Kilometerstand
76.000 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
06/1971
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
96 kW (131 PK)
Type verkoper
Particulier
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikFinanciering
Bereken je autolening
Hoeveel wil je lenen?
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Sedan
- Categorie
- Oldtimer
- Aandrijving
- Achter
- Stoelen
- 5
- Deuren
- 4
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 76.000 km
- Bouwjaar
- 06/1971
- Vorige eigenaren
- 3
- Volledige onderhoudshistorie
- Ja
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 96 kW (131 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Cilinderinhoud
- 1.962 cm³
- Versnellingen
- 5
- Cilinders
- 4
Energieverbruik
- Emissieklasse
- Euro 1
- Brandstof
- Benzine
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Grijs
- Kleur interieur
- Grijs
- Materiaal
- Stof
Beschrijving
English translation below.
Vanwege het inkrimpen van mijn wagenpark, is deze Alfa Romeo Giulia 1300 Super met 2.0 liter motor te koop, welke de eerste 23 jaar van zijn bestaan in Italie heeft rondgereden.
Origineel in Italie geleverde Giulia 1300 Super, geproduceerd op 22 december 1970 in de exterieurkleuren indigo grey met grijs stof interieur. Verkocht in Verona op 28 december 1970 en daarna voor het eerst geregistreerd 1971.
Na 23 jaar in Nederland toegelaten in mei 1993. De vorige eigenaar heeft in 2013 een period correct 2.0 liter motorblok laten reviseren, welke is gemonteerd met een bijbehorende 2.0 liter achteras.
Ikzelf heb deze Giulia gekocht van deze vorige eigenaar in mei 2015. In de afgelopen 10 jaar zijn de ondergaande vermelde werkzaamheden uitgevoerd voor een totaalbedrag van EUR 15.000. Waaronder een volledige revisie van motor in 2017, vanwege olielekkage via de klepseals, waarbij besloten is het motorblok nog een keer aan te pakken om alle puntjes op de i te zetten. Vanwege slecht schakelen is toen ook de volledige versnellingsbak gereviseerd inclusief lagers en synchromeshes. Ook zijn toen de koppelingsplaten en de drukgroep vervangen, inclusief bedieningscylinders. In de achteras zijn twee nieuwe wiellagers gemonteerd.
Kortom alle grote technische zaken zijn aangepakt, waarmee de grootste kosten inmiddels zijn genomen. Nu is het voor de nieuwe liefhebber een kwestie van lekker rijden met de Giulia en deze blijven onderhouden, zoals dit voor een klassieke auto benodigd is.
Deelname aan de Tulpenrallye zou wellicht tot uw opties kunnen behoren, aangezien deze Giulia voor 1972 is geproduceerd en volgens de reglementen naar voorkeur zo origineel mogelijk is uitgevoerd.
Uitgevoerde werkzaamheden:
Due to a reduction in my car collection, this Alfa Romeo Giulia 1300 Super with a 2.0-liter engine is now for sale. It spent the first 23 years of its life in Italy.
Originally delivered in Italy, manufactured on December 22, 1970, with exterior color Indigo Grey and grey cloth interior. Sold in Verona on December 28, 1970, and first registered in 1971.
It was imported into the Netherlands in May 1993. The previous owner had a period-correct 2.0-liter engine rebuilt in 2013, which was fitted together with the matching 2.0-liter rear axle into the Giulia. I purchased this Giulia from this previous owner in May 2015.
Over the past 10 years, the listed work has been carried out, totaling EUR 15,000. Among this was a complete engine rebuild in 2017 due to oil leakage through the valve seals. At that time, the decision was made to fully rework the engine to ensure perfection. Because of shifting issues, the entire gearbox was also rebuilt with new bearings and synchros. The clutch plates and pressure group were also replaced, including the operating cylinders. Two new wheel bearings were installed in the rear axle.
In short, all major technical components have been addressed, and the largest costs have already been covered. Now it’s up to the next enthusiast to simply enjoy driving this Giulia and continue proper maintenance as is necessary for any classic car.
Participation in the Tulpenrallye could be among your future plans, since this Giulia was produced before 1972 and, according to the regulations, is configured to remain as original as possible.
All completed restoration works:
Vanwege het inkrimpen van mijn wagenpark, is deze Alfa Romeo Giulia 1300 Super met 2.0 liter motor te koop, welke de eerste 23 jaar van zijn bestaan in Italie heeft rondgereden.
Origineel in Italie geleverde Giulia 1300 Super, geproduceerd op 22 december 1970 in de exterieurkleuren indigo grey met grijs stof interieur. Verkocht in Verona op 28 december 1970 en daarna voor het eerst geregistreerd 1971.
