Audi R8 4.2 V8 FSI | Beste deal van Nederland
Coupé





Audi R8 4.2 V8 FSI | Beste deal van Nederland
SluitenCoupé
€ 46.999,-
€ 43.990,-
90.000 km
Gebruikt
01/2008
309 kW
420 PK
Automatisch, Benzine
Sportonderstel
Airbag bestuurder
Regensensor
Radio
Lederen stuurwiel
4x4
Climate Control
Spoiler
VEENENDAAL,
Bedrijf
VeenseAuto
Sander Van der Linden
Landjuweel 16-1
3905 PG VEENENDAAL
Plaats voor notities:
Overige informatie
Staat
- Categorie
- Gebruikt
- APK (keuring)
- 03/2022
Gegevens
Aandrijving
- Transmissie
- Automatisch
- Cilinderinhoud
- 4.163 cm³
- Cilinders
- 8
- Leeggewicht
- 1.565 kg
- Aandrijving
- 4x4
Milieu
- Brandstof
- Benzine
- Brandstofverbruik:
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
13,6 l/100 km (gem.)
- CO2-emissie
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl - 325 g CO2/km (gem.)
- Emissieklasse
- Euro 4
Garantie
Opties
Comfort en gemak
Airconditioning Climate Control Cruise Control Elektrische ramen Elektrisch verstelbare buitenspiegels Lederen stuurwiel Lichtsensor Navigatiesysteem RegensensorEntertainment en Media
Boordcomputer CD RadioExtra
4x4 Binnenspiegel automatisch dimmend Lichtmetalen velgen Spoiler Sportonderstel SportstoelenVeiligheid en beveiliging
ABS Airbag bestuurder Airbag passagier Alarm Bandenspanningscontrolesysteem Bi-Xenon koplampen Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening Centrale vergrendeling Electronic Stability Program Traction Control Xenon verlichting Zij-airbagsBeschrijving
Audi R8 4.2 V8 FSI | Beste deal van Nederland
Een verrassing was het zeker toen Audi in 2006 hun eerste middenmotor sportwagen voorstelde: de R8. Inmiddels zijn we al weer een aantal facelifts en nieuwe modellen verder en is de auto een regelrecht succes. Zeker de eerste generatie begint inmiddels een icoon te worden. En wij hebben een prachtig exemplaar voor u! VeenseAuto biedt u aan: een prachtige R8 van de eerste generatie.
Aandrijving.
De heren uit Ingolstadt hebben écht hun best gedaan op de R8. Ze hadden al een natuurlijk ademende V8 met 335 pk, onder meer bekend uit de Audi S4, A6 en A8. Voor de R8 mocht het allemaal nog wel spectaculairder. Vandaar dat de ingenieurs het blok zodanig aanpaste dat het vermogen maar liefst 420 pk en 430 Nm bedraagt! Meer dan genoeg om de sportwagen in slechts 4,6 seconden van 0 naar 100 km/h te laten accelereren, om vervolgens een topsnelheid van 301 (!) km/h te kunnen bereiken. Dankzij quattro kunt u alle power ook overal goed kwijt, en rijdt de R8 snaarstrak. De prestaties zijn dus verbluffend, zelfs vandaag de dag nog. En dan hebben we het nog niet eens over het fantastische geluid gehad…
Beleving.
Want wie plaatsneemt in de R8 en de sleutel omdraait, wordt begroet door de rauwe sound van de achtcilinder. Behalve het geluid valt ook de fraaie pook van de R-tronic automaat direct op. En, niet te vergeten, het afgevlakt sportstuur. Mét schakelflippers, voor het ultieme supercar-gevoel.
Als de motor eenmaal warm is en u er goed voor gaat zitten, biedt de Audi een ongekende rijbeleving. Het sturen gaat scherp en precies, terwijl de wegligging is zoals u van een serieuze sportwagen mag verwachten: snaarstrak. Het quattro-vierwielaandrijvingssysteem zorgt ervoor dat de auto meer dan genoeg grip heeft en maakt dat u ook in wat mindere weersomstandigheden veilig kunt rondrijden in uw sportwagen. Maar vergis u niet in deze Audi: als u ‘m provoceert, is hij prima in staat om ook terug te bijten. De aandrijving is met name achterwiel-georiënteerd. Een tikje te hard op het gas halverwege de bocht kan resulteren in de kont die een stapje opzij zet. Slechts 10 tot 35 procent van het vermogen wordt naar de voorwielen gestuurd, dus ze doen eigenlijk pas serieus mee als het écht nodig is. Een sublieme rijervaring, dat biedt deze sportwagen van Audi zéker.
Wanneer u op uw bestemming bent aangekomen, zal het onmogelijk zijn om niet om te kijken. De kenmerkende carbon (!) sideblades geven de R8 zijn unieke uiterlijk, terwijl de lage neus met de vervaarlijk ogende LED-lampjes de auto nóg lager laat ogen dan hij al is. Aan de achterzijde treft u vier uitlaatpijpen, waar u tevens aan kunt herkennen dat u met een 4.2 V8 van de eerste generatie te maken heeft. Onder het glas kunt u het motorblok zien liggen, dat als het ware in de etalage ligt. De witte kleur en de antracietkleurige velgen vormen een mooie combinatie en staan de R8 echt heel erg goed. We kunnen het niet vaak genoeg zeggen: wát een auto!
Opties.
