Kilometerstand
71.500 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
06/1950
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
41 kW (56 PK)
Type verkoper
Particulier
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikFinanciering
Bereken je autolening
Hoeveel wil je lenen?
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Cabrio
- Categorie
- Gebruikt
- Aandrijving
- Achter
- Stoelen
- 2
- Deuren
- 2
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 71.500 km
- Bouwjaar
- 06/1950
- Vorige eigenaren
- 5
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 41 kW (56 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Cilinderinhoud
- 1.250 cm³
- Versnellingen
- 4
- Cilinders
- 4
- Leeggewicht
- 880 kg
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
Opties
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Blauw
- Kleur interieur
- Beige
- Materiaal
- Leder
Beschrijving
Deze gerestaureerde MG TD uit 1950 verkeert in goede staat en is zorgvuldig onderhouden.
• MG TD
• Bouwjaar: 1950
• Kleur: Clipper Blue (overgespoten in de originele kleur)
• Interieur: Nieuw beige bekleding en cabriodak
• Stuur: Rechtsgestuurd
• Registratie: Nederlandse documenten
• Kenteken: VD-29-74
• Chassisnummer: TD0694
• Datum eerste toelating: 30-06-1950
• Herkomstland: Verenigd Koninkrijk
• Kilometerstand: 71165
Motor en Mechanica:
De motor verkeert in goede staat.
Carrosserie en Lakwerk:
De auto is opnieuw gespoten in de originele blauwe kleur. De carrosserie verkeert in uitstekende staat zonder deuken of krassen.
Onderhoudsgeschiedenis:
De auto heeft een uitgebreide restauratie ondergaan, uitgevoerd door mijn grootvader. Documentatie omvat verschillende boeken, onderhoudshandleidingen en bonnetjes. De MG is geregistreerd in het Nederlandse MG-register.
Niet-originele of Ontbrekende Onderdelen:
De auto heeft nieuwe beige bekleding en een cabriodak. De spiegels zijn naast het raam geplaatst in plaats van op de spatborden. De kwaliteit van het chroom op de spiegels is niet optimaal en op sommige plekken is het chroom beschadigd.
Problemen of Gebreken:
De transmissie kan af en toe uit de derde versnelling schieten. Er zijn geen bekende elektrische problemen of olielekken. De motor heeft wat aandacht nodig; olie en filter moeten worden vervangen. Ik zal proberen dit te doen wanneer ik de tijd heb.
Oldtimer Certificaten:
Geregistreerd in het Nederlandse MG-register.
Geen andere specifieke oldtimer-certificaten.
Herkomstland:
Verenigd Koninkrijk
Locatie:
De auto kan worden bekeken en opgehaald in Den Haag, Nederland.
Levering is mogelijk tegen meerprijs.
Aanvullende Informatie:
Deze MG TD wordt geleverd met een rijke verzameling boeken en diverse reserveonderdelen.
Belangrijke Opmerking:
Het is aan te raden de auto te bekijken voordat u biedt om teleurstellingen te voorkomen.
De MG TD kwam op de markt in 1950 en was de opvolger van de MG TC. Het onderstel en carrosserie van de TD kwamen in grote lijnen overeen met die van de TC. De TD beschikte echter over een tandheugel-stuurinrichting, schroefveren (in plaats van bladveren) en onafhankelijke wielophanging vóór. De spatborden waren anders van vorm omdat de grote 19 inch spaakwielen van de TC plaats hadden gemaakt voor 15 inch wielen.
Vanaf 1950 kwam er tevens een Mk II versie op de markt die naast de Mk I werd gebouwd. De Mk II beschikte over een krachtiger motor en een "power bulge" op de rechter motorklep.
De MG TD werd gebouwd tot 1953 en opgevolgd door de MG TF.
Deze TD rolde op 9 februari 1950 uit de MG-fabriek te Abingdon-on Thames. De aflevering in Nederland vond plaats op 20 maart 1950. De koper en eerste eigenaar was dr. Jacob van Willigen uit Amsterdam. De levering vond plaats via de Amsterdamse MG-dealer Dirk van der Mark.
