Ferrari SF90 Spider4.0 V8 Assetto Fiorano | Full carbon! | Grigio Com
€ 539.500
Autobedrijf Wim Prins
Kilometerstand
660 km
Elektrisch bereik
-
Bouwjaar
06/2022
Brandstof
Elektro/Benzine
Vermogen kW (PK)
-
Type verkoper
Autobedrijf
Financiering
Bereken je autolening
Hoeveel wil je lenen?
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Cabrio
- Categorie
- Gebruikt
- Aandrijving
- 4x4
- Stoelen
- 2
- Deuren
- 2
- Garantie
- 6 maand
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 660 km
- Bouwjaar
- 06/2022
- Volledige onderhoudshistorie
- Ja
Technische Gegevens
- Transmissie
- Automatisch
- Cilinderinhoud
- 3.990 cm³
- Versnellingen
- 8
- Cilinders
- 8
- Leeggewicht
- 1.650 kg
Energieverbruik
- Brandstof
- Elektro/Benzine
- Andere energiebronnen
- Stroom
- CO2-emissie
- 0 g/km (gem.)
Opties
- Comfort en gemak
- Elektrische stoelverstelling
- Lederen bekleding
- Veiligheid en beveiliging
- ABS
- Alarm
- Electronic Stability Program
- Startonderbreker
- Traction Control
- Extra
- Lichtmetalen velgen (20")
- Spoiler
- Sportstoelen
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Grijs
- Oorspronkelijke kleur
- Grigio Competizione (grijs met
- Soort lak
- Metallic
- Kleur interieur
- Zwart
- Materiaal
- Leder
Beschrijving
Ferrari SF90 Spider Assetto Fiorano | Grigio Competizione
Beyond exclusivity: dit Italiaanse snelheidswonder gaat zoveel verder dan exclusiviteit. Met zijn Assetto Fiorano Package, two-tone body inclusief off-catalogue lak, full carbon (!) uitrusting binnen + buiten en heerlijke livery staat er geen maat op de originaliteit van deze waanzinnig samengestelde hypercar. Het aardverschuivende vermogen van 1.000 pk is misschien wel nooit vol ingezet, want na 3 jaar in het bezit te zijn geweest van een Italiaanse verzamelaar, is onze Ferrari SF90 Spider met slechts 660 km op de klokken amper warm gereden en nog immer niet van nieuw te onderscheiden. Stap in de Racing Seats en ontdek zelf hoe het is om binnen 2,5 tellen van 0 naar 100 km/h te worden gekatapulteerd… In een straatauto! Verder is downforce het toverwoord aan boord van de technisch + aerodynamisch extreem geavanceerde Ferrari. De beste tot nu toe.
Exterieur
Het two-tone lakwerk luistert naar de naam Grigio Competizione gecombineerd met een Nero DS 1250 dak. Eerstgenoemde betreft een heuse off-catalogue tint. Kortom, in de ‘standaard’ catalogus van Ferrari gaat u die niet terugvinden. Zeer bijzonder is tevens de toevoeging van de opwindende XX-livery. De Giallo striping over de bovenkant van de SF90 en langs de randen van de carbon details leggen letterlijk het accent op het pure race-DNA van deze Ferrari hypercar. Ook het 90-jarig bestaan van het mythische merk uit Maranello wordt met deze livery aangedikt. Scuderia Shields op de voorste schermen en Giallo remklauwen achter 20 inch Dark Forged velgen maken het Ferrari geel compleet. Volgens de huidige Ferrari traditie zijn de uitlaten hoger in de achterbumper geplaatst naarmate de lat der performance ook hoger ligt. Zodoende liggen de Titanium Exhaust Pipes in geval van de SF90 dicht tegen de (verstelbare) achtervleugel aan. Des te meer ruimte blijft er over voor de gigantische diffusor. Deze, maar ook de engine covers, front spoiler, side air splitter, rear boot trim, side skirts en plenum intake zijn gemaakt van vederlicht carbon. Meer koolstofvezel voor het exterieur kon er af-fabriek simpelweg niet worden afgevinkt! Dit maakt het toch al zo exceptionele, vlijmscherpe design van de Ferrari nóg exceptioneler. Vorm volgt functie, want de hoeveelheid neerwaartse druk die dit buitengewone koetswerk genereert, is minstens zo adembenemend.
