Kilometerstand
87.500 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
03/1993
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
57 kW (77 PK)
Type verkoper
Particulier
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikBasisgegevens
- Carrosserietype
- Sport Touring
- Voertuigtype
- Gebruikt
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 87.500 km
- Bouwjaar
- 03/1993
- APK
- 03/2026
- Laatste onderhoudsbeurt
- 09/2025
- Vorige eigenaren
- 5
- Volledige onderhoudshistorie
- Ja
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 57 kW (77 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Cilinderinhoud
- 849 cm³
- Versnellingen
- 5
- Cilinders
- 2
- Leeggewicht
- 219 kg
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
- Brandstofverbruik
5,3 l/100 km (gem.)
Opties
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Geel
Beschrijving
!Aanvullende foto's worden nog toegevoegd!
Wegens de (toekomstige) overstap op een motor met v-twin motorblok gaat mijn goed en fijn rijdende TDM850 (3VD) uit ’93 in de verkoop. Een erg leuke, opvallende motorfiets met een enorme bak koppel door de 360 graden krukas, 77pk én 75Nm koppel!
De motor is eventueel geschikt als beginnersmotor, maar is meer geschikt voor bijvoorbeeld de overstap na het A2-rijbewijs of iemand die op zoek is naar een hogere motor. Dit is de tracer-900 avant lá lettre, 20 jaar te vroeg uitgebracht om de huidige adventure/all-road trend mee te pakken.
De motor is zeer uitgebreid onderhouden in de afgelopen 5,5jaar dat deze in mijn bezit is geweest. Hiervan is voor het grootste deel facturen aanwezig en deze krijg je als je wil mee met de motor. Alle modellen TDM gebruiken (iets) olie, hier staan ze om bekend. De motor heeft in de ca 25.000km dat ik erop heb gereden ca 300ml/1000km verbruikt. Dit is iets minder met warm weer en rustig rijden, en iets meer met koud weer en doorrijden.
Onderhoud uitgevoerd in de afgelopen 5 jaar o.a.:
Door de vorige eigenaar zijn een aantal (prettige) modificaties uitgevoerd:
Minder mooie punten
Bij de motor komen o.a.
In overleg:
Al met een fijne, goed onderhouden motor. In overleg sta ik ook open voor inruil van een (nette en goed onderhouden) Suzuki SV650, Ducati Monster 900ie, 620ie, Multistrada 1100S, Aprilia Falco, Tuono, Dorseduro, Shiver.
De kilometerstand loopt nog op, er wordt nog regelmatig met de motor gereden.
Bezichtigen/proefrijden kan in Nijmegen of in overleg in Veenendaal. Stuur gerust een bericht bij vragen.
Wegens de (toekomstige) overstap op een motor met v-twin motorblok gaat mijn goed en fijn rijdende TDM850 (3VD) uit ’93 in de verkoop. Een erg leuke, opvallende motorfiets met een enorme bak koppel door de 360 graden krukas, 77pk én 75Nm koppel!
De motor is eventueel geschikt als beginnersmotor, maar is meer geschikt voor bijvoorbeeld de overstap na het A2-rijbewijs of iemand die op zoek is naar een hogere motor. Dit is de tracer-900 avant lá lettre, 20 jaar te vroeg uitgebracht om de huidige adventure/all-road trend mee te pakken.
De motor is zeer uitgebreid onderhouden in de afgelopen 5,5jaar dat deze in mijn bezit is geweest. Hiervan is voor het grootste deel facturen aanwezig en deze krijg je als je wil mee met de motor. Alle modellen TDM gebruiken (iets) olie, hier staan ze om bekend. De motor heeft in de ca 25.000km dat ik erop heb gereden ca 300ml/1000km verbruikt. Dit is iets minder met warm weer en rustig rijden, en iets meer met koud weer en doorrijden.
