Financing disclaimer
Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.

Citroen 2CV
6 Club

WORMER, NL
€ 17.750,-
Eendengarage Sander Aalderink
Kilometerstand
32.093 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
06/1987
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
20 kW (27 PK)
Type verkoper
Autobedrijf

Koop met vertrouwen

Kwaliteitsrapporten

Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.

Gratis autorapport van Finnik

Financiering

Bereken je autolening

Basisgegevens

Carrosserietype
Sedan
Categorie
Oldtimer
Aandrijving
Voor
Deuren
4
Advertentienr.
RZ-83-BF

Voertuiggeschiedenis

Kilometerstand
Bouwjaar
06/1987

Technische Gegevens

Vermogen kW (PK)
20 kW (27 PK)
Transmissie
Handgeschakeld
Cilinderinhoud
602 cm³
Cilinders
2
Leeggewicht
560 kg

Energieverbruik

Brandstof
Super Plus 98

Kleur en Bekleding

Kleur
Wit
Oorspronkelijke kleur
Wit

Beschrijving

(ENGLISH BELOW DUTCH TEXT)
De heer Lomans bestelde deze witte eend in het luxe Club model en kreeg hem op 2 juni 1987 geleverd. Wellicht wist hij al dat de productie in Frankrijk en daarmee de import in Nederland zou gaan stoppen. In het najaar leverde de importeur aan het Stadionplein de laatste exemplaren, waarna sommige liefhebbers nog wel een eend wisten te bemachtigen maar dan via grijze import uit België of Duitsland.

Dit eendje werd geleverd door dealer J.J. Molenaar uit Amersfoort. Een bedrijf met een behoorlijke geschiedenis, want zij waren voor de oorlog importeur van Morris en starten na de oorlog Molenaar’s Nederlandse Autofabrieken. Daar werden diverse Morris-modellen, waaronder de Minor, vanuit Engeland in delen (Completely Knocked Down: CDK) aangeleverd en hier belasting-vriendelijk geassembleerd. In de jaren ’60 verviel dit voordeel en werd het bedrijf uiteindelijk Citroën-dealer.

De eend maakte geen vliegende start, pas in oktober kreeg hij zijn naloopbeurt, bij 1141km. In ’90 mocht Autobedrijf Du Soleil uit Arnhem de kleine beurt uitvoeren, bij 7876 km, waarna de volgende beurt pas in 2001 in het boekje werd bijgeschreven. Deze werd weer door Molenaar uitgevoerd, bij 28.396km.

Daarna heeft hij niet heel veel meer gereden, want in 2014 kreeg hij nog een APK met bijna 32.000km op de teller, niet ver verwijderd van de huidige stand. In dat jaar gaat hij ook door de handen van een paar handelaren en komt uiteindelijk in een verzameling terecht, van waaruit wij hem nu weer wakker hebben gekust. Het grootste deel van de lak, interieur, bodem en chassis zijn nog origineel en in prima staat.

Nieuwe banden, uitlaat, dak, een flinke onderhoudsbeurt en nog wat zaken waren nodig om hem er weer zo stralend bij te laten staan. Met deze kilometers is hij net ingereden en dus klaar om nog meer geschiedenis te schrijven. Aan jou de eer!

(ENGLISH);

Mr. Lomans ordered this white 2cv in the luxurious Club model and received it on June 2, 1987. Perhaps he already knew that production in France and therefore imports into the Netherlands would stop. In the autumn, the importer at Stadionplein delivered the last cars, after which some enthusiasts managed to get hold of one, but via parallel import from Belgium or Germany.

This 2cv was delivered by dealer J.J. Molenaar from Amersfoort. A company with quite a history, because they were an importer of Morris before the war and started Molenaar's Dutch Car Factories just after it. Various Morris models, including the Minor, were delivered there in parts (Completely Knocked Down: CDK) from England and assembled here tax-friendly. In the 1960s, this advantage expired and the company eventually became a Citroën dealer.

The 2cv did not have a flying start, it was not until October that it got its first service, at 1141 km. In 1990, Autobedrijf Du Soleil from Arnhem was allowed to perform maintenance, at 7876 km, after which the next service was added to the booklet in 2001. This was again carried out by Molenaar, at 28.396km.

After that it didn't drive much, in 2014 it got another MOT with almost 32,000 km on the clock, not far from the current position. In that year it passes through the hands of a few dealers and eventually ends up in a collection, from which we have now kissed it awake again. Most of the paint, interior, bottom and chassis are still original and in very good condition.

New tyres, exhaust, roof, a major service and a few other things were needed to make it shine again. With these kilometers it has just been broken in and is therefore ready to write even more history.

Meer informatie

Laadvermogen: 370 kg
GVW: 930 kg
Max. trekgewicht: 400 kg (ongeremd 280 kg)
Wielbasis: 240 cm
Emissieklasse: Euro 0
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)

Verzekering

Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie

Type verkoper

Autobedrijf
Eendengarage Sander Aalderink
Aanbieder op AutoScout24 sinds 2015
Showroom

Open

Sluit om 17:30

ContactSander Aalderink

  1. BTW verrekenbaar
  2. Prijs voor handelaren
  3. Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
{"sthp":"27","leasing":"false","seg":"subcompact,oldtimer","stmak":"Citroen","did":"17178144","stmil":"32093","gear":"M","stmod":"2CV","stmon":"6","styea":"1987","make":"21","ad":"dealer","vat":"0","art":"6","carby":"0","fr":"4","stccm":"602","buyonline":"false","stkw":"20","zip":"NL1531 NC","model":"1703","mia":"false","miles":"3","img":"https://prod.pictures.autoscout24.net/listing-images/b18577c9-7c63-40ea-a3b4-fde0fa5dee37_df525e19-e42c-4fdc-bc20-98ab3e4e5d04.jpg/720x540.webp","price":"4","rnd":"26","ECO":"NO","fuel":"B","kenteken":"true","cost":"17750","detailpageUrl":"https://www.autoscout24.nl/aanbod/-b18577c9-7c63-40ea-a3b4-fde0fa5dee37","ken":"RZ-83-BF","carid":"456042316","acc":"U","hp":"1","type":"O","zip2":"1531 NC","articleType":"C","cockpit":"F"}