Kilometerstand
51.955 km
Transmissie
Automatisch
Bouwjaar
02/1970
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
221 kW (300 PK)
Type verkoper
Autobedrijf
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikFinanciering
Bereken je autolening
Hoeveel wil je lenen?
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Coupé
- Categorie
- Gebruikt
- Aandrijving
- Achter
- Stoelen
- 4
- Deuren
- 2
- Landversie
- Nederland
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 51.955 km
- Bouwjaar
- 02/1970
- APK
- 11/2021
- Laatste onderhoudsbeurt
- 02/2025
- Niet-rokers auto
- Ja
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 221 kW (300 PK)
- Transmissie
- Automatisch
- Cilinderinhoud
- 5.750 cm³
- Versnellingen
- 3
- Cilinders
- 8
- Leeggewicht
- 1.600 kg
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
Opties
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Blauw
- Kleur interieur
- Wit
- Materiaal
- Leder
Beschrijving
De Ford Mustang Mach 1 uit 1970 is een icoon van de Amerikaanse muscle car-cultuur. De Mach 1 werd in 1969 geïntroduceerd als sportieve uitvoering van de Mustang en groeide al snel uit tot hét symbool van kracht en stijl in de jaren zeventig. Met zijn agressieve Sportsroof-lijn, opvallende striping en brute V8-motor was hij de perfecte belichaming van Ford’s “Total Performance”-filosofie.
De Mach 1 was destijds meer dan alleen een snellere Mustang: hij kreeg standaard een luxueuzer interieur, speciale Mach 1-velgen, motorkap-sluitingen, sportieve striping en vaak optionele spoilers en jaloezieën. Tegenwoordig geldt de eerste generatie Mach 1 (1969–1970) als de meest begeerlijke uitvoering, geliefd om zijn klassieke lijnen en brute uitstraling.
Dit specifieke exemplaar is uitgevoerd in de originele fabriekskleur Grabber Blue met zwarte striping – een van de meest herkenbare en gewilde kleurencombinaties van de Mach 1. De 351 Cleveland V8 met 5.750 cc levert 300 pk, gekoppeld aan een 3-traps automatische transmissie met vloerbediening. Het is een motor die bekendstaat om zijn koppel en souplesse, en die met zijn diepe V8-roffel nog altijd kippenvel bezorgt.
Deze Ford Mustang Mach 1 werd in 2008 vanuit de VS naar Nederland geïmporteerd en is inmiddels zestien jaar in bezit van dezelfde eigenaar. De auto werd eerder professioneel gerestaureerd en verkeert in zeer goede staat, met correcte carrosserienaden en strak hang- en sluitwerk.
Het interieur is uitgevoerd in beige/stylish white skai met houtinleg in het dashboard, originele instrumenten en een nette hemel- en vloerbekleding. De auto is uitgerust met onder meer sportkuipstoelen, verchroomde Mach 1-velgen, een originele Ford-radio, achterruitjaloezieën en de karakteristieke motorkap met luchtinlaat en snelsluiters.
De V8-motor is volledig gereviseerd en voorzien van een Edelbrock-carburateur. De afgelopen negen jaar is er slechts 1.200 kilometer mee gereden, met een huidige stand van 51.955 miles. Altijd zorgvuldig onderhouden en recent volledig geconditioneerd.
Bij de taxatie van 11 oktober 2024 werd de waarde vastgesteld op €64.500,-, ingeschaald in kwaliteitsklasse 2 (Zeer goed).
Opties & uitrusting
Verchroomde 15” Mach 1 velgen met naafdoppen
Good Year Eagle ST-banden
Sportkuipstoelen in beige/stylish white skai
Origineel dashboard met houtinleg
Originele Ford-radio met druktoetsen
Achterruitjaloezieën
Achterspoiler
Motorkap met luchtinlaat en snelsluiters
Voorruit met zonwerende band
Getinte ruiten
Alarm- en startonderbrekingssysteem
Aircoditioning
De Mach 1 was destijds meer dan alleen een snellere Mustang: hij kreeg standaard een luxueuzer interieur, speciale Mach 1-velgen, motorkap-sluitingen, sportieve striping en vaak optionele spoilers en jaloezieën. Tegenwoordig geldt de eerste generatie Mach 1 (1969–1970) als de meest begeerlijke uitvoering, geliefd om zijn klassieke lijnen en brute uitstraling.
Dit specifieke exemplaar is uitgevoerd in de originele fabriekskleur Grabber Blue met zwarte striping – een van de meest herkenbare en gewilde kleurencombinaties van de Mach 1. De 351 Cleveland V8 met 5.750 cc levert 300 pk, gekoppeld aan een 3-traps automatische transmissie met vloerbediening. Het is een motor die bekendstaat om zijn koppel en souplesse, en die met zijn diepe V8-roffel nog altijd kippenvel bezorgt.
Deze Ford Mustang Mach 1 werd in 2008 vanuit de VS naar Nederland geïmporteerd en is inmiddels zestien jaar in bezit van dezelfde eigenaar. De auto werd eerder professioneel gerestaureerd en verkeert in zeer goede staat, met correcte carrosserienaden en strak hang- en sluitwerk.
Het interieur is uitgevoerd in beige/stylish white skai met houtinleg in het dashboard, originele instrumenten en een nette hemel- en vloerbekleding. De auto is uitgerust met onder meer sportkuipstoelen, verchroomde Mach 1-velgen, een originele Ford-radio, achterruitjaloezieën en de karakteristieke motorkap met luchtinlaat en snelsluiters.
De V8-motor is volledig gereviseerd en voorzien van een Edelbrock-carburateur. De afgelopen negen jaar is er slechts 1.200 kilometer mee gereden, met een huidige stand van 51.955 miles. Altijd zorgvuldig onderhouden en recent volledig geconditioneerd.
Bij de taxatie van 11 oktober 2024 werd de waarde vastgesteld op €64.500,-, ingeschaald in kwaliteitsklasse 2 (Zeer goed).
Opties & uitrusting
Verchroomde 15” Mach 1 velgen met naafdoppen
Good Year Eagle ST-banden
Sportkuipstoelen in beige/stylish white skai
Origineel dashboard met houtinleg
Originele Ford-radio met druktoetsen
Achterruitjaloezieën
Achterspoiler
Motorkap met luchtinlaat en snelsluiters
Voorruit met zonwerende band
Getinte ruiten
Alarm- en startonderbrekingssysteem
Aircoditioning
Zakelijk leasen
Bereken uw zakelijke lease!
Nu zakelijk leasen vanaf
€ 935,- p/mVerzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Kenteken
Type verkoper
Autobedrijfl'atelier 1919
Aanbieder op AutoScout24 sinds 2023ContactJoost Vervoorn
- BTW verrekenbaar
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.