Kilometerstand
20.854 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
02/1972
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
71 kW (97 PK)
Type verkoper
Autobedrijf
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikFinanciering
Bereken je autolening
Hoeveel wil je lenen?
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Overig
- Categorie
- Oldtimer
- Stoelen
- 2
- Deuren
- 2
- Advertentienr.
- DM-38-49
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 20.854 km
- Bouwjaar
- 02/1972
- Vorige eigenaren
- 7
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 71 kW (97 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Cilinderinhoud
- 1.798 cm³
- Versnellingen
- 5
- Cilinders
- 4
- Leeggewicht
- 970 kg
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
- CO2-emissie
- 0 g/km (gem.)
Opties
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Wit
- Oorspronkelijke kleur
- Wit
- Kleur interieur
- Zwart
- Materiaal
- Leder
Beschrijving
See for information in English down below
MG B 1.8 Roadster 1972
- Prachtige kleur 'Leyland White'
- Originele chroombumpers
- Klassieke spaakvelgen
- Kofferrekje en trekhaak
- Overdrive
- Nederlandse registratie sinds 1996
- Comfortabel interieur met verwarming, middenarmsteun en lederen stuurwiel
- Fris en roestvrij exemplaar
- Technisch goed onderhouden
HISTORIE
De MG B: een populaire sportauto zoals hij hoort te zijn: lichtgewicht, wendbaar en een genot om mee te rijden. Deze Roadster betreft een zeer fraai en fris exemplaar die mooi is uitgevoerd in Old English White met een zwart lederen interieur, originele chroombumpers en spaakwielen met een klassieke uitstraling. Hij is geproduceerd in 1972 en is nieuw geleverd in de Verenigde Staten (zoals het merendeel). De auto is hierdoor roestvrij gebleven. In 1996 is de auto geïmporteerd naar Nederland, waar hij is gekoesterd door liefhebbers. De laatste eigenaar heeft de auto veelal gebruikt voor tourritten.
EXTERIEUR
De carrosserie is zeer netjes en roest- en schadevrije. Het lakwerk springt in het oog en is opvallend fris. Ook de rubbers en de verlichting zijn gaaf. De spaakwielen beschikken over goede banden en aan de voorzijde geven rood gespoten remblokken de auto een sportieve touch. Leuke accessoires zijn het kofferrekje en de trekhaak. De originele chroombumpers zijn vrij van noemenswaardige beschadigingen. Ook de softtop verkeert in goede staat zonder scheuren of beschadigingen, en het sluitwerk functioneert goed.
INTERIEUR
Het zwarte interieur is nog zeer fraai zonder beschadigingen en ademt een Engelse sfeer. Door het bouwjaar is hij van comfortabele gemakken voorzien, zoals een middenarmsteun en een fraai drie-spaaks stuurwiel dat met leder bekleed is. Het interieur is verder voorzien van verwarming en de overdrive zorgt voor een prettige ''5e versnelling''. De kofferruimte biedt plaats aan het reservewiel.
TECHNISCH
Onder de motorkap is het een kunstwerk om te zien: droog, schoon en het motorblok glimt je tegemoet. Hij is voorzien van elektrische ontsteking, een oliekoeler, wisselstroom dynamo, Kenlo van, vernieuwde hoofdrem- en koppelingscilinders. Daarnaast is de uitlaat vernieuwd. Technisch is de MG goed onderhouden en hij start, rijdt en schakelt dan ook uitstekend. Kortom: een schitterend exemplaar van een echte rijdersauto van een iconische auto klaar voor de zomer om een lach op uw gezicht te toveren.
