Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.

AutoScout24: WhatsApp leads

WhatsApp

Leads via WhatsApp

Activeer nu

WhatsApp wordt door 9 op de 10 Nederlanders actief gebruikt en heeft daarmee een onmisbare status. Op AutoScout24 zien we dat inmiddels 90% van alle zoekopdrachten en bekeken auto's afkomstig is vanaf een mobiel. Om het voor miljoenen potentiële kopers nóg eenvoudiger te maken om met uw autobedrijf in contact te komen, is het nu op AutoScout24 mogelijk om kosteloos een WhatsApp-knop op elke detailpagina van uw voorraad te tonen.

Uw voordelen:

Leads via WhatsApp

Extra contactmogelijkheid met miljoenen potentiële kopers.

Klik en chat gebruiken

Snel, eenvoudig en veilig chatten met miljoenen potentiële kopers.

Online statistieken

Inzicht in het aantal ontvangen leads via de WhatsApp-knop.

Voorbeeld van WhatsApp op de detailpagina

Met een klik op de groene WhatsApp-knop, stuurt de potentiële koper een vooraf ingevuld bericht met een link van de advertentie naar uw mobiele nummer. Vervolgens kunt u met elkaar chatten in de WhatsApp-omgeving.

AutoScout24 WhatsApp Detailpagina

Automatisch antwoorden via WhatsApp

Via Whatsapp Business kunt u belangrijke berichten vooraf in stellen. Denk hierbij aan begroetingen, afwezigheidsberichten en zelfs snelle antwoorden. Hierdoor bepaalt u zelf wanneer u contact opneemt met de klant zonder dat zij hoeven te wachten op enige reactie.

Whatsapp voorbeeld

WhatsApp Self Service

Login via de onderstaande gele knop "Login Autobedrijf" met uw klantnummer (Sell ID) en wachtwoord, klik vervolgens op "Pas uw gegevens aan" en voer bij "Telefoonnummer WhatsApp" uw mobiele nummer in. Na het opslaan zorgen wij er automatisch voor dat de WhatsApp-knop zichtbaar is op elke detailpagina van uw advertenties. Indien u geen mobiele nummer gebruikt, neem dan contact op met onze Customer Care afdeling, zodat wij het voor u kunnen activeren.

NL WhatsApp B2B

WhatsApp Statistieken

Login via de onderstaande gele knop "Login Autobedrijf" met uw klantnummer en wachtwoord. Het aantal clicks op de WhatsApp-knop op de detailpagina van uw advertenties wordt weergegeven onder de WhatsApp Clicks. Let op dat de totale leads alleen een optelsom zijn van e-mail + telefoon.

Statistieken

Meest gestelde vragen

Download gratis de WhatsApp Business-app in de Google Play Store of in de App Store. Registreren doet u door uw telefoonnummer in te voeren. Maak vervolgens een bedrijfsaccount aan door uw bedrijfsnaam in te vullen, een bedrijfscategorie uit te zoeken en stel een profielfoto in. Vervolgens kunt u ook een bedrijfsprofiel aanmaken. Op deze pagina kunt u uw adres, openingstijden en belangrijke informatie delen.

Uw bedrijfsaccount is klaar voor gebruik.

Login via de knop "Login Autobedrijf" met uw klantnummer (Sell ID) en wachtwoord, klik vervolgens op "Pas uw gegevens aan" en voer bij "Telefoonnummer WhatsApp" uw mobiele nummer in. Na het opslaan zorgen wij er automatisch voor dat de WhatsApp-knop zichtbaar is op elke detailpagina van uw advertenties.

Indien u een vast telefoonnummer gebruikt, neem dan contact op met onze Customer Care afdeling, zodat wij het voor u kunnen activeren.

Door de knop WhatsApp toe te voegen aan uw advertenties kunnen klanten u gemakkelijk en snel benaderen door een bericht te sturen. Hierdoor kunt u snel, veilig en eenvoudig chatten met potentiële kopers. Door het instellen van automatische antwoorden bent u ook bereikbaar buiten openingstijden.

Begroeting instellen: Via meer opties kunt u met bedrijfstools een begroeting inschakelen. Schakel 'begroeting verzenden' in. Klik hier op om de begroeting te bewerken en klik vervolgens op 'OK' om de gegevens op te slaan. Door op 'ontvangers' te klikken kunt u selecteren wie het bericht zal ontvangen.

Afwezigheidsbericht instellen: Via meer opties kunt u met bedrijfstools een afwezigheidsbericht aanmaken. Klik hier op om 'afwezigheidsbericht verzenden' in te schakelen. U kunt uw afwezigheidsbericht bewerken en vervolgens opslaan door op 'OK' te klikken. Door op 'tijden' te klikken kunt u uw afwezigheidsbericht inplannen:

  • Altijd verzenden.
  • Aangepaste tijden: bericht alleen verzenden gedurende de opgegeven tijden.
  • Buiten openingstijden.

U kunt ook instellen wie het afwezigheidsbericht ontvangt.

Ja dat kan, u kunt uw berichten in WhatsApp 'labelen'. Hierdoor kunt u gemakkelijk overzicht houden. Via opties kunt u gemakkelijk verschillende labels aanmaken. U kunt hierdoor uw berichten categoriseren. Als voorbeeld: nieuwe klant, lopende kwesties, etc.

Heeft u nog vragen?

Neem dan contact op met uw accountmanager of met Customer Care via info@autoscout24.nl of 088-7300100. We zijn bereikbaar op werkdagen van 08.30 tot 17.00 uur.