Kilometerstand
18.868 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
07/1965
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
110 kW (150 PK)
Type verkoper
Autobedrijf
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikFinanciering
Bereken je autolening
Hoeveel wil je lenen?
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Cabrio
- Categorie
- Gebruikt
- Deuren
- 2
- Advertentienr.
- EN-81-87
- Garantie
- Ja
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 18.868 km
- Bouwjaar
- 07/1965
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 110 kW (150 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Cilinders
- 6
- Leeggewicht
- 1.330 kg
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Wit
- Oorspronkelijke kleur
- Wit
- Materiaal
- Stof
Beschrijving
La meccanica delle emozioni - Alfa Romeo 2600 Spider
De Alfa Romeo 2600, onder de Alfisti de Tipo 106 genoemd. Het was het vlagschip van Alfa, wat ontstond na wat klachten van de -toen al- grote liefhebbers. Ze vonden de nieuwe Duetto (spider) te vrouwlijk. Daar gaven ze graag antwoord op vanuit Milaan. Een zes-in-lijn motor, wat in de basis een vrachtwagen motor was, direct geplaatst op de vooras, zonder stuurbekrachtiging. En nu jullie weer!
In 1962 werd ze gepresenteerd op de beurs in Geneve, in drie vormen. De Berlina, de Spider en de Sprint. In 1963 werd de Sprint Coupe daaraan toegevoegd. Vanuit de Portello Plant in Milaan rolde ze van de band voor de EU en US; De rest van de wereld kreeg ze vanuit Zuid Afrika.
Het iconische 2600 blok is niet voor niets geroemd. Het is als échte Alfa eigen, volledig gegoten uit aluminium. De dubbele bovenliggende nokkenas geeft het grote (logge) blok een lichtvoetig gevoel en vindt het heerlijk om in de toeren te gaan. De balans in de 2600 is niet anders dan zijdezacht te noemen, zeker als de drie carburateurs goed op elkaar zijn afgesteld.
Die van ons, is natuurlijk een beetje extra leuk… Ze is origineel Nederlands geleverd en heeft een zeer uitgebreide onderhoudshistorie. Ze is ieder jaar keurig bij de specialist geweest en is nu weer helemaal klaar voor haar nieuwe eigenaar. Zien we je snel?
De Alfa Romeo 2600, onder de Alfisti de Tipo 106 genoemd. Het was het vlagschip van Alfa, wat ontstond na wat klachten van de -toen al- grote liefhebbers. Ze vonden de nieuwe Duetto (spider) te vrouwlijk. Daar gaven ze graag antwoord op vanuit Milaan. Een zes-in-lijn motor, wat in de basis een vrachtwagen motor was, direct geplaatst op de vooras, zonder stuurbekrachtiging. En nu jullie weer!
In 1962 werd ze gepresenteerd op de beurs in Geneve, in drie vormen. De Berlina, de Spider en de Sprint. In 1963 werd de Sprint Coupe daaraan toegevoegd. Vanuit de Portello Plant in Milaan rolde ze van de band voor de EU en US; De rest van de wereld kreeg ze vanuit Zuid Afrika.
Het iconische 2600 blok is niet voor niets geroemd. Het is als échte Alfa eigen, volledig gegoten uit aluminium. De dubbele bovenliggende nokkenas geeft het grote (logge) blok een lichtvoetig gevoel en vindt het heerlijk om in de toeren te gaan. De balans in de 2600 is niet anders dan zijdezacht te noemen, zeker als de drie carburateurs goed op elkaar zijn afgesteld.
Die van ons, is natuurlijk een beetje extra leuk… Ze is origineel Nederlands geleverd en heeft een zeer uitgebreide onderhoudshistorie. Ze is ieder jaar keurig bij de specialist geweest en is nu weer helemaal klaar voor haar nieuwe eigenaar. Zien we je snel?
Zakelijk leasen
Bereken uw zakelijke lease!
Nu zakelijk leasen vanaf
€ 1.742,- p/mVerzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Kenteken
Type verkoper
AutobedrijfDTM Collectibles
Aanbieder op AutoScout24 sinds 2022ContactDieter Tielman
- BTW verrekenbaar
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.