ALGEMENE INFORMATIE
De MG B volgde in 1963 de MG A op, een auto die voor MG - onderdeel van The British Motor Company (BMC) - al tamelijk populair was met ruim 100.000 exemplaren. De MG B zou tot 1980 geproduceerd worden en hiervan zijn uiteindelijk nog meer geproduceerd: ruim een half miljoen exemplaren. Naast de roadster zijn ook andere varianten geproduceerd zoals de MG B GT driedeurs 2+2 coupé (1965-1980), de zescilinder MG C (1967-1969), en de achtcilinder MG B GT V8. De MG B was met zijn 1.8-liter motor en 95 pk een stuk krachtiger dan de 1.6-liter MG A. Naast prestaties en rijeigenschappen moest de MG B hoog scoren op het gebied van veiligheid en betaalbaarheid. Door deze combinatie werd de auto een groot succes. De carrosserie is zelfdragend en het lage zwaartepunt en gebruik van aluminium carrosseriedelen zorgt voor een laag gewicht van 970 KG en een hoge mate van wendbaarheid. Het onafhankelijke veersysteem komt het comfort dan weer ten goede. Kortom: een groot succes in het hoogtepunt van de Britse auto-industrie. Een ideale klassieker voor tourritten, vakantieritten of gewoon om te koesteren.
MG B 1.8 Roadster 1972
- Beautiful “Leyland White” colour
- Original chrome bumpers
- Classic wire wheels
- Roof rack and tow bar
- Overdrive
- Dutch registration since 1996
- Comfortable interior with heating, centre armrest and leather steering wheel
- Fresh and rust-free example
- Technically well maintained
HISTORY
The MG B: a popular sports car as it should be: lightweight, agile and a joy to drive. This Roadster is a very attractive and fresh example, beautifully finished in Old English White with a black leather interior, original chrome bumpers and wire wheels with a classic look. It was manufactured in 1972 and delivered new in the United States (as were most of them). As a result, the car has remained rust-free. In 1996, the car was imported to the Netherlands, where it has been cherished by enthusiasts. The last owner has mainly used the car for touring.
EXTERIOR
The bodywork is very neat and free of rust and damage. The paintwork is eye-catching and remarkably fresh. The rubbers and lighting are also in good condition. The wire wheels have good tyres and red-painted brake pads at the front give the car a sporty touch. Nice accessories include the luggage rack and tow bar. The original chrome bumpers are free of significant damage. The soft top is also in good condition with no tears or damage, and the fastenings work well.
INTERIOR
The black interior is still very attractive with no damage and exudes an English atmosphere. Due to its year of manufacture, it is equipped with comfortable amenities, such as a centre armrest and a beautiful three-spoke steering wheel covered in leather. The interior is also equipped with heating and the overdrive provides a pleasant “5th gear”. The boot has room for the spare wheel.
TECHNICAL
Under the bonnet, it is a work of art to behold: dry, clean and the engine block gleams at you. It is equipped with electric ignition, an oil cooler, alternator, Kenlo van, renewed master brake and clutch cylinders. In addition, the exhaust has been renewed. Technically, the MG is well maintained and starts, drives and shifts excellently. In short: a magnificent example of a true driver's car, an iconic car ready for summer to put a smile on your face.
GENERAL INFORMATION
The MG B succeeded the MG A in 1963, a car that was already quite popular for MG - part of The British Motor Company (BMC) - with over 100,000 units sold. The MG B would be produced until 1980, with over half a million units ultimately being produced. In addition to the roadster, other variants were also produced, such as the MG B GT three-door 2+2 coupé (1965-1980), the six-cylinder MG C (1967-1969), and the eight-cylinder MG B GT V8. With its 1.8-litre engine and 95 hp, the MG B was considerably more powerful than the 1.6-litre MG A. In addition to performance and handling, the MG B had to score highly in terms of safety and affordability. This combination made the car a great success. The body is self-supporting and the low centre of gravity and use of aluminium body parts ensure a low weight of 970 kg and a high degree of manoeuvrability. The independent suspension system, in turn, enhances comfort. In short: a great success at the height of the British car industry. An ideal classic for touring, holiday trips or simply to cherish.
