Een intercooler in de auto is een cruciaal onderdeel van turbomotoren. Wat is een intercooler, hoe werkt hij, wat doet een intercooler precies voor je motor en waarom maakt hij zoveel verschil in prestaties, verbruik én uitstoot? Je leest het hier.
De rembekrachtiger zorgt ervoor dat je met relatief weinig kracht stevig kunt remmen. Hoe werkt zo’n systeem precies, wat doet een remassistent en hoe merk je het als de rembekrachtiging niet goed functioneert?
De remafstand van een auto berekenen klinkt misschien theoretisch, maar het helpt je in de praktijk om veilig afstand te houden. Met een simpele vuistregel kun je snel inschatten hoeveel meters je nodig hebt om tot stilstand te komen, bijvoorbeeld bij 50 of 100 km per uur.
Trekt je auto naar één kant of zie je dat de banden ongelijk slijten? Dan is het tijd om je auto te laten uitlijnen. In dit artikel leggen we uit wat auto uitlijnen is, waarom het belangrijk is, wat het kost en wanneer je het moet laten doen.
Een automatische transmissie met koppelomvormer is de klassieke automaat die je al decennia in veel auto's vindt. Maar hoe werkt een koppelomvormer precies, wat zijn de voordelen en wanneer krijg je te maken met koppelomvormer problemen?
Rolbeugels in cabriolets zijn redders in nood, maar kunnen visueel ook een storend element zijn. Ze bieden bescherming bij een ongeval en redden soms zelfs letterlijk levens. In dit artikel lees je alles over het nut, de soorten, de geschiedenis en de regelgeving rondom rolbeugels in open auto’s.
Zonder vering zou elke hobbel een ramp zijn. Dankzij vering houden je banden contact met de weg, rij je soepel over verkeersdrempels en door gaten. Je voelt niet elke hobbel en je auto laat zich veilig door bochten sturen. Maar wat doet vering precies? Hoe werkt het?