Interieur
Bij het samenstellen van de cockpit leefde de voormalig eigenaar zich eveneens compleet uit, refererend aan de full-carbon interieurspecificatie: instaplijsten, dashboard inserts, tunnelconsole, portierpanelen, rear shelf en ‘natuurlijk’ de Driver Zone (inclusief LED Shift Indicator) hebben een peperdure carbon finish. Om het koolstofvezel feest helemaal af te maken nemen inzittenden plaats op met Nero leder beklede Carbon Racing Seats. Giallo stitching en dito Cavallino’s in de hoofdsteunen zetten de Ferrari gele vibe subtiel voort binnenin de SF90 Spider. Handpalmen aan het carbon stuurwiel, vingertoppen bij de carbon schakelflippers; klaar om er met een gestrekt been in te gaan…
Opties & extra’s
Het JBL audiosysteem en Apple CarPlay kunt u vanaf de eerste meters links laten liggen, want het titanium uitlaatsysteem drukt oor-technisch zijn stempel op het luide karakter van de dubbel geblazen Ferrari V8 achterin. Het Nero dak gaat u dus ook niet vaak zien, immers in geopende toestand komt de 8-cilinder sensatie pas écht binnen. De af-fabriek aangebrachte Anti Stone Chipping Film doet er ondertussen alles aan om het genadeloos rap door de lucht snijdende front zo smetteloos mogelijk te houden. Adaptieve koplampen en een achteruitrijcamera dragen bovendien hun steentje bij als het om het behouden van het overzicht gaat. Want reken maar dat de Ferrari SF90 Spider zelfs de koelste kikker van zijn of haar stuk brengt. Mede dankzij de inbreng van een pakket aan aanpassingen uit het Assetto Fiorano Package – inclusief veranderingen aan de suspensie, aerodynamica, banden én gewicht reductie.
Techniek & performance
Het valt niet met woorden te beschrijven hoe het voelt om door 1.000 paarden en 800 Newtonmeters in carbon stoelen te worden geduwd. De krachten die vrijkomen tijdens accelereren van 0 naar 100 km/h binnen 2,5 seconden en van 0 naar 200 km/h binnen 6,7 seconden lijken niet van deze planeet. En toch is het zo. Op weg naar een verpletterende topsnelheid van 340 km/h verandert het karakter van de 4,0 liter bi-turbo-V8 van explosief naar melodramatisch. Ondertussen neemt de downforce gestaag toe tot een maximum van 390 kg extra druk op het asfalt bij een snelheid van 250 km/h. We hoeven niet uit te leggen wat dit met de grip doet… Als er één auto is waarbij we de innovatieve Plug-in Hybrid technologie toejuichen, dan is het de Ferrari SF90 wel. Want samen met het Extended Assetto Fiorano Package maakt dit onze Spider het genadeloze snelheidswonder dat hij nu is. Binnenkort de uwe?
Grigio Competizione | Off-catalogue lak
Two-tone bodywork | Nero DS 1250 dak
Assetto Fiorano Package (Extended)
20" Dark Forged velgen
Giallo remklauwen
Scuderia shields
Titanium Exhaust pipes
Carbon side air splitter
Carbon engine covers
Carbon front spoiler
Carbon rear boot trim
Carbon rear diffuser
Carbon sideskirts
Carbon plenum intake
Nero Racing Seats
Giallo Cavallino hoofdsteunen
Giallo stitching
Carbon Driver Zone + LED's
Carbon rear shelf
Carbon instaplijsten
Carbon dashboard inserts
JBL audio
Apple CarPlay
Adaptieve koplampen
Anti stone chipping Film
Achteruitrijcamera
Neem gerust contact op bij interesse.
