Financing disclaimer

Vespa Sprint
Vespa Sprint 300cc A1 33pk

waalwijk
€ 8.500
Kilometerstand
35.200 km
Transmissie
-
Bouwjaar
01/2016
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
25 kW (34 PK)
Type verkoper
Particulier

Basisgegevens

Carrosserietype
Overig
Categorie
Gebruikt

Voertuiggeschiedenis

Kilometerstand
Bouwjaar
01/2016
Laatste onderhoudsbeurt
05/2025
Volledige onderhoudshistorie
Ja

Technische Gegevens

Vermogen kW (PK)
25 kW (34 PK)

Energieverbruik

Brandstof
Benzine

Kleur en Bekleding

Soort lak
Andere

Beschrijving

Hallo, hierbij verkoop ik mijn origineel Nederlandse Vespa sprint 300HPE op A1 motorkenteken. Ik ben de tweede eigenaar van de Vespa en hij is nu ongeveer een jaar in mijn bezit. De Vespa komt uit Januari 2016 en het was destijds een 50cc in de kleur Nero Lucido zwart. Later is er besloten om de Vespa om te bouwen naar een watergekoelde motorVespa doormiddel van een Vespa GTS 300 HPE motorblok. De complete ombouw is gedaan door Dila racing & engineering in Purmerend en daar is hij ook altijd in onderhoud geweest nooit ergens anders! Factureren en onderhoudshistorie zijn aanwezig van het blok wat er momenteel onder zit. Daarbij is dus ook het frame aangepast en verstevigd voor het vermogen en voor de waterkoeling. Hij koelt ook geweldig, temperatuur zit gemiddeld tussen de 75-85 graden en in de winter blijft hij rond de 65 graden hangen. Mocht de temperatuur wel oplopen op warme dagen zit er een elektrische ventilator van een KTM 690 op de radiateur die gaat automatisch aan bij een bepaalde temperatuur en zal dus ook de temperatuur weer omlaag brengen. Hij is gekeurd naar A1 doormiddel van een zelfbouw-keuring bij het testcircuit van RDW in Lelystad. Door de zelfbouw-keuring krijg je ook een voordeel en dat is dat deze motor altijd 101db mag produceren terwijl een normale motor maar 86db mag. Er zit een sticker van het RDW onder het zadel en de politie kan dit ook zien via hun systeem. Daardoor kan je zonder stress zonder db-killer rijden. De Vespa is professioneel gespoten in een unieke kleur t.w.v. €1500. Hij veranderd in het licht, soms bloedsinasappel rood of donker koper in de nacht. Ook zit er een mooie goude metallic flake onder de lak. De kleur is een creatie van een lowrider spuiterij in California. De kleur heet California Sunset Metallic Orange. Gebaseerd op Vulcano orange van McLaren. Unieke kleur dus waarvan er geen tweede in Europa is.

Het 300cc HPE blok wordt standaard als injectie geproduceerd maar dit blok is omgebouwd naar carburateur door middel van een carburateur conversie. Dit zorgt er voor dat hij qua vermogen veel beter kan presteren en ook hogere pk’s kan halen. De Vespa heeft op dit moment 33pk op het achterwiel (35,5 op de testbank), top snelheid zal ergens begin/midden 180km/h zijn! Ik heb zelf ooit 173km/h aangetikt met toen nog 29.6pk op het achterwiel dus die 180 moet wel haalbaar zijn met de 33pk die hij nu draait, toerenbegrening heb ik nog niet aangetikt vandaar dat ik de exacte top snelheid niet weet.
Optrek is absurd, 0-100 in 4,5 sec! Met dit vermogen houd je de meeste A2 motor makkelijk bij. Ook stuurt en rijdt de Vespa fenomenaal hij is enorm stabiel ook op de snelweg, banden zijn gebalanceerd en uitgelijnd. Constant 130/140km/h op de snelweg is geen enkel probleem. Ongetwijfeld snelste Vespa sprint van het land.

Kilometerstand bedraagt 35000 km dat klinkt erg veel maar valt wel mee, er is 7000km geleden een nieuwe Polini zuiger in gezet en de standaard cilinder is uitgehoond van 278 > 294cc. Zo heb je de betrouwbaarheid van een gietijzeren cilinder en het vermogen van een Polini 294cc kit. Ook is er bij de laatste onderhoudsbeurt op 31 Mei een nieuwe Malossi koppeling en vario ingezet en groot onderhoud uitgevoerd. Door middel van een powerfilter en nieuwe afstelling is het vermogen opgeschroefd van 29.6pk naar 33pk op het achterwiel. De Vespa is nu 10 maanden in mijn bezit en ik heb al twee keer onderhoud uitgevoerd, niet omdat er iets versleten of kapot was maar omdat ik hem graag motorisch in een goede staat wil houden. Factureren aanwezig!