Meer informatie
Modeljaar: 2025
Laadvermogen: 268 kg
GVW: 1.238 kg
Acceleratie (0-100): 11,0 s
Emissieklasse: Euro 0
Motorrijtuigenbelasting: geen
Aanvullende opties en accessoires
Exterieur
Interieur
Overige
MG B 1.8 Roadster 1972
- Prachtige kleur 'Leyland White'
- Originele chroombumpers
- Klassieke spaakvelgen
- Kofferrekje en trekhaak
- Overdrive
- Nederlandse registratie sinds 1996
- Comfortabel interieur met verwarming, middenarmsteun en lederen stuurwiel
- Fris en roestvrij exemplaar
- Technisch goed onderhouden
HISTORIE
De MG B: een populaire sportauto zoals hij hoort te zijn: lichtgewicht, wendbaar en een genot om mee te rijden. Deze Roadster betreft een zeer fraai en fris exemplaar die mooi is uitgevoerd in Old English White met een zwart lederen interieur, originele chroombumpers en spaakwielen met een klassieke uitstraling. Hij is geproduceerd in 1972 en is nieuw geleverd in de Verenigde Staten (zoals het merendeel). De auto is hierdoor roestvrij gebleven. In 1996 is de auto geïmporteerd naar Nederland, waar hij is gekoesterd door liefhebbers. De laatste eigenaar heeft de auto veelal gebruikt voor tourritten.
EXTERIEUR
De carrosserie is zeer netjes en roest- en schadevrije. Het lakwerk springt in het oog en is opvallend fris. Ook de rubbers en de verlichting zijn gaaf. De spaakwielen beschikken over goede banden en aan de voorzijde geven rood gespoten remblokken de auto een sportieve touch. Leuke accessoires zijn het kofferrekje en de trekhaak. De originele chroombumpers zijn vrij van noemenswaardige beschadigingen. Ook de softtop verkeert in goede staat zonder scheuren of beschadigingen, en het sluitwerk functioneert goed.
INTERIEUR
Het zwarte interieur is nog zeer fraai zonder beschadigingen en ademt een Engelse sfeer. Door het bouwjaar is hij van comfortabele gemakken voorzien, zoals een middenarmsteun en een fraai drie-spaaks stuurwiel dat met leder bekleed is. Het interieur is verder voorzien van verwarming en de overdrive zorgt voor een prettige ''5e versnelling''. De kofferruimte biedt plaats aan het reservewiel.
TECHNISCH
Onder de motorkap is het een kunstwerk om te zien: droog, schoon en het motorblok glimt je tegemoet. Hij is voorzien van elektrische ontsteking, een oliekoeler, wisselstroom dynamo, Kenlo van, vernieuwde hoofdrem- en koppelingscilinders. Daarnaast is de uitlaat vernieuwd. Technisch is de MG goed onderhouden en hij start, rijdt en schakelt dan ook uitstekend. Kortom: een schitterend exemplaar van een echte rijdersauto van een iconische auto klaar voor de zomer om een lach op uw gezicht te toveren.
ALGEMENE INFORMATIE
De MG B volgde in 1963 de MG A op, een auto die voor MG - onderdeel van The British Motor Company (BMC) - al tamelijk populair was met ruim 100.000 exemplaren. De MG B zou tot 1980 geproduceerd worden en hiervan zijn uiteindelijk nog meer geproduceerd: ruim een half miljoen exemplaren. Naast de roadster zijn ook andere varianten geproduceerd zoals de MG B GT driedeurs 2+2 coupé (1965-1980), de zescilinder MG C (1967-1969), en de achtcilinder MG B GT V8. De MG B was met zijn 1.8-liter motor en 95 pk een stuk krachtiger dan de 1.6-liter MG A. Naast prestaties en rijeigenschappen moest de MG B hoog scoren op het gebied van veiligheid en betaalbaarheid. Door deze combinatie werd de auto een groot succes. De carrosserie is zelfdragend en het lage zwaartepunt en gebruik van aluminium carrosseriedelen zorgt voor een laag gewicht van 970 KG en een hoge mate van wendbaarheid. Het onafhankelijke veersysteem komt het comfort dan weer ten goede. Kortom: een groot succes in het hoogtepunt van de Britse auto-industrie. Een ideale klassieker voor tourritten, vakantieritten of gewoon om te koesteren.