Met vriendelijke groet,
team Prins
Meer informatie
Algemene informatie
Modelreeks: jun. 2021 - 2025
Technische informatie
Vermogen brandstofmotor: 574 kW (780 PK)
Koppel: 800 Nm
Wielbasis: 265 cm
Acceleratie (0-100): 2,5 s
Topsnelheid: 340 km/u
Milieu
Energielabel: E
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Garantie
Garantie: 6 Maanden
Aanvullende opties en accessoires
Exterieur
Infotainment
Interieur
Veiligheid
Overige
Beyond exclusivity: dit Italiaanse snelheidswonder gaat zoveel verder dan exclusiviteit. Met zijn Assetto Fiorano Package, two-tone body inclusief off-catalogue lak, full carbon (!) uitrusting binnen + buiten en heerlijke livery staat er geen maat op de originaliteit van deze waanzinnig samengestelde hypercar. Het aardverschuivende vermogen van 1.000 pk is misschien wel nooit vol ingezet, want na 3 jaar in het bezit te zijn geweest van een Italiaanse verzamelaar, is onze Ferrari SF90 Spider met slechts 660 km op de klokken amper warm gereden en nog immer niet van nieuw te onderscheiden. Stap in de Racing Seats en ontdek zelf hoe het is om binnen 2,5 tellen van 0 naar 100 km/h te worden gekatapulteerd… In een straatauto! Verder is downforce het toverwoord aan boord van de technisch + aerodynamisch extreem geavanceerde Ferrari. De beste tot nu toe.
Exterieur
Het two-tone lakwerk luistert naar de naam Grigio Competizione gecombineerd met een Nero DS 1250 dak. Eerstgenoemde betreft een heuse off-catalogue tint. Kortom, in de ‘standaard’ catalogus van Ferrari gaat u die niet terugvinden. Zeer bijzonder is tevens de toevoeging van de opwindende XX-livery. De Giallo striping over de bovenkant van de SF90 en langs de randen van de carbon details leggen letterlijk het accent op het pure race-DNA van deze Ferrari hypercar. Ook het 90-jarig bestaan van het mythische merk uit Maranello wordt met deze livery aangedikt. Scuderia Shields op de voorste schermen en Giallo remklauwen achter 20 inch Dark Forged velgen maken het Ferrari geel compleet. Volgens de huidige Ferrari traditie zijn de uitlaten hoger in de achterbumper geplaatst naarmate de lat der performance ook hoger ligt. Zodoende liggen de Titanium Exhaust Pipes in geval van de SF90 dicht tegen de (verstelbare) achtervleugel aan. Des te meer ruimte blijft er over voor de gigantische diffusor. Deze, maar ook de engine covers, front spoiler, side air splitter, rear boot trim, side skirts en plenum intake zijn gemaakt van vederlicht carbon. Meer koolstofvezel voor het exterieur kon er af-fabriek simpelweg niet worden afgevinkt! Dit maakt het toch al zo exceptionele, vlijmscherpe design van de Ferrari nóg exceptioneler. Vorm volgt functie, want de hoeveelheid neerwaartse druk die dit buitengewone koetswerk genereert, is minstens zo adembenemend.
Interieur
Bij het samenstellen van de cockpit leefde de voormalig eigenaar zich eveneens compleet uit, refererend aan de full-carbon interieurspecificatie: instaplijsten, dashboard inserts, tunnelconsole, portierpanelen, rear shelf en ‘natuurlijk’ de Driver Zone (inclusief LED Shift Indicator) hebben een peperdure carbon finish. Om het koolstofvezel feest helemaal af te maken nemen inzittenden plaats op met Nero leder beklede Carbon Racing Seats. Giallo stitching en dito Cavallino’s in de hoofdsteunen zetten de Ferrari gele vibe subtiel voort binnenin de SF90 Spider. Handpalmen aan het carbon stuurwiel, vingertoppen bij de carbon schakelflippers; klaar om er met een gestrekt been in te gaan…
Opties & extra’s
Het JBL audiosysteem en Apple CarPlay kunt u vanaf de eerste meters links laten liggen, want het titanium uitlaatsysteem drukt oor-technisch zijn stempel op het luide karakter van de dubbel geblazen Ferrari V8 achterin. Het Nero dak gaat u dus ook niet vaak zien, immers in geopende toestand komt de 8-cilinder sensatie pas écht binnen. De af-fabriek aangebrachte Anti Stone Chipping Film doet er ondertussen alles aan om het genadeloos rap door de lucht snijdende front zo smetteloos mogelijk te houden. Adaptieve koplampen en een achteruitrijcamera dragen bovendien hun steentje bij als het om het behouden van het overzicht gaat. Want reken maar dat de Ferrari SF90 Spider zelfs de koelste kikker van zijn of haar stuk brengt. Mede dankzij de inbreng van een pakket aan aanpassingen uit het Assetto Fiorano Package – inclusief veranderingen aan de suspensie, aerodynamica, banden én gewicht reductie.
