Autonieuws

Autonieuws: Alle artikelen

Verkopen Stellantis-merken: Opel krabbelt op, maar er zijn vier zorgenkindjes

De nieuwe elektrische Volvo stationwagon is een Skoda

Dit gebeurt er als Hyundai zijn ontwerpers carte blanche geeft

Eerste goedkope EV van de Volkswagen-groep wordt ook de leukste

Je kijkt naar de serieproductieversie van de Cupra Raval. Dit wordt de leukst rijdende versie van de vier goedkope EV’s die de Volkswagen-groep in 2026 op de markt brengt.

Draadloos laden is er sneller dan je denkt: Porsche begint er in 2026 al mee

Het is de ergernis van elke EV-rijder: hannesen met de laadkabel voor of na het opladen van de batterij. Bij de nieuwe Porsche Cayenne heb je daar helemaal geen kabel meer voor nodig.

Audi gaat jou veel minder keus geven en dat is goed nieuws

Wie ervaring heeft met de configurator van Audi (of de andere Duitse luxemerken), weet dat het kiezen van de juiste uitvoering voelt alsof je in een luxe snoepwinkel staat: overal verleidingen, maar wat moet je kiezen? Audi wil het je makkelijker maken, maar niet om geld te besparen.

BMW iX3 strooit met indrukwekkende getallen (maar dat uiterlijk...)

De nieuwe BMW iX3 geeft zijn visitekaartje af. Van 0 naar 100 in 4,9 seconden, opladen voor 372 kilometer in tien minuten en een actieradius waarmee je naar BMW's hoofdkantoor rijdt komt zonder laden. Maar het uiterlijk? Laten we tactisch zeggen dat smaken verschillen.

Wie de Dacia Duster of Bigster níét met deze nieuwe motor koopt, is een dwaas

Gezien hun ruimte, comfort en uitrusting zijn de twee stoerste modellen van Dacia goede aanbiedingen. Maar nu komt er van beide een versie op de markt waar je als Nederlander écht niet omheen kunt.

Audi Concept C: radicaal design met Jaguar-trekjes rijdt straks gewoon rond

'Copy Nothing' is de slogan van het nieuwe Jaguar, maar dat was aan Audi niet besteed. Onder het mom Strive for Clarity presenteert het merk de Concept C, een studiemodel dat een nieuw designhoofdstuk moet inluiden.

Toyota investeert plotseling 680 miljoen in iets waar ze nooit echt in geloofden

Toyota hield lang vol dat de toekomst lag bij hybrides en waterstof. Dat ze nu echt helemaal om zijn en geloven in batterij elektrische aandrijving bewijzen de kostbare plannen om BEV’s te gaan bouwen in Europa.