Onderhoud uitgevoerd in de afgelopen 5 jaar o.a.:
- Vorkpootrevisie beide vorkpoten
- Plaatsen Wilbers schokdemper achter (preload en rebound instelbaar)
- Tank professioneel ontroest, gelast en gecoat. Deze gaat de rest van de motorfiets overleven
- Zadel (professioneel) opnieuw bekleed
- Nieuwe remschijven voor
- Tovami sproeierset in de carburateur + gasbuizen vervangen (die op dit model inslijten en voor verhoogd verbruik zorgen)
- Nieuwe inlaatrubbers van het luchtfilterhuis naar de carburateur, nooit meer gepruts de oude harde rubbers over de inlaat van de carburateurs krijgen!
- Breder/plat stuur
- Balhoofdlagers vervangen
- Wiellagers voor en achter vervangen
- 09-25_27300 Benzinepomp vervangen voor elektrisch exemplaar na falen van de vacuüm/membraanpomp. Benzineleidingen vervangen. Fijne bijkomstigheid: levert hoog in de toeren een aantal pk op! Olie en filterwissel
- 02-25_21800 Nieuwe bobine, bougiedoppen
- 01-25_20800 Spanningsregelaar vervangen, lampjes dashboard vervangen
- 12-24_19700 Achterremklauwrevisie
- 08-24_17200 Koppelingskabel vervangen
- 07-24_16900 Tankdop vervangen
- 04-23_12100 Nieuwe remschijven voor, zadel bekleed, tank ontroest en gecoat, carburateurrevisie incl. vervangen gasbuizen, vervangen gasschuiven en membranen
- , etc.
Door de vorige eigenaar zijn een aantal (prettige) modificaties uitgevoerd:
- Koplampmodificatie waardoor beide koplampen zowel als normaal en groot licht functioneren
- LED achterlicht/remlichten in originele behuizing, nooit meer lampjes vervangen
- Kleine knipperlichten (halogeen, geen LED/periode correct)
- Laser (ProStock) sportuitlaat incl. RVS voorbocht (geen rammelende binnenbocht van de OEM uitlaat)
- Overgespoten in (knal)geel, lekker opvallend
- Staalomvlochten remleidingen
Minder mooie punten
- Her en der lelijke punten in de lak, passend bij een motor van deze leeftijd. Geen deuken!
- Eén van de uitlaten is onderop gelast wegens een gescheurd inwendig tussenschot dat rammelde, dit is alleen zichtbaar onder de motor en niet als je er naast rijdt/staat
- Her en der wat plekjes/krasjes op de uitlaat van de garage in en uit rijden
- Het stuurslot is defect, ik heb de motor met dit gebrek gekocht en gebruik altijd een schijfremslot
- De tankdop heeft een aparte sleutel wegens het plaatsen van een nieuwe (OEM Yamaha) tankdop en tankdoprubber wegens lekken (van water de tank in door de oude tankdop, dit is dus opgelost met de nieuwe tankdop)
- De kilometerstand van de motor is (ca 60.000km) hoger dan de teller aangeeft omdat de vorige eigenaar de teller heeft vervangen. De teller geeft ca 27.500km aan momenteel
Bij de motor komen o.a.
- Setje vlotterbakrubbers
- Nieuwe ontluchtingsnippels voor de remklauwen, de oude zijn na 32 jaar broos
- Nieuw OEM Yamaha nokkenaskettingspanner twv €200, deze hoefde destijds toch niet vervangen te worden
- Originele en diverse maten sproeiers, de originele gasnaald etc. van de carburateur.
- Haynes werkplaatshandboek
In overleg:
- Schijfremslot incl. bevestigingsbeugel voor op de motor
- OSCO-kettingsmeersysteem (tegen meerprijs)
- Montage nieuwe banden (naar keuze) tegen meerprijs
- X-ram telefoon/navigatiehouder
Al met een fijne, goed onderhouden motor. In overleg sta ik ook open voor inruil van een (nette en goed onderhouden) Suzuki SV650, Ducati Monster 900ie, 620ie, Multistrada 1100S, Aprilia Falco, Tuono, Dorseduro, Shiver.
De kilometerstand loopt nog op, er wordt nog regelmatig met de motor gereden.
Bezichtigen/proefrijden kan in Nijmegen of in overleg in Veenendaal. Stuur gerust een bericht bij vragen.
Verzekering
Motorverzekering
Bereken je premie
Kenteken
Type verkoper
ParticulierContact
- BTW verrekenbaar
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.