Audi’s topmodel is standaard natuurlijk niet karig uitgerust. Maar de eerste eigenaar van dit exemplaar besloot dat er tóch nog wat extra’s op de auto moesten. Daarom beschikt deze R8 onder andere over de bijzondere carbon sideblades. Dit is een zeldzame en gewilde optie, maar dit exemplaar heeft ze! Ook treft u op deze Audi een automatisch dimmende binnenspiegel, elektrisch verstel- en verwarmbare buitenspiegels, cruise control, MMI plus, automatische dimlichten met regensensor, leder/alcantara bekleding en park distance control. Daarnaast heeft de auto 19 inch lichtmetalen velgen, die uitgevoerd zijn in het antraciet. Mede dankzij deze wielen, gecombineerd met de carbon sideblades die mooi contrasteren met de witte lakkleur, is de samenstelling van deze R8 erg gaaf te noemen. En belangrijker: hij heeft naast een fraai uiterlijk ook genoeg opties om 'm dagelijks te kunnen rijden, als u dat zou willen. Maar zelfs als u de R8 vooral voor plezierritjes
meer
minder
Een verrassing was het zeker toen Audi in 2006 hun eerste middenmotor sportwagen voorstelde: de R8. Inmiddels zijn we al weer een aantal facelifts en nieuwe modellen verder en is de auto een regelrecht succes. Zeker de eerste generatie begint inmiddels een icoon te worden. En wij hebben een prachtig exemplaar voor u! VeenseAuto biedt u aan: een prachtige R8 van de eerste generatie.
Aandrijving.
De heren uit Ingolstadt hebben écht hun best gedaan op de R8. Ze hadden al een natuurlijk ademende V8 met 335 pk, onder meer bekend uit de Audi S4, A6 en A8. Voor de R8 mocht het allemaal nog wel spectaculairder. Vandaar dat de ingenieurs het blok zodanig aanpaste dat het vermogen maar liefst 420 pk en 430 Nm bedraagt! Meer dan genoeg om de sportwagen in slechts 4,6 seconden van 0 naar 100 km/h te laten accelereren, om vervolgens een topsnelheid van 301 (!) km/h te kunnen bereiken. Dankzij quattro kunt u alle power ook overal goed kwijt, en rijdt de R8 snaarstrak. De prestaties zijn dus verbluffend, zelfs vandaag de dag nog. En dan hebben we het nog niet eens over het fantastische geluid gehad…
Beleving.
Want wie plaatsneemt in de R8 en de sleutel omdraait, wordt begroet door de rauwe sound van de achtcilinder. Behalve het geluid valt ook de fraaie pook van de R-tronic automaat direct op. En, niet te vergeten, het afgevlakt sportstuur. Mét schakelflippers, voor het ultieme supercar-gevoel.
Als de motor eenmaal warm is en u er goed voor gaat zitten, biedt de Audi een ongekende rijbeleving. Het sturen gaat scherp en precies, terwijl de wegligging is zoals u van een serieuze sportwagen mag verwachten: snaarstrak. Het quattro-vierwielaandrijvingssysteem zorgt ervoor dat de auto meer dan genoeg grip heeft en maakt dat u ook in wat mindere weersomstandigheden veilig kunt rondrijden in uw sportwagen. Maar vergis u niet in deze Audi: als u ‘m provoceert, is hij prima in staat om ook terug te bijten. De aandrijving is met name achterwiel-georiënteerd. Een tikje te hard op het gas halverwege de bocht kan resulteren in de kont die een stapje opzij zet. Slechts 10 tot 35 procent van het vermogen wordt naar de voorwielen gestuurd, dus ze doen eigenlijk pas serieus mee als het écht nodig is. Een sublieme rijervaring, dat biedt deze sportwagen van Audi zéker.
Wanneer u op uw bestemming bent aangekomen, zal het onmogelijk zijn om niet om te kijken. De kenmerkende carbon (!) sideblades geven de R8 zijn unieke uiterlijk, terwijl de lage neus met de vervaarlijk ogende LED-lampjes de auto nóg lager laat ogen dan hij al is. Aan de achterzijde treft u vier uitlaatpijpen, waar u tevens aan kunt herkennen dat u met een 4.2 V8 van de eerste generatie te maken heeft. Onder het glas kunt u het motorblok zien liggen, dat als het ware in de etalage ligt. De witte kleur en de antracietkleurige velgen vormen een mooie combinatie en staan de R8 echt heel erg goed. We kunnen het niet vaak genoeg zeggen: wát een auto!
Opties.
Audi’s topmodel is standaard natuurlijk niet karig uitgerust. Maar de eerste eigenaar van dit exemplaar besloot dat er tóch nog wat extra’s op de auto moesten. Daarom beschikt deze R8 onder andere over de bijzondere carbon sideblades. Dit is een zeldzame en gewilde optie, maar dit exemplaar heeft ze! Ook treft u op deze Audi een automatisch dimmende binnenspiegel, elektrisch verstel- en verwarmbare buitenspiegels, cruise control, MMI plus, automatische dimlichten met regensensor, leder/alcantara bekleding en park distance control. Daarnaast heeft de auto 19 inch lichtmetalen velgen, die uitgevoerd zijn in het antraciet. Mede dankzij deze wielen, gecombineerd met de carbon sideblades die mooi contrasteren met de witte lakkleur, is de samenstelling van deze R8 erg gaaf te noemen. En belangrijker: hij heeft naast een fraai uiterlijk ook genoeg opties om 'm dagelijks te kunnen rijden, als u dat zou willen. Maar zelfs als u de R8 vooral voor plezierritjes
Financiering & Verzekering
In case you haven´t confirmed your e-mail address yet, we will send you a confirmation request shortly.
VeenseAuto
Sander Van der Linden
Landjuweel 16-1
3905 PG VEENENDAAL
De auto is toegevoegd aan je favorieten.
Registreer nu met je e-mailadres en ontvang updates over al jouw favorieten.
Nee, bedankt.
Möchten Sie neue Suchergebnisse zu Ihrer Suche erhalten?
Dann klicken Sie in der Abfrage, die folgt, auf "Zulassen"