Kilometerstand
18.000 km
Transmissie
-
Bouwjaar
01/1976
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
35 kW (48 PK)
Type verkoper
Particulier
Basisgegevens
- Carrosserietype
- MPV
- Categorie
- Gebruikt
- Stoelen
- 9
- Deuren
- 4
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 18.000 km
- Bouwjaar
- 01/1976
- APK
- 12/2029
- Laatste onderhoudsbeurt
- 07/2025
- Recent distributieriem vervangen
- 07/2025
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 35 kW (48 PK)
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Rood
- Soort lak
- Andere
Beschrijving
Volkswagen T2 Brazil (1976) – Uitvoering met ronde achterramen
Mooie en bijzondere Volkswagen T2 Braziliaanse bus (9-persoons), herkenbaar aan de ronde achterramen, een detail dat je bijna nooit tegenkomt bij dit jaartal. De T2 rijd goed sinds de ontsteking is gereviseerd. Start snel, met automatische choke en remt en schakelt goed. Komt nog redelijk mee met het huidige verkeer (80/90 km/u comfortabel). Ook inclusief moderne radio in het dashboard kastje met een redelijk setje speakers. Ik vind het een mooie oplossing want de oude radio zit er nog in.
De bus is APK (50 jaar in januari) en wegenbelastingvrij en de verzekering kan al vanaf ca. €15 per maand geregeld worden. Ideaal als recreatie-/surfbus of voor wie een karaktervolle oldtimer zoekt met lage vaste lasten.
In juli en augustus 2025 heeft de bus groot onderhoud gehad incl apk bij twee gespecialiseerde garages (facturen aanwezig). Hieronder de belangrijkste werkzaamheden:
Vervangen/vernieuwd:
Ruitenwisserbladen + montageklemmen
Deurhendel
Handremkabel
Remleiding (gedeeltelijk, incl. aansluitnippel)
Voorwiellagermoer borgplaatjes (vooras)
Remslangen voor + achter, incl. doorvoertules
Remvloeistof ververst en remsysteem afgesteld/ontlucht
Diverse stuur- en fuseedelen (o.a. rubbers en lagers)
Klein laswerk aan de voorbalk (APK)
Bougies vervangen
Nieuwe accu (63Ah)
Dynamo vervangen
V-snaar vernieuwd (incl. extra voor grote poelie)
Verdeelkap + rotor vervangen
Nieuwe massastrip geplaatst
Revisieset ontsteking (contactpunten + condensator) gemonteerd en afgesteld
Carburateur afgesteld en choke rijker gezet
Brandstoffilter vernieuwd + slangen gecontroleerd/vervangen
Motorservice / onderhoud:
Motorolie ververst + nieuwe oliezeef en pakkingset
Kleppen gesteld + nieuwe klepdekselpakking
Luchtfilter gecontroleerd/vervangen
Vacuümslangen nagezien en deels vernieuwd
CO-afstelling en ontstekingstijdstip correct ingesteld
Aandachtspunten voor de toekomst (niet urgent, wel handig om te weten):
Oliedruklampje kan soms bij stationair oplichten → dit wijst op normale slijtage van de motor, maar revisie is waarschijnlijk pas over enkele jaren nodig bij goed onderhoud.
Roestplekjes verdienen aandacht.
Bedrading moet eens worden nagekeken waarschijnlijk lekstroom. Momenteel simpel opgelost zodat de accu niet leeg raakt. (wellicht is het probleem al verholpen).
Volgende onderhoudsbeurt pas bij 22.420 km (nu ca. 18.000 km).
Samenvatting:
Een goed rijdende, T2 Brazil in technisch gezonde staat, met al het belangrijke werk recent gedaan. Je kunt er zo mee rijden en in alle rust de verbeterpunten en cosmetische zaken verder aanpakken.
Vraagprijs: €17.000 bieden is mogelijk.
Bezichtiging en starten is altijd welkom. Een proefrit alleen bij serieuze interesse.
Mooie en bijzondere Volkswagen T2 Braziliaanse bus (9-persoons), herkenbaar aan de ronde achterramen, een detail dat je bijna nooit tegenkomt bij dit jaartal. De T2 rijd goed sinds de ontsteking is gereviseerd. Start snel, met automatische choke en remt en schakelt goed. Komt nog redelijk mee met het huidige verkeer (80/90 km/u comfortabel). Ook inclusief moderne radio in het dashboard kastje met een redelijk setje speakers. Ik vind het een mooie oplossing want de oude radio zit er nog in.
De bus is APK (50 jaar in januari) en wegenbelastingvrij en de verzekering kan al vanaf ca. €15 per maand geregeld worden. Ideaal als recreatie-/surfbus of voor wie een karaktervolle oldtimer zoekt met lage vaste lasten.
In juli en augustus 2025 heeft de bus groot onderhoud gehad incl apk bij twee gespecialiseerde garages (facturen aanwezig). Hieronder de belangrijkste werkzaamheden:
Vervangen/vernieuwd:
Ruitenwisserbladen + montageklemmen
Deurhendel
Handremkabel
Remleiding (gedeeltelijk, incl. aansluitnippel)
Voorwiellagermoer borgplaatjes (vooras)
Remslangen voor + achter, incl. doorvoertules
Remvloeistof ververst en remsysteem afgesteld/ontlucht
Diverse stuur- en fuseedelen (o.a. rubbers en lagers)
Klein laswerk aan de voorbalk (APK)
Bougies vervangen
Nieuwe accu (63Ah)
Dynamo vervangen
V-snaar vernieuwd (incl. extra voor grote poelie)
Verdeelkap + rotor vervangen
Nieuwe massastrip geplaatst
Revisieset ontsteking (contactpunten + condensator) gemonteerd en afgesteld
Carburateur afgesteld en choke rijker gezet
Brandstoffilter vernieuwd + slangen gecontroleerd/vervangen
Motorservice / onderhoud:
Motorolie ververst + nieuwe oliezeef en pakkingset
Kleppen gesteld + nieuwe klepdekselpakking
Luchtfilter gecontroleerd/vervangen
Vacuümslangen nagezien en deels vernieuwd
CO-afstelling en ontstekingstijdstip correct ingesteld
Aandachtspunten voor de toekomst (niet urgent, wel handig om te weten):
Oliedruklampje kan soms bij stationair oplichten → dit wijst op normale slijtage van de motor, maar revisie is waarschijnlijk pas over enkele jaren nodig bij goed onderhoud.
Roestplekjes verdienen aandacht.
Bedrading moet eens worden nagekeken waarschijnlijk lekstroom. Momenteel simpel opgelost zodat de accu niet leeg raakt. (wellicht is het probleem al verholpen).
Volgende onderhoudsbeurt pas bij 22.420 km (nu ca. 18.000 km).
Samenvatting:
Een goed rijdende, T2 Brazil in technisch gezonde staat, met al het belangrijke werk recent gedaan. Je kunt er zo mee rijden en in alle rust de verbeterpunten en cosmetische zaken verder aanpakken.
Vraagprijs: €17.000 bieden is mogelijk.
Bezichtiging en starten is altijd welkom. Een proefrit alleen bij serieuze interesse.
Type verkoper
Particulier- BTW verrekenbaar
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.