Kilometerstand
12.867 km
Elektrisch bereik
-
Bouwjaar
10/1980
Brandstof
Elektrisch
Vermogen kW (PK)
30 kW (41 PK)
Type verkoper
Autobedrijf
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikFinanciering
Bereken je autolening
Hoeveel wil je lenen?
Basisgegevens
- Carrosserietype
- SUV/Off-Road/Pick-Up
- Categorie
- Oldtimer
- Aandrijving
- 4x4
- Stoelen
- 5
- Deuren
- 5
- Advertentienr.
- HRV-85-H
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 12.867 km
- Bouwjaar
- 10/1980
- APK
- Nieuw
- Volledige onderhoudshistorie
- Ja
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 30 kW (41 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Versnellingen
- 5
- Leeggewicht
- 1.851 kg
Energieverbruik
- Andere energiebronnen
- Stroom
- Batterij-eigendom
- Inclusief
- CO2-emissie
- 0 g/km (gem.)
Opties
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Blauw
- Oorspronkelijke kleur
- Blue/Limestone
- Kleur interieur
- Beige
- Materiaal
- Leder
Beschrijving
English/German Below.
‘Electric soul, classic skin.’
Deze Land Rover Santana Series III 109” is allesbehalve een gewone klassieker. Oorspronkelijk geleverd in Spanje in oktober 1980, maar inmiddels volledig gerestaureerd én geëlektrificeerd in Nederland. Een icoon uit de offroad-wereld, maar dan met een stille kracht.
Onder de motorkap geen traditionele dieselmotor, maar een watergekoelde 90 kW elektromotor, gevoed door een 66 kWh accupakket van Mercedes-origine. De aandrijving blijft trouw aan zijn roots: via een handgeschakelde vierbak en permanente vierwielaandrijving met hoge en lage gearing.
De carrosserie werd volledig opnieuw opgebouwd en gespoten in een diepe blauwe lak, met contrasterend Limestone dak en achterpanelen. Het interieur is opnieuw bekleed in bruin skai. Originele Veglia Bressel-meters, schuiframen en een driespaaks stuur zijn behouden. Verder voorzien van dakventilatie, achterspatflappen, trekhaak én handige USB-C- en USB-aansluitingen. De Santana staat op 16-inch Limestone stalen velgen met Goodyear Wrangler MT/R-rubber.
Deze Santana is volledig body-off gerestaureerd. Elk detail werd aangepakt: het chassis werd gestraald en behandeld, het plaatwerk vernieuwd, het elektrische systeem omgezet naar 12V, en alle raamrubbers, schakelaars, meters en bekleding vervangen of hersteld. De versnellingsbak en aandrijflijn zijn volledig gereviseerd. Waar mogelijk zijn originele onderdelen behouden.
Het meest recente onderhoud vond plaats in juni 2025. De auto werd volledig geïnspecteerd en goedgekeurd.
Deze Land Rover Santana Series III is nostalgie met een stekker. Geen uitstoot, geen rookwolken – maar wel vierkante blikken van voorbijgangers.
Klassiek was nog nooit zo stil. Of zo cool.
--
English.
"Electric soul, classic skin."
This Land Rover Santana Series III 109” is anything but an ordinary classic. Originally delivered in Spain in October 1980, it has since been fully restored and electrified in the Netherlands. An icon of the off-road world, now powered by silent strength.
Under the hood, no traditional diesel – but a water-cooled 90 kW electric motor, powered by a 66 kWh battery pack of Mercedes origin. The drivetrain remains true to its roots: a manual 4-speed gearbox and permanent four-wheel drive with high and low gearing.
The body was completely rebuilt and finished in a deep blue paint with contrasting Limestone roof and rear panels. The interior has been reupholstered in brown vinyl. It retains its original Veglia Bressel gauges, sliding windows, and three-spoke steering wheel. Also equipped with roof ventilation, rear mudflaps, a tow bar, and convenient USB-C and USB ports. It sits on 16-inch Limestone steel wheels wrapped in Goodyear Wrangler MT/R tires.
This Santana underwent a full body-off restoration. Every detail was addressed: the chassis was blasted and treated, body panels renewed, the electrical system converted to 12V, and all window seals, switches, gauges, and upholstery replaced. The gearbox and drivetrain were fully rebuilt. Where possible, original parts were preserved.
The most recent maintenance was completed in June 2025. The vehicle was fully inspected and approved.