Deze auto is sinds 2015 familiebezit en een aantal keer binnen de familie over gegeven. In 2016 heeft de auto een restauratie ondergaan. De blauwe "Clipper Blue" lak op de auto ziet er net uit, evenals het interieur. Bij de auto zitten nog een aantal onderdelen, een werkplaatshandboek, Driver’s Manual, Parts Manuals en diverse andere MG TD boeken.
Het origineel linnen kentekenbewijs is ook nog aanwezig van deze auto.
• MG TD
• Bouwjaar: 1950
• Kleur: Clipper Blue (overgespoten in de originele kleur)
• Interieur: Nieuw beige bekleding en cabriodak
• Stuur: Rechtsgestuurd
• Registratie: Nederlandse documenten
• Kenteken: VD-29-74
• Chassisnummer: TD0694
• Datum eerste toelating: 30-06-1950
• Herkomstland: Verenigd Koninkrijk
• Kilometerstand: 71165
- Importdetails: Oorspronkelijk geïmporteerd naar Nederland door de gerenommeerde Molenaar-dealer
Motor en Mechanica:
De motor verkeert in goede staat.
Carrosserie en Lakwerk:
De auto is opnieuw gespoten in de originele blauwe kleur. De carrosserie verkeert in uitstekende staat zonder deuken of krassen.
Onderhoudsgeschiedenis:
De auto heeft een uitgebreide restauratie ondergaan, uitgevoerd door mijn grootvader. Documentatie omvat verschillende boeken, onderhoudshandleidingen en bonnetjes. De MG is geregistreerd in het Nederlandse MG-register.
Niet-originele of Ontbrekende Onderdelen:
De auto heeft nieuwe beige bekleding en een cabriodak. De spiegels zijn naast het raam geplaatst in plaats van op de spatborden. De kwaliteit van het chroom op de spiegels is niet optimaal en op sommige plekken is het chroom beschadigd.
Problemen of Gebreken:
De transmissie kan af en toe uit de derde versnelling schieten. Er zijn geen bekende elektrische problemen of olielekken. De motor heeft wat aandacht nodig; olie en filter moeten worden vervangen. Ik zal proberen dit te doen wanneer ik de tijd heb.
Oldtimer Certificaten:
Geregistreerd in het Nederlandse MG-register.
Geen andere specifieke oldtimer-certificaten.
Herkomstland:
Verenigd Koninkrijk
Locatie:
De auto kan worden bekeken en opgehaald in Den Haag, Nederland.
Levering is mogelijk tegen meerprijs.
Aanvullende Informatie:
Deze MG TD wordt geleverd met een rijke verzameling boeken en diverse reserveonderdelen.
Belangrijke Opmerking:
Het is aan te raden de auto te bekijken voordat u biedt om teleurstellingen te voorkomen.
De MG TD kwam op de markt in 1950 en was de opvolger van de MG TC. Het onderstel en carrosserie van de TD kwamen in grote lijnen overeen met die van de TC. De TD beschikte echter over een tandheugel-stuurinrichting, schroefveren (in plaats van bladveren) en onafhankelijke wielophanging vóór. De spatborden waren anders van vorm omdat de grote 19 inch spaakwielen van de TC plaats hadden gemaakt voor 15 inch wielen.
Vanaf 1950 kwam er tevens een Mk II versie op de markt die naast de Mk I werd gebouwd. De Mk II beschikte over een krachtiger motor en een "power bulge" op de rechter motorklep.
De MG TD werd gebouwd tot 1953 en opgevolgd door de MG TF.
Deze TD rolde op 9 februari 1950 uit de MG-fabriek te Abingdon-on Thames. De aflevering in Nederland vond plaats op 20 maart 1950. De koper en eerste eigenaar was dr. Jacob van Willigen uit Amsterdam. De levering vond plaats via de Amsterdamse MG-dealer Dirk van der Mark.
Deze auto is sinds 2015 familiebezit en een aantal keer binnen de familie over gegeven. In 2016 heeft de auto een restauratie ondergaan. De blauwe "Clipper Blue" lak op de auto ziet er net uit, evenals het interieur. Bij de auto zitten nog een aantal onderdelen, een werkplaatshandboek, Driver’s Manual, Parts Manuals en diverse andere MG TD boeken.
Het origineel linnen kentekenbewijs is ook nog aanwezig van deze auto.
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Kenteken
Type verkoper
ParticulierContact
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.