Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.
Bericht

Na het inloggen kun je AutoScout24 nog beter gebruiken.

  • Synchroniseer favorieten
  • Zoekopdrachten opslaan
  • Adverteren

Interesse om auto te kopen blijft stijgen: online aankoop steeds populairder

Amsterdam, 15 juni 2021 – Mei was de allerbeste maand ooit voor AutoScout24. Het Europese online platform voor gebruikte en nieuwe auto’s zag het aantal dealer leads met maar liefst 41% stijgen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Dat de markt voor tweedehandsauto’s in trek is, blijkt ook uit een recent onderzoek onder AutoScout24-gebruikers* naar hun koopgedrag. Ook is men sinds de coronacrisis meer bereid om de aankoop van een auto volledig online te doen. In mei plusten de occasionautoverkopen flink ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar, dat bleek uit cijfers van VWE. Er werden bijna 6% meer occasions geregistreerd dan vorig jaar. Het moge duidelijk zijn dat de occasionverkopen aantrekken. Sterker nog: er lonkt wederom een jaarrecord, aangezien er 8% meer autoverkopen zijn dan vorig jaar. Ook in het onderzoek van AutoScout24 is een vergelijkbaar vertrouwen zichtbaar. Twee derde van de ondervraagden (66%) geeft aan een auto te willen kopen, waar dat vorig jaar nog 60% was. De coronacrisis was geen vetpot en dat is te zien aan het feit dat 61% meer tijd zegt te nemen om de juiste auto voor de juiste prijs te vinden.

Volledig online

De auto wordt nog steeds gezien als het veiligste vervoersmiddel in coronatijden. Bijna driekwart van de respondenten (73%) geeft aan dat een eigen auto de beste manier is om jezelf te beschermen tegen het virus. Daarbij vermijdt 57% het openbaar vervoer en maakt 49% liever geen gebruik van huur- of deelauto’s. Hoewel een kwart van de AutoScout24-gebruikers onzeker is over de situatie rond corona, denkt maar liefst 42% dat het niet lang meer zal duren voordat we weer terug naar normaal gaan. Opvallend is het groeiende vertrouwen (43%) in een volledig online aankoopproces van een nieuwe auto. Ook vindt meer dan een kwart (27%) het leasen van een auto een serieuze optie.

"Nog nooit werden er zoveel leads naar dealers gestuurd via AutoScout24, ook niet in het pre-coronatijdperk”, aldus Bojan Brkić, Marketing Manager bij AutoScout24. “Daar zijn we natuurlijk hartstikke trots op en blij mee. Er zijn in mei maar liefst 41% meer kwalitatieve leads verstuurd dan in dezelfde periode vorig jaar. De interesse naar auto’s op ons platform is groter dan ooit. Als innovatief platform willen we dynamisch met de behoeftes van onze klant meebewegen. Het vinden en aanschaffen van een auto moet zo makkelijk mogelijk zijn, waar en wanneer zij dat willen.”

*Onderzoek uitgevoerd in maart-april 2021 onder 630 respondenten in Nederland.

Momenteel staan er 214.000 occasions te koop en dat maakt dat AutoScout24.nl het grootste aanbod van Nederland heeft.

Alle artikelen

Nederlander opvallend positief over kilometerheffing

Persoverzicht · Onderzoeken

Coronacrisis verandert koopgedrag autokoper

Persoverzicht · Onderzoeken

Intentie om auto te kopen wederom gestegen

Persoverzicht · Onderzoeken
Ontdek meer