This Land Rover Santana Series III is nostalgia with a plug. No emissions, no smoke – just stunned looks from passersby.
Classic has never been this quiet. Or this cool.
--
German.
„Elektrische Seele, klassisches Blech.“
Dieser Land Rover Santana Series III 109” ist alles andere als ein gewöhnlicher Klassiker. Ursprünglich im Oktober 1980 in Spanien ausgeliefert, wurde er inzwischen vollständig restauriert und elektrifiziert – in den Niederlanden. Eine Ikone der Offroad-Welt, jetzt mit leiser Kraft.
Unter der Haube kein traditioneller Diesel, sondern ein wassergekühlter 90-kW-Elektromotor, gespeist von einem 66-kWh-Akkupaket mit Mercedes-Ursprung. Der Antrieb bleibt den Wurzeln treu: manuelles 4-Gang-Getriebe und permanenter Allradantrieb mit Geländeuntersetzung.
Die Karosserie wurde komplett neu aufgebaut und in einem tiefen Blau lackiert, mit kontrastierendem Limestone-Dach und Heckpartien. Der Innenraum wurde mit braunem Kunstleder neu bezogen. Originale Veglia Bressel-Instrumente, Schiebefenster und ein klassisches Dreispeichenlenkrad sind erhalten geblieben. Dachlüftung, hintere Schmutzfänger, Anhängerkupplung sowie praktische USB-C- und USB-Anschlüsse runden das Gesamtbild ab. Ausgestattet mit 16-Zoll-Limestone-Stahlfelgen und Goodyear Wrangler MT/R-Bereifung.
Dieser Santana wurde komplett body-off restauriert. Jedes Detail wurde überarbeitet: das Fahrgestell gestrahlt und versiegelt, Blechteile erneuert, die Elektrik auf 12 V umgerüstet und alle Dichtungen, Schalter, Instrumente und Polster ersetzt. Getriebe und Antrieb wurden komplett revidiert. Wo möglich, wurden Originalteile erhalten.
Die letzte Wartung erfolgte im Juni 2025. Der Wagen wurde vollständig geprüft und ohne Beanstandungen abgenommen.
Dieser Land Rover Santana Series III ist Nostalgie mit Stecker. Keine Emissionen, keine Rauchwolken – aber viele staunende Blicke.
Klassik war noch nie so leise. Oder so cool.
Meer informatie
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Schade: schadevrij
Aantal sleutels: 2
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Inbegrepen afleverpakket: Afleverpakket: Nieuwe APK Volle tank
Emissie: Zero emissie
Aanvullende opties en accessoires
Comfort & Interieur
Overig
‘Electric soul, classic skin.’
Deze Land Rover Santana Series III 109” is allesbehalve een gewone klassieker. Oorspronkelijk geleverd in Spanje in oktober 1980, maar inmiddels volledig gerestaureerd én geëlektrificeerd in Nederland. Een icoon uit de offroad-wereld, maar dan met een stille kracht.
Onder de motorkap geen traditionele dieselmotor, maar een watergekoelde 90 kW elektromotor, gevoed door een 66 kWh accupakket van Mercedes-origine. De aandrijving blijft trouw aan zijn roots: via een handgeschakelde vierbak en permanente vierwielaandrijving met hoge en lage gearing.
De carrosserie werd volledig opnieuw opgebouwd en gespoten in een diepe blauwe lak, met contrasterend Limestone dak en achterpanelen. Het interieur is opnieuw bekleed in bruin skai. Originele Veglia Bressel-meters, schuiframen en een driespaaks stuur zijn behouden. Verder voorzien van dakventilatie, achterspatflappen, trekhaak én handige USB-C- en USB-aansluitingen. De Santana staat op 16-inch Limestone stalen velgen met Goodyear Wrangler MT/R-rubber.
Deze Santana is volledig body-off gerestaureerd. Elk detail werd aangepakt: het chassis werd gestraald en behandeld, het plaatwerk vernieuwd, het elektrische systeem omgezet naar 12V, en alle raamrubbers, schakelaars, meters en bekleding vervangen of hersteld. De versnellingsbak en aandrijflijn zijn volledig gereviseerd. Waar mogelijk zijn originele onderdelen behouden.
Het meest recente onderhoud vond plaats in juni 2025. De auto werd volledig geïnspecteerd en goedgekeurd.
Deze Land Rover Santana Series III is nostalgie met een stekker. Geen uitstoot, geen rookwolken – maar wel vierkante blikken van voorbijgangers.
