Kilometerstand
142.000 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
06/1972
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
74 kW (101 PK)
Type verkoper
Particulier
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikFinanciering
Bereken je autolening
Hoeveel wil je lenen?
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Coupé
- Categorie
- Oldtimer
- Aandrijving
- Achter
- Stoelen
- 2
- Deuren
- 2
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 142.000 km
- Bouwjaar
- 06/1972
- Laatste onderhoudsbeurt
- 07/2024
- Vorige eigenaren
- 2
- Niet-rokers auto
- Ja
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 74 kW (101 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Cilinderinhoud
- 1.290 cm³
- Versnellingen
- 5
- Cilinders
- 4
- Leeggewicht
- 1.000 kg
Energieverbruik
- Emissieklasse
- Euro 1
- Brandstof
- Benzine
- Brandstofverbruik
10,0 l/100 km (gem.)
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Geel
- Kleur interieur
- Zwart
- Materiaal
- Andere
Beschrijving
Te koop: Alfa Romeo GT 1300 Junior Zagato (1972). In mooie staat.
Deze bijzondere klassieker heeft een historie die begon bij een architect in Rome, de eerste eigenaar tot 1979.
Daarna is de auto geïmporteerd naar Nederland en tot 2003 in bezit geweest van de tweede eigenaar. Sindsdien ben ik de derde eigenaar. In 2004 is de auto volledig gerestaureerd: ruiten, exterieur en interieur zijn gedemonteerd, opnieuw gespoten in de originele kleur "Gallio Oro Zagato" (AR 117) en zorgvuldig opnieuw opgebouwd door de eigenaar zelf ondervtoezicht van het restauratie bedrijf. In 2008 is bij 124.000 km de motor gereviseerd door Henk Mannessen in Soesterberg. Deze heeft nu dus 18.000 km gelopen. Originele 1300 reviseerd waarbij het vliegwiel circa 2 kg lichter is gemaakt en alle draaiende delen — poelie, krukas, vliegwiel en koppeling — individueel én als geheel zijn gebalanceerd. Zuigers en drijstangen uitgewogen.
Interieur in goede staat, nieuwe hemel en tapijt. Enkele details vereisen aandacht.
Originele details zoals het met krijt aangebrachte chassisnummer door een Zagato medewerker. De Italiaanse kentekenplaten zijn aanwezig en worden bijgeleverd. De auto is getoond in een artikel in het blad Onschatbare Klassieker Magazine van november 2005.Een unieke kans voor de liefhebber van originele Italiaanse designklassiekers met een goed gedocumenteerde historie.
Deze bijzondere klassieker heeft een historie die begon bij een architect in Rome, de eerste eigenaar tot 1979.
Daarna is de auto geïmporteerd naar Nederland en tot 2003 in bezit geweest van de tweede eigenaar. Sindsdien ben ik de derde eigenaar. In 2004 is de auto volledig gerestaureerd: ruiten, exterieur en interieur zijn gedemonteerd, opnieuw gespoten in de originele kleur "Gallio Oro Zagato" (AR 117) en zorgvuldig opnieuw opgebouwd door de eigenaar zelf ondervtoezicht van het restauratie bedrijf. In 2008 is bij 124.000 km de motor gereviseerd door Henk Mannessen in Soesterberg. Deze heeft nu dus 18.000 km gelopen. Originele 1300 reviseerd waarbij het vliegwiel circa 2 kg lichter is gemaakt en alle draaiende delen — poelie, krukas, vliegwiel en koppeling — individueel én als geheel zijn gebalanceerd. Zuigers en drijstangen uitgewogen.
Interieur in goede staat, nieuwe hemel en tapijt. Enkele details vereisen aandacht.
Originele details zoals het met krijt aangebrachte chassisnummer door een Zagato medewerker. De Italiaanse kentekenplaten zijn aanwezig en worden bijgeleverd. De auto is getoond in een artikel in het blad Onschatbare Klassieker Magazine van november 2005.Een unieke kans voor de liefhebber van originele Italiaanse designklassiekers met een goed gedocumenteerde historie.
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Kenteken
Type verkoper
ParticulierContact
- BTW verrekenbaar
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.