Na 23 jaar in Nederland toegelaten in mei 1993. De vorige eigenaar heeft in 2013 een period correct 2.0 liter motorblok laten reviseren, welke is gemonteerd met een bijbehorende 2.0 liter achteras.
Ikzelf heb deze Giulia gekocht van deze vorige eigenaar in mei 2015. In de afgelopen 10 jaar zijn de ondergaande vermelde werkzaamheden uitgevoerd voor een totaalbedrag van EUR 15.000. Waaronder een volledige revisie van motor in 2017, vanwege olielekkage via de klepseals, waarbij besloten is het motorblok nog een keer aan te pakken om alle puntjes op de i te zetten. Vanwege slecht schakelen is toen ook de volledige versnellingsbak gereviseerd inclusief lagers en synchromeshes. Ook zijn toen de koppelingsplaten en de drukgroep vervangen, inclusief bedieningscylinders. In de achteras zijn twee nieuwe wiellagers gemonteerd.
Kortom alle grote technische zaken zijn aangepakt, waarmee de grootste kosten inmiddels zijn genomen. Nu is het voor de nieuwe liefhebber een kwestie van lekker rijden met de Giulia en deze blijven onderhouden, zoals dit voor een klassieke auto benodigd is.
Deelname aan de Tulpenrallye zou wellicht tot uw opties kunnen behoren, aangezien deze Giulia voor 1972 is geproduceerd en volgens de reglementen naar voorkeur zo origineel mogelijk is uitgevoerd.
Uitgevoerde werkzaamheden:
- Gereviseerde 2.0 liter motor period correct met 124 pk gemeten op de achterwielen.
- Bijbehorende 2.0 liter achteras met nieuwe wiellagers.
- Gereviseerde versnellingsbak inclusief synchromishes en lagers.
- Nieuwe koppeling en drukgroep.
- Nieuwe rembekrachtiger.
- Nieuwe cardanaslager.
- Electronische ontsteking.
- Schetsplaaten gelast ter versteviging van wielophanging voor en stuurhuis.
- Onderzijde achterschermen nieuwe stukken ingelast.
- Dashboard in uitstekende staat gemonteerd.
- Stoelen en dakhemel opnieuw bekleed.
- Nieuwe voorruit met nieuwe ruitrubbers voor en achter.
- Geen roest, volledig opnieuw professioneel gespoten.
- Nieuwe banden met iets bredere originele velgen.
- Nieuwe rode Koni schokdempers achter (gele Koni’s voor).
- Revisie- en laswerkzaamheden uitgevoerd door bekende Alfa 105 specialist.
- Alles gedocumenteerd met facturen en foto’s.
Due to a reduction in my car collection, this Alfa Romeo Giulia 1300 Super with a 2.0-liter engine is now for sale. It spent the first 23 years of its life in Italy.
Originally delivered in Italy, manufactured on December 22, 1970, with exterior color Indigo Grey and grey cloth interior. Sold in Verona on December 28, 1970, and first registered in 1971.
It was imported into the Netherlands in May 1993. The previous owner had a period-correct 2.0-liter engine rebuilt in 2013, which was fitted together with the matching 2.0-liter rear axle into the Giulia. I purchased this Giulia from this previous owner in May 2015.
Over the past 10 years, the listed work has been carried out, totaling EUR 15,000. Among this was a complete engine rebuild in 2017 due to oil leakage through the valve seals. At that time, the decision was made to fully rework the engine to ensure perfection. Because of shifting issues, the entire gearbox was also rebuilt with new bearings and synchros. The clutch plates and pressure group were also replaced, including the operating cylinders. Two new wheel bearings were installed in the rear axle.
In short, all major technical components have been addressed, and the largest costs have already been covered. Now it’s up to the next enthusiast to simply enjoy driving this Giulia and continue proper maintenance as is necessary for any classic car.
Participation in the Tulpenrallye could be among your future plans, since this Giulia was produced before 1972 and, according to the regulations, is configured to remain as original as possible.
All completed restoration works:
- Rebuilt 2.0-liter engine, period correct, with 124 hp measured at the rear wheels
- Matching 2.0-liter rear axle with new wheel bearings
- Rebuilt gearbox including new synchros and bearings
- New clutch and pressure plate
- New brake booster
- New driveshaft bearing
- Electronic ignition
- Reinforcement plates welded to strengthen front suspension and steering box
- New sections welded into the lower rear wheel arches
- Dashboard in excellent condition installed
- Seats and headliner reupholstered
- New windshield with new seals front and rear
- No rust, fully professionally repainted
- New tires with slightly wider original rims
- New red Koni shock absorbers in the rear (yellow Koni’s in front)
- Engine and bodywork restoration done by a renowned Alfa 105 specialist
- All work documented with invoices and photos
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Kenteken
Type verkoper
ParticulierContact
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.