Motorisch
-GTS 300 HPE blok
-Custom Dila racing 294cc cilinder (7000km oud)
-Polini hoge compressie zuiger (7000km oud)
-HPE kleppenkop met Malossi nokkenas
-carb conversie met 36mm delorto platschuif carburateur
-HPE vertanding
-Beverly 250 ontsteking
-Malossi CDI en 4v bobine (12.000 toeren)
-Malossi variateur
-Malossi koppeling
-Malossi powerfilter
-Malossi RX racing uitlaat, wordt geleverd met een uitneembare db-killer. Het is een volledig systeem dus geen slip-on.

Overige opties
-Carbon fiber claxonneus met Italiaanse vlag in gekleurd Carbon
-Forged Carbon voorspatbord
-Carbon fiber neusvin
-Carbon fiber sierlijsten
-Carbon fiber voetsteunen
-Custom Forged Carbon achterspatbord (iets hoger en schuiner dan de normale)
-Forged Carbon stuur kapen
-Forged Carbon frame dopjes
-Carbon fiber koplamprand
-Carbon fiber tankkap
-Carbon fiber tankdop
-Carbon fiber motor Vespa schakelaars
-Carbon fiber voltmeter met Kosso voltmeter
-Carbon fiber HPE carterkap cover met koelgaten
-Carbon fiber eindkapje Malossi uitlaat
-Forged Carbon schokbreker kapje
-Carbon fiber schommelarm kapje
-Forged Carbon ducktail spoiler
-Tony’s scooter accu cover
-Domino racing handvaten
-Bar end spiegels
-Custom choke hendel op het stuur
-Soca mirror block off caps
-Sectbil smoke windscherm
-(Echte) titanium wielboutjes
-Zino’s Custom Seats zadel
-Bitubo schokbrekers voor en achter (voor is aan vervanging toe)
-Michelin citygrip 12inch
-Metrakit remschijf voor
-Dubbeldisk
-Sinter-stalen remblokjes (veel beter dan origineel)
-Sip teller (met temp+toerenteller, 0-100 meting, snelheid, voltmeter etc)
-Zelioni ledjes flow (maar 3 in Nederland)
-Daymaker koplamp uit Indonesië (heel erg uniek en de enigste in Nederland)
-Nc project achterlicht uit Indonesië (heel erg uniek en de enigste in Nederland)
-Luxe kentekenplaat

Er zit enorm veel tijd en geld in de Vespa dus graag alleen reageren als je ook echt serieuze interesse hebt.

Ik ben echt nog wel wat dingetjes vergeten maar het is ook een flinke lijst. De Vespa is nog voor 95% goed, vanwege de leeftijd zijn er natuurlijk kleine gebruikssporen zijn waar ik helaas niks aan kan doen. Voor de rest is er geen roest. De gehele binnenkant is voorzien van antiroest en textiel underbody coating. Er zit een 6liter tank in waarmee je ongeveer 120-140 km kunt rijden dus je rijdt ongeveer 1/20 of 1/22. Altijd 98 getankt en heel af en toe een scheutje kleppenreiniger in gedaan. Volgensmij heb ik zo alles wel een beetje verteld en als je nog vragen hebt kan je mij een berichtje sturen. De vragen die boven aan de advertentie staan beantwoord ik niet nog een keer.

Voor meer foto’s/video’s kan je op TikTok kijken naar Dvh.300 & vengeance848.

Voor contact kan je een appje sturen naar 0682750777

Leasing

shared.leasing.targetGroupPrivate


Type verkoper

Particulier
Contact
  1. BTW verrekenbaar
  2. Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
  3. Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.
{"sthp":"34","leasing":"false","stmak":"Vespa","did":"46580555","stmil":"35200","stmod":"Sprint","cost":"8500","stmon":"1","styea":"2016","make":"50404","ad":"private","vat":"0","art":"116","carby":"0","buyonline":"false","fr":"7","stkw":"25","zip":"NL5144xp","model":"71784","equi":"49","mia":"false","miles":"4","img":"https://prod.pictures.autoscout24.net/listing-images/117ee35e-fa34-4d8c-bc43-891af3238bce_bc851fb7-0669-4d53-9f69-8204f342d9c5.jpg/720x540.webp","price":"2","rnd":"89","ECO":"NO","fuel":"B","kenteken":"false","acc":"U","hp":"1","type":"U","atsd":"","zip2":"5144xp","articleType":"B","cockpit":"F","city":"waalwijk"}