Dit factuur is een voorbeeld - u kunt uw voorkeurstarief met de dealer bespreken en een individueel leaseaanbod afsluiten.
Kilometerstand
90.960 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
08/1965
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
74 kW (101 PK)
Type verkoper
Particulier
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikBasisgegevens
- Carrosserietype
- Sedan
- Categorie
- Oldtimer
- Aandrijving
- Achter
- Stoelen
- 5
- Deuren
- 3
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 90.960 km
- Bouwjaar
- 08/1965
- Laatste onderhoudsbeurt
- 11/2024
- Vorige eigenaren
- 2
- Volledige onderhoudshistorie
- Ja
- Niet-rokers auto
- Ja
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 74 kW (101 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Cilinderinhoud
- 1.986 cm³
- Versnellingen
- 4
- Cilinders
- 4
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Rood
- Kleur interieur
- Zwart
- Materiaal
- Andere
Beschrijving
Na wikken en wegen verkoop ik mijn solide Amazon. Ik keer terug naar mijn eerste liefde; de kever. De Amazon verdient een droog plekje om te staan en ik heb maar één garage.
Mijn origineel Nederlandse Amazon is prachtig rood, in zeer nette staat en heeft me nog nooit in de steek gelaten. De 4 deuren en de S van de sportieve uitvoering maken het een bijzonder model. Hij zag het levenslicht in 1965 en heeft vóór mij twee eigenaren gehad. Ik kocht hem in 2016 van de degene die hem in 1991 restaureerde. De historie van de auto is grotendeels bekend. Er zijn handgeschreven rekeningen van héél lang geleden. Ik heb de auto zelf altijd (laten) onderhouden bij oude volvo-specialist Tom’s Classics in Glanerbrug. (Tom’s Classics is een aanrader!)
De 2.0 liter B20-motor met dubbele carburateur is hedendaags pittig en loopt als een zonnetje. Hij drinkt benzine en heeft nooit LPG gehad. De 123-ignition doet perfect zijn werk en met deze auto kun je prima mee in het verkeer. In november 2024 is voor het laatst het regulier onderhoud gepleegd. Ook zijn toen de remmen nagekeken en afgesteld. Hoewel de auto vrijgesteld is van de APK-plicht, heb ik in 2023 zonder problemen nog een APK laten uitvoeren. Motorrijtuigenbelasting betaal je niet.
De lak is in goede staat, maar uiteraard zijn er wel wat kleine plekjes. De luxe tankdop kan op slot. Alle sloten en vergrendelingen werken en de reservesleutels zijn aanwezig. De bandenbak is degelijk, net als de onderkant van de stijlen, de deuren en de motorruimte. De bodem is hard en waar de tectyl losliet is de onderkant in de roestwerende Owatrol gezet. Het chroom glanst en de brutale verstralers maken het af.
Het interieur is keurig. Het hemeltje zit er strak in. De vloerbekleding is vernieuwd en de stoelen zijn nog erg goed. De (thermostaat geregelde) verwarming met ventilator, ruitenwissers en sproeier, binnenverlichting, handschoenkastverlichting en dashboardverlichting werken naar behoren. De radio ziet er mooi uit, maar werkt niet. Het dashboard is links van de klokken iets losgekomen, een veelvoorkomend euvel. De 3-punts rolgordels zijn modern en veilig. (De originele heupgordels heb ik nog.) Voor de reizigers op de achterbank zijn er twee heupgordels.
Sinds 2016 zijn o.m. onderstaande onderdelen vernieuwd:
· Wisselstroomdynamo (33 A)
· Remcilinders, remleidingen en rembekrachtiger
· Ontsteking (nu elektronisch 123-ignition)
· Carburateurnaalden
· Handremkabel
· Hoofd- en hulpcilinder van de koppeling
· Bougies en bougiekabels
· Waterpomp
· Deursloten
· Thermostaat
· Schokdempers (achter)
· Vloerbekleding en dreunplaten
Serieus praten over kopen kan natuurllijk alleen als u de Amazon heeft bewonderd. De prijs is €9950. Kom vooral kijken en schroom niet te vragen! De auto staat in Boekelo (nabij Enschede).
Wim (06 4910 7336)
Mijn origineel Nederlandse Amazon is prachtig rood, in zeer nette staat en heeft me nog nooit in de steek gelaten. De 4 deuren en de S van de sportieve uitvoering maken het een bijzonder model. Hij zag het levenslicht in 1965 en heeft vóór mij twee eigenaren gehad. Ik kocht hem in 2016 van de degene die hem in 1991 restaureerde. De historie van de auto is grotendeels bekend. Er zijn handgeschreven rekeningen van héél lang geleden. Ik heb de auto zelf altijd (laten) onderhouden bij oude volvo-specialist Tom’s Classics in Glanerbrug. (Tom’s Classics is een aanrader!)
De 2.0 liter B20-motor met dubbele carburateur is hedendaags pittig en loopt als een zonnetje. Hij drinkt benzine en heeft nooit LPG gehad. De 123-ignition doet perfect zijn werk en met deze auto kun je prima mee in het verkeer. In november 2024 is voor het laatst het regulier onderhoud gepleegd. Ook zijn toen de remmen nagekeken en afgesteld. Hoewel de auto vrijgesteld is van de APK-plicht, heb ik in 2023 zonder problemen nog een APK laten uitvoeren. Motorrijtuigenbelasting betaal je niet.
De lak is in goede staat, maar uiteraard zijn er wel wat kleine plekjes. De luxe tankdop kan op slot. Alle sloten en vergrendelingen werken en de reservesleutels zijn aanwezig. De bandenbak is degelijk, net als de onderkant van de stijlen, de deuren en de motorruimte. De bodem is hard en waar de tectyl losliet is de onderkant in de roestwerende Owatrol gezet. Het chroom glanst en de brutale verstralers maken het af.
Het interieur is keurig. Het hemeltje zit er strak in. De vloerbekleding is vernieuwd en de stoelen zijn nog erg goed. De (thermostaat geregelde) verwarming met ventilator, ruitenwissers en sproeier, binnenverlichting, handschoenkastverlichting en dashboardverlichting werken naar behoren. De radio ziet er mooi uit, maar werkt niet. Het dashboard is links van de klokken iets losgekomen, een veelvoorkomend euvel. De 3-punts rolgordels zijn modern en veilig. (De originele heupgordels heb ik nog.) Voor de reizigers op de achterbank zijn er twee heupgordels.
Sinds 2016 zijn o.m. onderstaande onderdelen vernieuwd:
· Wisselstroomdynamo (33 A)
· Remcilinders, remleidingen en rembekrachtiger
· Ontsteking (nu elektronisch 123-ignition)
· Carburateurnaalden
· Handremkabel
· Hoofd- en hulpcilinder van de koppeling
· Bougies en bougiekabels
· Waterpomp
· Deursloten
· Thermostaat
· Schokdempers (achter)
· Vloerbekleding en dreunplaten
Serieus praten over kopen kan natuurllijk alleen als u de Amazon heeft bewonderd. De prijs is €9950. Kom vooral kijken en schroom niet te vragen! De auto staat in Boekelo (nabij Enschede).
Wim (06 4910 7336)
Leasing
Type verkoper
ParticulierContact
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.