Kilometerstand
79.000 km
Transmissie
-
Bouwjaar
06/1997
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
74 kW (101 PK)
Type verkoper
Particulier
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Overig
- Categorie
- Gebruikt
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 79.000 km
- Bouwjaar
- 06/1997
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 74 kW (101 PK)
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
Opties
- Comfort en gemak
- Elektrische starter
- Handvatverwarming
- Windscherm
- Veiligheid en beveiliging
- ABS
- Extra
- Katalysator
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Rood
- Soort lak
- Andere
Beschrijving
BMW K1100 RS
Bouwjaar 1997
79.000 km
Goed rijdende machine
Soepel schakelende
Wordt af en toe nog mee gereden
Te koop wegens voorkeur naar BMW R2V boxer
Koop, ruil of bijbetalen op R75, R80, R90, R100 bespreekbaar
Voor informatie bellen of via deze site
De K 1100 RS verscheen in 1992 als opvolger van de K 100 RS 16 Valve. Meest opvallend aan het ontwerp waren de ontluchtingsvinnen voor de koellucht aan de zijkanten van de stroomlijnkuip. Kennelijk had men hierbij goed naar de in 1984 verschenen Ferrari Testarossa gekeken. Door de lage zit en het relatief hoge stuur was deze sporttoerer een comfortabele reismachine geworden, die ook voor de duopassagier voldoende ruimte en comfort bood. Een nadeel was de zelfopgelegde beperking van BMW om niet meer dan 100 pk te leveren. De concurrentie, zoals bijvoorbeeld de Yamaha FJ 1200, kwamen ruim over de 120 pk. Een voordeel ten opzichte van deze machines was dan weer de cardanaandrijving van de BMW, naast de intussen bijna legendarische betrouwbaarheid 200 a 300.000 + km. Ook de meer gedistingeerde kleurstellingen van de BMW's werden vaak meer gewaardeerd dan de felle kleuren van andere merken. Ook de afwerking stond op een hoog peil. De in de kuip geïntegreerde spiegels boden voldoende zicht naar achteren, maar hielden ook de handen van de berijder uit de wind. Het kleine ruitje was voorzien van een verstelbare deflector om de wind over de helm van de berijder te sturen. De K 1100 RS was leverbaar met de meeste opties die men van BMW gewend was, zoals ABS en een geregelde driewegkatalysator.
Bouwjaar 1997
79.000 km
Goed rijdende machine
Soepel schakelende
Wordt af en toe nog mee gereden
Te koop wegens voorkeur naar BMW R2V boxer
Koop, ruil of bijbetalen op R75, R80, R90, R100 bespreekbaar
Voor informatie bellen of via deze site
De K 1100 RS verscheen in 1992 als opvolger van de K 100 RS 16 Valve. Meest opvallend aan het ontwerp waren de ontluchtingsvinnen voor de koellucht aan de zijkanten van de stroomlijnkuip. Kennelijk had men hierbij goed naar de in 1984 verschenen Ferrari Testarossa gekeken. Door de lage zit en het relatief hoge stuur was deze sporttoerer een comfortabele reismachine geworden, die ook voor de duopassagier voldoende ruimte en comfort bood. Een nadeel was de zelfopgelegde beperking van BMW om niet meer dan 100 pk te leveren. De concurrentie, zoals bijvoorbeeld de Yamaha FJ 1200, kwamen ruim over de 120 pk. Een voordeel ten opzichte van deze machines was dan weer de cardanaandrijving van de BMW, naast de intussen bijna legendarische betrouwbaarheid 200 a 300.000 + km. Ook de meer gedistingeerde kleurstellingen van de BMW's werden vaak meer gewaardeerd dan de felle kleuren van andere merken. Ook de afwerking stond op een hoog peil. De in de kuip geïntegreerde spiegels boden voldoende zicht naar achteren, maar hielden ook de handen van de berijder uit de wind. Het kleine ruitje was voorzien van een verstelbare deflector om de wind over de helm van de berijder te sturen. De K 1100 RS was leverbaar met de meeste opties die men van BMW gewend was, zoals ABS en een geregelde driewegkatalysator.
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Kenteken
Type verkoper
ParticulierContact
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.