Kilometerstand
88.000 km
Transmissie
-
Bouwjaar
07/1959
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
-
Type verkoper
Autobedrijf
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikFinanciering
Bereken je autolening
Hoeveel wil je lenen?
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Overig
- Categorie
- Oldtimer
- Deuren
- 4
- Advertentienr.
- AE-98-52
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 88.000 km
- Bouwjaar
- 07/1959
Technische Gegevens
- Cilinders
- 2
- Leeggewicht
- 500 kg
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Grijs
- Oorspronkelijke kleur
- Grijs
Beschrijving
Van de lopende band en gelijk de weg op. Op 23 juli ’59 rolde hij de fabriek in Levallois uit en werd hij ook gelijk van een kenteken voorzien. Het was net voor de zomervakantie, dus er moest blijkbaar nog even snel wat de fabriek uit. Zelfs de Carte Grise is vrij provisorisch ingevuld; een stempel van het departement en de vermelding “Neuf”, de rest is met de hand ingevuld.
De auto ging naar een voorstadje van Orléans, Fleury les Aubrais, 125 kilometer zuidelijker dan de fabriek. De heer Gérardin, boekhouder van beroep, nam hem in ontvangst en reed er tot ’90 mee. Als we de Tax-sticker op de voorruit moeten geloven. In de tussentijd was de eend best goed bewaard gebleven. De binnenschermen achter werden ooit gerepareerd en de buitenzijde opnieuw in de lak gezet, verder bleef hij behoorlijk origineel.
In ’99 haalde een collega-garage hem naar Nederland, met 84.000km op de kleine teller, en in 2000 vond hij een nieuwe eigenaar. In 2010 verhuisde de eend naar het zuiden van het land, waar hij dusdanig weinig werd gereden dat we nu een nieuwe beheerder zoeken.
Wat heeft het eendje te bieden? Nou, als allereerste een heel leuk authentiek uiterlijk, de nieuwe lak is namelijk ook al weer wat verweerd. Maar als tweede pluspunt, misschien nog wel belangrijker, heeft de auto nog zijn originele 12PK-techniek! Maar wel op een pallet, los erbij. Want onder de motorkap vind je nu een 602cc motor van een Ami 6, met bijbehorende versnellingsbak, grotere remmen en modern aandrijfassen!
Dit past allemaal netjes zonder heel grote onomkeerbare ingrepen en zorgt dat hij - met 25pk, een verdubbeling van zijn oorspronkelijke vermogen – plots gewoon met het hedendaagse verkeer meekomt. Ook trilt hij niet meer in de bochten – geen kruisstukjes in de aandrijfassen meer – en heeft hij een beter werkende elektrische installatie.
Doordat hij de laatste tijd weinig gereden heeft gaan wij hem technisch vertroetelen. Met een onderhoudsbeurt, nieuwe remmen en banden en nog zo wat. Daarna staat hij klaar om er klassieke lol mee te hebben. Je hand uitsteken om het overige verkeer duidelijk te maken welke kant je opgaat, want de kleine clignoteurs aan de zijkant zien ze niet altijd.
En de pompbediende verrassen met het uittrekken van de benzinepeilstok, zodat je weet hoeveel er bijgevuld mag worden. En dit zijn nog maar twee van de opties die de klassieke eend te bieden heeft, de rest wijzen we je graag aan bij een bezoek aan onze showroom.
Meer informatie
Emissieklasse: Euro 0
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
De auto ging naar een voorstadje van Orléans, Fleury les Aubrais, 125 kilometer zuidelijker dan de fabriek. De heer Gérardin, boekhouder van beroep, nam hem in ontvangst en reed er tot ’90 mee. Als we de Tax-sticker op de voorruit moeten geloven. In de tussentijd was de eend best goed bewaard gebleven. De binnenschermen achter werden ooit gerepareerd en de buitenzijde opnieuw in de lak gezet, verder bleef hij behoorlijk origineel.
In ’99 haalde een collega-garage hem naar Nederland, met 84.000km op de kleine teller, en in 2000 vond hij een nieuwe eigenaar. In 2010 verhuisde de eend naar het zuiden van het land, waar hij dusdanig weinig werd gereden dat we nu een nieuwe beheerder zoeken.
Wat heeft het eendje te bieden? Nou, als allereerste een heel leuk authentiek uiterlijk, de nieuwe lak is namelijk ook al weer wat verweerd. Maar als tweede pluspunt, misschien nog wel belangrijker, heeft de auto nog zijn originele 12PK-techniek! Maar wel op een pallet, los erbij. Want onder de motorkap vind je nu een 602cc motor van een Ami 6, met bijbehorende versnellingsbak, grotere remmen en modern aandrijfassen!
Dit past allemaal netjes zonder heel grote onomkeerbare ingrepen en zorgt dat hij - met 25pk, een verdubbeling van zijn oorspronkelijke vermogen – plots gewoon met het hedendaagse verkeer meekomt. Ook trilt hij niet meer in de bochten – geen kruisstukjes in de aandrijfassen meer – en heeft hij een beter werkende elektrische installatie.
Doordat hij de laatste tijd weinig gereden heeft gaan wij hem technisch vertroetelen. Met een onderhoudsbeurt, nieuwe remmen en banden en nog zo wat. Daarna staat hij klaar om er klassieke lol mee te hebben. Je hand uitsteken om het overige verkeer duidelijk te maken welke kant je opgaat, want de kleine clignoteurs aan de zijkant zien ze niet altijd.
En de pompbediende verrassen met het uittrekken van de benzinepeilstok, zodat je weet hoeveel er bijgevuld mag worden. En dit zijn nog maar twee van de opties die de klassieke eend te bieden heeft, de rest wijzen we je graag aan bij een bezoek aan onze showroom.
Meer informatie
Emissieklasse: Euro 0
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Zakelijk leasen
Bereken uw zakelijke lease!
Nu zakelijk leasen vanaf
€ 262,- p/mLeasebedrag
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Kenteken
Type verkoper
AutobedrijfEendengarage Sander Aalderink
Aanbieder op AutoScout24 sinds 2015ContactSander Aalderink
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.