Kilometerstand
79.999 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
03/2009
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
200 kW (272 PK)
Type verkoper
Particulier
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Coupé
- Categorie
- Gebruikt
- Aandrijving
- Achter
- Stoelen
- 4
- Deuren
- 2
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 79.999 km
- Bouwjaar
- 03/2009
- APK
- 10/2025
- Laatste onderhoudsbeurt
- 04/2025
- Vorige eigenaren
- 1
- Volledige onderhoudshistorie
- Ja
- Niet-rokers auto
- Ja
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 200 kW (272 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Cilinderinhoud
- 2.996 cm³
- Versnellingen
- 6
- Cilinders
- 6
- Leeggewicht
- 1.605 kg
Energieverbruik
- Emissieklasse
- Euro 4
- Brandstof
- Benzine
- CO2-emissie
- 188 g/km (gem.)
Opties
- Comfort en gemak
- Armsteun
- Automatische klimaatregeling, 2 zones
- Cruise Control
- Elektrisch verstelbare buitenspiegels
- Elektrische ramen
- Elektrische stoelverstelling
- Head-up display
- Hill-Hold Control
- Lederen bekleding
- Lederen stuurwiel
- Lendensteun
- Lichtsensor
- Multifunctioneel stuurwiel
- Navigatiesysteem
- Panorama dak
- Parkeerhulp
- Parkeerhulp achter
- Parkeerhulp voor
- Regensensor
- Stoelverwarming
- Entertainment en Media
- Bluetooth
- Boordcomputer
- CD
- Handsfree
- MP3
- Radio
- Sound system
- USB
- Veiligheid en beveiliging
- ABS
- Alarm
- Bandenspanningscontrolesysteem
- Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
- Electronic Stability Program
- Isofix
- LED dagrijverlichting
- Mistlampen
- Noodoproepsysteem
- Stuurbekrachtiging
- Traction Control
- Xenon verlichting
- Extra
- Binnenspiegel automatisch dimmend
- Lichtmetalen velgen (19")
- Reservewiel
- Skiluik
- Wassysteem voor koplampen
- Zomerbanden
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Blauw
- Soort lak
- Metallic
- Kleur interieur
- Zwart
- Materiaal
- Leder
Beschrijving
Ik doe deze 'modern classic' 6-Reeks eventueel weg, als iemand de prijs geeft. En anders houd ik ‘em waarschijnlijk. Want het is een zalig onderschatte alles-kunner, die nu toch waardering krijgt. Een echte Gran Turismo; hoogwaardig afgewerkte grote coupé met sportieve aandrijving, vier plaatsen én ruime koffer (golftas, weet je wel). Voorts blijkt Bangle echt zijn tijd vooruit.
Aanzienlijk lichter dan de V8- of cabrio-versies, en veel minder complex/ delicaat dan de V10. Door aluminium elementen en een sportief onderstel ben je dus ook écht iets met manueel schakelen, en is de BMW in staat tot puur rijplezier. Er is bovendien nog ruimte voor versnelling, met reeds 270 pk in toegeknepen/ standaard toestand (voor een lage CO2).
Tenslotte natuurlijk die lage, authentieke kilometerstand. Ik kocht deze 630i op 39.000 km, van een Duitser die ‘em meestal in de garage liet. Leuk detail; dat was regio Dingolfing, waar ook BMW’s E63/ 64 effectief werd geassembleerd, en dat nummerplaathoudertje hangt er nog steeds op. Het is voor mij grotendeels een ‘daily driver’, en dat is vaak beter dan een ‘garage queen’ (tenminste met zorgzame eigenaar). Onderhoud doe ik bij een BMW raceteam.
Kortom, als je deze Zes eens naar goeie ‘detailing’ brengt, heb je een zo goed als nieuwe. (Op de zij-vensters zijn er wel krassen, die kan je eventueel aanpakken.)
Ga je misschien nooit meer vinden.
- Life-Cycle-Impuls (uiterlijk en i-Drive), uit het voorlaatste bouwjaar.
- BMW’s (voorlopig?) allerlaatste atmosferische drie-liter zes-in-lijn (N53).
- High-Pressure-Fuel-Pump reeds vervangen, lijkt enige (blijvende) zwakte.
- Verlaagd, goedgekeurd (documenten speciale keuring BE) en originele veren komen mee, net als 2 Chinese winter-achterbanden :-)
- Liggen nieuwe Falken zomerbanden op.
- Eénmalige en jaarlijkse BIV aanrekeningen zijn nog net aanvaardbaar.
- Zeldzame handbak (!) en analoge handrem.
- Plus gelakt in Tiefseeblau met prachtig notenhout en zo goed als ‘full-option’ met al het lekkers dat je er nog bij zou willen; panoramisch dak, Shadow Chrome-pack, PDC, zetelverwarming, … en (eveneens zeldzame) style 288-velgen.
Aanzienlijk lichter dan de V8- of cabrio-versies, en veel minder complex/ delicaat dan de V10. Door aluminium elementen en een sportief onderstel ben je dus ook écht iets met manueel schakelen, en is de BMW in staat tot puur rijplezier. Er is bovendien nog ruimte voor versnelling, met reeds 270 pk in toegeknepen/ standaard toestand (voor een lage CO2).
Tenslotte natuurlijk die lage, authentieke kilometerstand. Ik kocht deze 630i op 39.000 km, van een Duitser die ‘em meestal in de garage liet. Leuk detail; dat was regio Dingolfing, waar ook BMW’s E63/ 64 effectief werd geassembleerd, en dat nummerplaathoudertje hangt er nog steeds op. Het is voor mij grotendeels een ‘daily driver’, en dat is vaak beter dan een ‘garage queen’ (tenminste met zorgzame eigenaar). Onderhoud doe ik bij een BMW raceteam.
Kortom, als je deze Zes eens naar goeie ‘detailing’ brengt, heb je een zo goed als nieuwe. (Op de zij-vensters zijn er wel krassen, die kan je eventueel aanpakken.)
Ga je misschien nooit meer vinden.
Type verkoper
Particulier- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.