Aandrijving
- Achter
- Stoelen
- 5
- Deuren
- 4
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 130.845 km
- Bouwjaar
- 09/1997
- APK
- 07/2026
- Niet-rokers auto
- Ja
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 382 kW (519 PK)
- Transmissie
- Automatisch
- Cilinderinhoud
- 2.999 cm³
- Versnellingen
- 8
- Cilinders
- 6
- Leeggewicht
- 1.724 kg
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
Opties
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Zwart
- Kleur interieur
- Zwart
- Materiaal
- Leder
Beschrijving
Na 8 jaar eigendom wordt het tijd voor een nieuwe liefhebber.
De auto is in 2017 via Gorilla Imports aangeschaft en naar Nederland gekomen. Redelijk stock, op een bodykit na de perfecte basis voor wat het op dit moment is.
Ik ben de eerste eigenaar in NL, is alleen 2 keer overschreven om administratieve redenen.
Kosten nog moeite zijn gespaard tijdens de bouw, er zit veel maatwerk in en ik hoop dat iemand dit net zo kan waarderen als ikzelf.
Ik ga proberen zoveel mogelijk te beschrijven, maar je moet het eigenlijk in het echt aanschouwen 😊 Ik heb enorm veel foto’s, die kan ik hier natuurlijk niet allemaal toevoegen…
Motorisch:
Aandrijflijn/ophanging:
Aandachtspuntjes:
Auto is 28 jaar oud, optisch kan hij wat liefde gebruiken. De focus lag eerst op het technische gedeelte, aan jou om het uiterlijk naar jouw smaak te maken.
Auto is echter zo goed als roestvrij, bodem is keihard en veel bouten zijn in de loop der jaren vernieuwd door nieuwe OEM. Aankoopkeuringen geen probleem.
De auto hoéft niet weg, alleen tegen de juiste prijs en als hij naar een liefhebber gaat. Taxatierapport aanwezig. Geen testpiloten, de auto heeft serieus vermogen en is snel.
Mocht je serieus interesse hebben, ik beantwoord al je vragen graag naast de auto!
Op onzinbiedingen en vage reacties wordt niet gereageerd.
De auto is in 2017 via Gorilla Imports aangeschaft en naar Nederland gekomen. Redelijk stock, op een bodykit na de perfecte basis voor wat het op dit moment is.
Ik ben de eerste eigenaar in NL, is alleen 2 keer overschreven om administratieve redenen.
Kosten nog moeite zijn gespaard tijdens de bouw, er zit veel maatwerk in en ik hoop dat iemand dit net zo kan waarderen als ikzelf.
Ik ga proberen zoveel mogelijk te beschrijven, maar je moet het eigenlijk in het echt aanschouwen 😊 Ik heb enorm veel foto’s, die kan ik hier natuurlijk niet allemaal toevoegen…
Motorisch:
- 5 september afgesteld door DP-Engineering 520PK/640NM
- Stock internal 2JZGTE VVTI
- Maxxecu Sport management (sinds 2018)
- Sinco Customs manifold (net vers in de Cerakote)
- BW S362SXE turbo (splinternieuw)
- Turbosmart GenV 45mm wastegate (splinternieuw)
- Turbosmart GenV Raceport Sleeper bov (splinternieuw)
- 4 inch downpipe met GESI sportkat, recirc wastegate. (splinternieuw)
- Hurricane intercooler met custom piping. (splinternieuw)
- Shaved stock intake manifold met 74mm Bosch DBWRadium fuel rail met 875cc Siemens Deka injectoren + Radium FPR.
- PHR fuel hanger met Walbro 285 pomp, AN8/AN6 leidingen + Radium filter.
- Revolve SA titanium uitlaatsysteem + custom titanium midpipe.
- Sard 3-row aluminium radiator
Aandrijflijn/ophanging:
- N57 8HP70 swap (Maxxecu controlled)
- 8HP oliekoeler met thermostaat
- Driftmotion 3’’ 1-delige aluminium aandrijfas
- Volvo EPS conversie met custom bracket
- LS460/LS430 remmerij met Dixcel Z remblokken en stalen remleidingen
- HSD schroefset
- SPC Performance verstelbare camber/caster armen voor.
- Casterarm Spherical bussen
- Toms front/rear braces
- ARS-delete
- 3-Delige OZ Superleggera III velgen, 19x9 /19x11Yokohama A052 245/35/19 / Yokohama AD09R 285/35/19 (splinternieuw)
- Custom projector koplampen, als basis splinternieuwe OEM lampen gebruikt.
- Custom veerpootbrug
- Custom radiator support
- GT86 stuurwiel leer/alcantara met flippers.
- Battery relocation kofferbak met nieuwe bedrading van/naar accu/dynamo/startmotor
- SRD 170 Amp dynamo
- Heel veel kleine andere dingetjes…
- Liquid Yellow komt op veel plekken terug, o.a de klauwen, kleppendekselcover, turbo en inlaat.
Aandachtspuntjes:
Auto is 28 jaar oud, optisch kan hij wat liefde gebruiken. De focus lag eerst op het technische gedeelte, aan jou om het uiterlijk naar jouw smaak te maken.
Auto is echter zo goed als roestvrij, bodem is keihard en veel bouten zijn in de loop der jaren vernieuwd door nieuwe OEM. Aankoopkeuringen geen probleem.
De auto hoéft niet weg, alleen tegen de juiste prijs en als hij naar een liefhebber gaat. Taxatierapport aanwezig. Geen testpiloten, de auto heeft serieus vermogen en is snel.
Mocht je serieus interesse hebben, ik beantwoord al je vragen graag naast de auto!
Op onzinbiedingen en vage reacties wordt niet gereageerd.
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Kenteken
Type verkoper
ParticulierContact
- BTW verrekenbaar
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.
Alternatieve modellen
- Homepage
- Resultaten
- Toyota
- Aristo
- Toyota Aristo V300

