Dit factuur is een voorbeeld - u kunt uw voorkeurstarief met de dealer bespreken en een individueel leaseaanbod afsluiten.
Kilometerstand
30.000 km
Transmissie
-
Bouwjaar
06/1967
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
226 kW (307 PK)
Type verkoper
Particulier
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikBasisgegevens
- Carrosserietype
- Sedan
- Categorie
- Gebruikt
- Deuren
- 2
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 30.000 km
- Bouwjaar
- 06/1967
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 226 kW (307 PK)
- Cilinderinhoud
- 4.735 cm³
- Cilinders
- 8
- Leeggewicht
- 1.480 kg
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Geel
- Soort lak
- Andere
Beschrijving
! Ivm vakantie ben ik tot 1 September niet telefonisch bereikbaar. Wel (vertraagd) via Whatsapp op 0630415534. Op berichten met hele lage biedingen reageer ik niet.
Mercury Cougar uit 1967. De motor loopt prachtig. Mede door de Edelbrock carburateur. Het geluid bij het optrekken is hartverwarmend/onvergetelijk/fantastisch.
Wees voorbereid op heel veel gesprekken met mensen over de auto. Overal spreken mensen je aan en gaan er duimen omhoog.
Rijden is absoluut geweldig. Op verzoek eventueel wat filmpjes van het geluid met draaiende motor. De koplampen klappen open dmv een hendel aan de binnenzijde. In 2014 naar Nederland geimporteerd. Geen (naar wat ik heb gezien) rotte plekken.
Rijdend op benzine (geen lpg aanwezig). Het framenummer in het motorcompartiment komt overeen met het nummer in de passagiersdeur. (Dit wijst er op dat de auto aan de voorzijde nooit in elkaar heeft gezeten.)
Ik heb de auto in 2023 laten taxeren. Dit is 30.000 euro. Het taxatierapport is naast de auto beschikbaar.
In het taxatierapport is een EHAC waarde van 2/3 afgegeven. EHAC Kwaliteitsklasse indeling klassieke voertuigen bij taxatie
2. Zeer goedIn zeer goede, niet-gerestaureerde staat verkerend voertuig dan wel vakkundig gerestaureerd. Met geringegebruikssporen.
3. GoedIn gebruikte toestand met normale gebruikssporen overeenkomstig de ouderdom van het voertuig. Gebruiksklaar,kan direct deelnemen aan het verkeer. Geen directe reparaties noodzakelijk.
Deel uit taxatierapport:
"De stalen carrosserie verkeert in zeer goede staat. Schade sporen hebben wij niet waargenomen. Carrosserie delen zijn strak en het sluitwerk is prima. De ruiten zijn niet getint en onbeschadigd. Het lakwerk, verkeert in goede staat. Het voertuig is professioneel overgespoten. De chroom en aanbouw delen verkeren in goede staat en zijn onbeschadigd. Motor betreft een vloeistof gekoelde V8 benzine motor met een inhoud van 4735 cc ( 289cu) De motor slaat snel aan en loopt naar behoren. Opgegeven vermogen bedraagt 226 KW. Er zijn zichtbaar diverse onderdelen aan de motor recent vervangen zoals waterpomp, koelslangen, benzine pomp. Vloeistof lekkage hebben wij niet waargenomen. Uitlaat De uitlaat, is conform de voorschriften. Hij is gasdicht maar produceert bovenmatig decibel"
Uitgevoerde werkzaamheden.
De auto is technisch helemaal nagekeken na mijn aankoop.
-Remmen gereviseerd
-Stuurkogels van smeernippels voorzien
-Uitgelijnd
-Oliedruksensor vervangen (lekte)
-Motor viel bij koude motor zonder toeren uit. Dit opgelost door stationairschroef te verstellen.
-Bestuurdersstoel voorzien van nieuwe vulling.
Wat werkt er dan niet?
-De dashboard verlichting.
-Er is nog geen radio ingebouwd. Ik heb er een oude klassieke autoradio bij. Deze zou ingebouwd kunnen worden.
Waarom wil er vanaf. Ik wil graag wat anders rijden. Alhoewel ik deze wel echt ga missen
Mercury Cougar uit 1967. De motor loopt prachtig. Mede door de Edelbrock carburateur. Het geluid bij het optrekken is hartverwarmend/onvergetelijk/fantastisch.
Wees voorbereid op heel veel gesprekken met mensen over de auto. Overal spreken mensen je aan en gaan er duimen omhoog.
Rijden is absoluut geweldig. Op verzoek eventueel wat filmpjes van het geluid met draaiende motor. De koplampen klappen open dmv een hendel aan de binnenzijde. In 2014 naar Nederland geimporteerd. Geen (naar wat ik heb gezien) rotte plekken.
Rijdend op benzine (geen lpg aanwezig). Het framenummer in het motorcompartiment komt overeen met het nummer in de passagiersdeur. (Dit wijst er op dat de auto aan de voorzijde nooit in elkaar heeft gezeten.)
Ik heb de auto in 2023 laten taxeren. Dit is 30.000 euro. Het taxatierapport is naast de auto beschikbaar.
In het taxatierapport is een EHAC waarde van 2/3 afgegeven. EHAC Kwaliteitsklasse indeling klassieke voertuigen bij taxatie
2. Zeer goedIn zeer goede, niet-gerestaureerde staat verkerend voertuig dan wel vakkundig gerestaureerd. Met geringegebruikssporen.
3. GoedIn gebruikte toestand met normale gebruikssporen overeenkomstig de ouderdom van het voertuig. Gebruiksklaar,kan direct deelnemen aan het verkeer. Geen directe reparaties noodzakelijk.
Deel uit taxatierapport:
"De stalen carrosserie verkeert in zeer goede staat. Schade sporen hebben wij niet waargenomen. Carrosserie delen zijn strak en het sluitwerk is prima. De ruiten zijn niet getint en onbeschadigd. Het lakwerk, verkeert in goede staat. Het voertuig is professioneel overgespoten. De chroom en aanbouw delen verkeren in goede staat en zijn onbeschadigd. Motor betreft een vloeistof gekoelde V8 benzine motor met een inhoud van 4735 cc ( 289cu) De motor slaat snel aan en loopt naar behoren. Opgegeven vermogen bedraagt 226 KW. Er zijn zichtbaar diverse onderdelen aan de motor recent vervangen zoals waterpomp, koelslangen, benzine pomp. Vloeistof lekkage hebben wij niet waargenomen. Uitlaat De uitlaat, is conform de voorschriften. Hij is gasdicht maar produceert bovenmatig decibel"
Uitgevoerde werkzaamheden.
De auto is technisch helemaal nagekeken na mijn aankoop.
-Remmen gereviseerd
-Stuurkogels van smeernippels voorzien
-Uitgelijnd
-Oliedruksensor vervangen (lekte)
-Motor viel bij koude motor zonder toeren uit. Dit opgelost door stationairschroef te verstellen.
-Bestuurdersstoel voorzien van nieuwe vulling.
Wat werkt er dan niet?
-De dashboard verlichting.
-Er is nog geen radio ingebouwd. Ik heb er een oude klassieke autoradio bij. Deze zou ingebouwd kunnen worden.
Waarom wil er vanaf. Ik wil graag wat anders rijden. Alhoewel ik deze wel echt ga missen
Leasing
Type verkoper
ParticulierContact
- BTW verrekenbaar
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.