Techniek & performance
Het valt niet met woorden te beschrijven hoe het voelt om door 1.000 paarden en 800 Newtonmeters in carbon stoelen te worden geduwd. De krachten die vrijkomen tijdens accelereren van 0 naar 100 km/h binnen 2,5 seconden en van 0 naar 200 km/h binnen 6,7 seconden lijken niet van deze planeet. En toch is het zo. Op weg naar een verpletterende topsnelheid van 340 km/h verandert het karakter van de 4,0 liter bi-turbo-V8 van explosief naar melodramatisch. Ondertussen neemt de downforce gestaag toe tot een maximum van 390 kg extra druk op het asfalt bij een snelheid van 250 km/h. We hoeven niet uit te leggen wat dit met de grip doet… Als er één auto is waarbij we de innovatieve Plug-in Hybrid technologie toejuichen, dan is het de Ferrari SF90 wel. Want samen met het Extended Assetto Fiorano Package maakt dit onze Spider het genadeloze snelheidswonder dat hij nu is. Binnenkort de uwe?
Grigio Competizione | Off-catalogue lak
Two-tone bodywork | Nero DS 1250 dak
Assetto Fiorano Package (Extended)
20" Dark Forged velgen
Giallo remklauwen
Scuderia shields
Titanium Exhaust pipes
Carbon side air splitter
Carbon engine covers
Carbon front spoiler
Carbon rear boot trim
Carbon rear diffuser
Carbon sideskirts
Carbon plenum intake
Nero Racing Seats
Giallo Cavallino hoofdsteunen
Giallo stitching
Carbon Driver Zone + LED's
Carbon rear shelf
Carbon instaplijsten
Carbon dashboard inserts
JBL audio
Apple CarPlay
Adaptieve koplampen
Anti stone chipping Film
Achteruitrijcamera
Neem gerust contact op bij interesse.
Met vriendelijke groet,
team Prins
Meer informatie
Algemene informatie
Modelreeks: jun. 2021 - 2025
Technische informatie
Vermogen brandstofmotor: 574 kW (780 PK)
Koppel: 800 Nm
Wielbasis: 265 cm
Acceleratie (0-100): 2,5 s
Topsnelheid: 340 km/u
Milieu
Energielabel: E
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Garantie
Garantie: 6 Maanden
Aanvullende opties en accessoires
Exterieur
- Achterspoiler
- Adaptieve koplampen
- Assetto Fiorano Package
- Carbon diffuser
- Carbon sideskirts
- Giallo remklauwen
- Scuderia shields
Infotainment
- JBL audio
Interieur
- Carbon dashboard
- Carbon Driver Zone
- Carbon instaplijsten
- Elektrisch verstelb. bestuurdersstoel met geheugen
- Elektrisch verstelb. passagiersstoel met geheugen
- Giallo Ferrari logo's in hoofdsteunen
- Giallo stiksels
- Passenger display
Veiligheid
- Alarm klasse 1(startblokkering)
Overige
- automatische snelheidsbegrenzing ISA
- Carbon exterieur delen
- Oplaadmogelijkheid
Zakelijk leasen
Bereken uw zakelijke lease!
Nu zakelijk leasen vanaf
€ 9.774,- p/mLeasebedrag
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Kenteken
Type verkoper
AutobedrijfAutobedrijf Wim Prins
Aanbieder op AutoScout24 sinds 2002ContactAfdeling Verkoop
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.