MG B 1.8 Roadster 1972
- Beautiful “Leyland White” colour
- Original chrome bumpers
- Classic wire wheels
- Roof rack and tow bar
- Overdrive
- Dutch registration since 1996
- Comfortable interior with heating, centre armrest and leather steering wheel
- Fresh and rust-free example
- Technically well maintained
HISTORY
The MG B: a popular sports car as it should be: lightweight, agile and a joy to drive. This Roadster is a very attractive and fresh example, beautifully finished in Old English White with a black leather interior, original chrome bumpers and wire wheels with a classic look. It was manufactured in 1972 and delivered new in the United States (as were most of them). As a result, the car has remained rust-free. In 1996, the car was imported to the Netherlands, where it has been cherished by enthusiasts. The last owner has mainly used the car for touring.
EXTERIOR
The bodywork is very neat and free of rust and damage. The paintwork is eye-catching and remarkably fresh. The rubbers and lighting are also in good condition. The wire wheels have good tyres and red-painted brake pads at the front give the car a sporty touch. Nice accessories include the luggage rack and tow bar. The original chrome bumpers are free of significant damage. The soft top is also in good condition with no tears or damage, and the fastenings work well.
INTERIOR
The black interior is still very attractive with no damage and exudes an English atmosphere. Due to its year of manufacture, it is equipped with comfortable amenities, such as a centre armrest and a beautiful three-spoke steering wheel covered in leather. The interior is also equipped with heating and the overdrive provides a pleasant “5th gear”. The boot has room for the spare wheel.
TECHNICAL
Under the bonnet, it is a work of art to behold: dry, clean and the engine block gleams at you. It is equipped with electric ignition, an oil cooler, alternator, Kenlo van, renewed master brake and clutch cylinders. In addition, the exhaust has been renewed. Technically, the MG is well maintained and starts, drives and shifts excellently. In short: a magnificent example of a true driver's car, an iconic car ready for summer to put a smile on your face.
GENERAL INFORMATION
The MG B succeeded the MG A in 1963, a car that was already quite popular for MG - part of The British Motor Company (BMC) - with over 100,000 units sold. The MG B would be produced until 1980, with over half a million units ultimately being produced. In addition to the roadster, other variants were also produced, such as the MG B GT three-door 2+2 coupé (1965-1980), the six-cylinder MG C (1967-1969), and the eight-cylinder MG B GT V8. With its 1.8-litre engine and 95 hp, the MG B was considerably more powerful than the 1.6-litre MG A. In addition to performance and handling, the MG B had to score highly in terms of safety and affordability. This combination made the car a great success. The body is self-supporting and the low centre of gravity and use of aluminium body parts ensure a low weight of 970 kg and a high degree of manoeuvrability. The independent suspension system, in turn, enhances comfort. In short: a great success at the height of the British car industry. An ideal classic for touring, holiday trips or simply to cherish.
Meer informatie
Modeljaar: 2025
Laadvermogen: 268 kg
GVW: 1.238 kg
Acceleratie (0-100): 11,0 s
Emissieklasse: Euro 0
Motorrijtuigenbelasting: geen
Aanvullende opties en accessoires
Exterieur
- Open dak
- Spaakwielen
Interieur
- Armsteun
- Hoofdsteunen
- Zwart kunstleder
Overige
- Verwarming
Zakelijk leasen
Bereken uw zakelijke lease!
Nu zakelijk leasen vanaf
€ 285,- p/mVerzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Kenteken
Type verkoper
AutobedrijfCarrosso
Aanbieder op AutoScout24 sinds 2021ContactAfdeling Verkoop
- BTW verrekenbaar
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.