Kilometerstand
298.000 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
11/1984
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
100 kW (136 PK)
Type verkoper
Particulier
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikFinanciering
Bereken je autolening
Hoeveel wil je lenen?
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Stationwagen
- Voertuigtype
- Gebruikt
- Aandrijving
- Achter
- Stoelen
- 5
- Deuren
- 4
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 298.000 km
- Bouwjaar
- 11/1984
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 100 kW (136 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Cilinderinhoud
- 2.300 cm³
- Versnellingen
- 5
- Cilinders
- 4
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Geel
- Kleur interieur
- Beige
- Materiaal
- Stof
Beschrijving
Mercedes w123 230TE (s123) Stationwagen, 1984.
Dus met een 2.3 L M102 benzinemotor. Belastingvrij.
Pluspunten:
Uitgebreide carrosserie werkzaamheden uitgevoerd.
5-versnellingsbak, dus rustig rijden op de snelweg. 4-versnellingsbak ook aanwezig.
Koppeling cilinder is ook nieuw.
Versnellingsbak steun, hardyschijf en tussenlager zijn nieuw.
Recent motor-, versnellingsbak- en differentieel olie vervangen + filters.
Aandrijfassen links en rechts vervangen door originele gebruikte exemplaren.
Trekhaak.
Schuifdak (zonder lekkage).
Zeldzame 15 inch stalen velgen eventueel inbegrepen. 14 inch velgen met originele wieldoppen beschikbaar.
Voorophanging veel vervangen (schokdempers, bovenste draagarmen en rubbers, fuseekogels, stuurdemper)
Nieuwe wiellagers voorzijde
Nieuwe voorremmen (Bendix remklauwen, remschijven, stofschilden enz, ATE-klauwen nog aanwezig)
Nieuwe hoofdremcilinder
Nieuwe waterpomp en v-snaar
Nieuwe bougiekabels, bougies
Radio met aux-ingang
Minpunten:
Het stationair toerental valt soms te laag
Het interieur moet worden schoongemaakt en opgeknapt.
De achterklep moet worden opgeknapt. beschadigd na inbraak.
De centrale vergrendeling moet worden gerepareerd.
De uitlaat heeft een klein lek.
De hoeken achter de achterruiten vertonen wat roest.
Tank lekt ergens een beetje, wanneer helemaal volgetankt.
Sinds 283.000 km werkt de kilometerstand teller niet meer (soms wel, meestal niet). Zou inmiddels op ongeveer 295.000 moeten staan.
Ik rij er voortdurend mee, recentelijk heb ik lange reizen gemaakt tussen Nederland, Frankrijk, Italië, Spanje, Corsica enz. Het is een geweldige auto, maar ik heb geen tijd meer om ermee bezig te zijn.
LET OP: bevindt zich momenteel in Frankrijk! Rond Nogent-le-Rotrou
Ik heb er enorm veel tijd, moeite en geld in gestopt, maar er is dus nog een en ander te doen. Ik wens de auto te verkopen aan iemand die er nog een slag aan geeft, want dan kan het zomaar een hele fraaie mercedes worden. En vooral de stationmodellen zijn het geld waard.
Wordt verkocht mét de 4-versnellingsbak en cardan, de tweede set wielen, een set blauwe kentekenplaten.
U kunt mij mailen voor vragen.
De prijs is bespreekbaar.
Eventueel te ruil voor een MGB gt.
Ook nog een Peugeot 403 (1959) te koop. Rijdend maar met werk, en heel veel onderdelen, ook op te halen in Frankrijk. vraagprijs 1500e.
Dus met een 2.3 L M102 benzinemotor. Belastingvrij.
Pluspunten:
Uitgebreide carrosserie werkzaamheden uitgevoerd.
5-versnellingsbak, dus rustig rijden op de snelweg. 4-versnellingsbak ook aanwezig.
Koppeling cilinder is ook nieuw.
Versnellingsbak steun, hardyschijf en tussenlager zijn nieuw.
Recent motor-, versnellingsbak- en differentieel olie vervangen + filters.
Aandrijfassen links en rechts vervangen door originele gebruikte exemplaren.
Trekhaak.
Schuifdak (zonder lekkage).
Zeldzame 15 inch stalen velgen eventueel inbegrepen. 14 inch velgen met originele wieldoppen beschikbaar.
Voorophanging veel vervangen (schokdempers, bovenste draagarmen en rubbers, fuseekogels, stuurdemper)
Nieuwe wiellagers voorzijde
Nieuwe voorremmen (Bendix remklauwen, remschijven, stofschilden enz, ATE-klauwen nog aanwezig)
Nieuwe hoofdremcilinder
Nieuwe waterpomp en v-snaar
Nieuwe bougiekabels, bougies
Radio met aux-ingang
Minpunten:
Het stationair toerental valt soms te laag
Het interieur moet worden schoongemaakt en opgeknapt.
De achterklep moet worden opgeknapt. beschadigd na inbraak.
De centrale vergrendeling moet worden gerepareerd.
De uitlaat heeft een klein lek.
De hoeken achter de achterruiten vertonen wat roest.
Tank lekt ergens een beetje, wanneer helemaal volgetankt.
Sinds 283.000 km werkt de kilometerstand teller niet meer (soms wel, meestal niet). Zou inmiddels op ongeveer 295.000 moeten staan.
Ik rij er voortdurend mee, recentelijk heb ik lange reizen gemaakt tussen Nederland, Frankrijk, Italië, Spanje, Corsica enz. Het is een geweldige auto, maar ik heb geen tijd meer om ermee bezig te zijn.
LET OP: bevindt zich momenteel in Frankrijk! Rond Nogent-le-Rotrou
Ik heb er enorm veel tijd, moeite en geld in gestopt, maar er is dus nog een en ander te doen. Ik wens de auto te verkopen aan iemand die er nog een slag aan geeft, want dan kan het zomaar een hele fraaie mercedes worden. En vooral de stationmodellen zijn het geld waard.
Wordt verkocht mét de 4-versnellingsbak en cardan, de tweede set wielen, een set blauwe kentekenplaten.
U kunt mij mailen voor vragen.
De prijs is bespreekbaar.
Eventueel te ruil voor een MGB gt.
Ook nog een Peugeot 403 (1959) te koop. Rijdend maar met werk, en heel veel onderdelen, ook op te halen in Frankrijk. vraagprijs 1500e.
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Kenteken
Type verkoper
ParticulierContact
- BTW verrekenbaar
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.
Meer informatie
- Homepage
- Resultaten
- Mercedes-Benz
- 230
- Mercedes-Benz 230 230 TE