Klassiek was nog nooit zo stil. Of zo cool.
--
English.
"Electric soul, classic skin."
This Land Rover Santana Series III 109” is anything but an ordinary classic. Originally delivered in Spain in October 1980, it has since been fully restored and electrified in the Netherlands. An icon of the off-road world, now powered by silent strength.
Under the hood, no traditional diesel – but a water-cooled 90 kW electric motor, powered by a 66 kWh battery pack of Mercedes origin. The drivetrain remains true to its roots: a manual 4-speed gearbox and permanent four-wheel drive with high and low gearing.
The body was completely rebuilt and finished in a deep blue paint with contrasting Limestone roof and rear panels. The interior has been reupholstered in brown vinyl. It retains its original Veglia Bressel gauges, sliding windows, and three-spoke steering wheel. Also equipped with roof ventilation, rear mudflaps, a tow bar, and convenient USB-C and USB ports. It sits on 16-inch Limestone steel wheels wrapped in Goodyear Wrangler MT/R tires.
This Santana underwent a full body-off restoration. Every detail was addressed: the chassis was blasted and treated, body panels renewed, the electrical system converted to 12V, and all window seals, switches, gauges, and upholstery replaced. The gearbox and drivetrain were fully rebuilt. Where possible, original parts were preserved.
The most recent maintenance was completed in June 2025. The vehicle was fully inspected and approved.
This Land Rover Santana Series III is nostalgia with a plug. No emissions, no smoke – just stunned looks from passersby.
Classic has never been this quiet. Or this cool.
--
German.
„Elektrische Seele, klassisches Blech.“
Dieser Land Rover Santana Series III 109” ist alles andere als ein gewöhnlicher Klassiker. Ursprünglich im Oktober 1980 in Spanien ausgeliefert, wurde er inzwischen vollständig restauriert und elektrifiziert – in den Niederlanden. Eine Ikone der Offroad-Welt, jetzt mit leiser Kraft.
Unter der Haube kein traditioneller Diesel, sondern ein wassergekühlter 90-kW-Elektromotor, gespeist von einem 66-kWh-Akkupaket mit Mercedes-Ursprung. Der Antrieb bleibt den Wurzeln treu: manuelles 4-Gang-Getriebe und permanenter Allradantrieb mit Geländeuntersetzung.
Die Karosserie wurde komplett neu aufgebaut und in einem tiefen Blau lackiert, mit kontrastierendem Limestone-Dach und Heckpartien. Der Innenraum wurde mit braunem Kunstleder neu bezogen. Originale Veglia Bressel-Instrumente, Schiebefenster und ein klassisches Dreispeichenlenkrad sind erhalten geblieben. Dachlüftung, hintere Schmutzfänger, Anhängerkupplung sowie praktische USB-C- und USB-Anschlüsse runden das Gesamtbild ab. Ausgestattet mit 16-Zoll-Limestone-Stahlfelgen und Goodyear Wrangler MT/R-Bereifung.
Dieser Santana wurde komplett body-off restauriert. Jedes Detail wurde überarbeitet: das Fahrgestell gestrahlt und versiegelt, Blechteile erneuert, die Elektrik auf 12 V umgerüstet und alle Dichtungen, Schalter, Instrumente und Polster ersetzt. Getriebe und Antrieb wurden komplett revidiert. Wo möglich, wurden Originalteile erhalten.
Die letzte Wartung erfolgte im Juni 2025. Der Wagen wurde vollständig geprüft und ohne Beanstandungen abgenommen.
Dieser Land Rover Santana Series III ist Nostalgie mit Stecker. Keine Emissionen, keine Rauchwolken – aber viele staunende Blicke.
Klassik war noch nie so leise. Oder so cool.
Meer informatie
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Schade: schadevrij
Aantal sleutels: 2
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Inbegrepen afleverpakket: Afleverpakket: Nieuwe APK Volle tank
Emissie: Zero emissie
Aanvullende opties en accessoires
Comfort & Interieur
- Achterbank in delen neerklapbaar
- Armsteun voor
- Toerenteller
Overig
- analoge klok
Zakelijk leasen
Bereken uw zakelijke lease!
Nu zakelijk leasen vanaf
€ 1.810,- p/mVerzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Kenteken
Type verkoper
AutobedrijfCool Classic Club
Aanbieder op AutoScout24 sinds 2018ContactRobbert Buijs
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.