Kilometerstand
117.100 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
11/2007
Brandstof
Diesel
Vermogen kW (PK)
116 kW (158 PK)
Type verkoper
Particulier
Financiering
Bereken je autolening
Hoeveel wil je lenen?
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Overig
- Categorie
- Gebruikt
- Aandrijving
- Voor
- Stoelen
- 3
- Deuren
- 5
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 117.100 km
- Bouwjaar
- 11/2007
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 116 kW (158 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Cilinderinhoud
- 2.999 cm³
- Versnellingen
- 6
- Cilinders
- 4
- Leeggewicht
- 2.620 kg
Energieverbruik
- Emissieklasse
- Euro 4
- Brandstof
- Diesel
Opties
- Comfort en gemak
- Airconditioning
- Armsteun
- Cruise Control
- Elektrisch verstelbare buitenspiegels
- Elektrische ramen
- Getinte ramen
- Parkeerhulp
- Parkeerhulp met camera
- Schuifdeur rechts
- Standkachel
- Entertainment en Media
- Bluetooth
- Inductieladen voor smartphones
- MP3
- Radio
- USB
- Veiligheid en beveiliging
- ABS
- Airbag bestuurder
- Airbag passagier
- Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
- Stuurbekrachtiging
- Extra
- Reservewiel
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Blauw
Beschrijving
Jumper L3H2 van 2007, met de bekend 3.0L HDI Fiat/Iveco motorblok (distributieketting).
3 persoons rijden, 2 volwassene + 1 baby of kind slapen
Eerst het mooie verhaal, indien u de korte versie wilt, moet je naar beneden scrollen.
HET MOOIE VERHAAL
Met deze bus hebben we met veel plezier door Europa gereisd. De Alpen in Oostenrijk, de kleine wegen in de Balkans of Griekenland, de fjorden van Noorwegen, niets kan de krachtige motor (160PK) met fantastisch koppel stoppen. Gemiddeld verbruikt ie 9,0L/100km (11,1km/L). Dat is met ca. 100-110km/u rijden op de snelweg, wanneer we die gebruikten.
Onze volgende plannen gaan over de oceaan dus we nemen afscheid van dit trouwe vervoer en hij mag nu verder met de volgende avonturiers!
In de cabine is ruimte voor 3. Met o.a. cruise control, airco en bluetooth radio worden de lange dagen onderweg niet saai of oncomfortabel.
Deze bus van 2007 hebben we in 2019 overgenomen. De vorige eigenaren hebben de ombouw in 2018-2019 gerealiseerd. Ze waren (kite)surf liefhebbers en hebben de bus dusdanig ingericht dat (long) boards in de dubbele vloer kunnen. Verder hebben ze de bus geïsoleerd en hebben gekozen voor een bijzondere panoramaraam aan de passagierszijde (wat heerlijk is bij wakker worden!)
Dat brengt ons naar de woonruimte!
Door de dubbele vloer is de stahoogte niet de grootste. Mensen tot 180cm kunnen volledig staan onder het dakluik, andere delen is iets bukken. De U-zit wordt het bed (185x160cm). Deze bus is dus niet bedoeld voor lange mensen.
Onze dochter sliep op de cabinestoelen met een zelfgemaakte "campsleep" bed (160 cm lang x 74 breed bij passagierszijde, ca 44cm bij de het stuur).
(De originele babybed, die boven de zitplek hing, hebben we nog)
Dat is voor de nacht.
Overdag is er rondom tafel ruimte voor 6 mensen.
Koken doen we met de 2 pit kooktoestel die wordt door een kleine 2,5kg gasfles gevoed. Dat is voor ons genoeg om ruim 5 a 6 weken te koken. Eventueel is er ruimte voor een tweede fles.
Het water voorraad is ruim 90L en levert alleen koud water, dat was genoeg voor 4 a 5 dagen voor ons. Gebruikte water komt in een vouwbare emmer onder de bus (geen grijzewatertank dus).
Behoefden doen we in een kleine composttoilet, even groot als de kleinste portapotti. (Maar een portapotti hebben we nog dus die krijg je mee.)
We hebben zelf een 65L koelkast na aanschaf geplaatst en om te zorgen dat de huisaccu (AGM 100Ah) niet leeg raakt hebben we een flink zonnepaneel van 320WP op het dak geplaatst. Tijdens het rijden wordt de huisaccu ook bijgeladen. Al in al is er genoeg stroom voor off-grid vanaf april tot oktober.
De bus is verder voorzien van verschillende 12V aansluitingspunten. 230V is ook mogelijk mits aangesloten aan de wal (in dit geval kan ook de huisaccu opgeladen worden). In dit geval is het ook mogelijk om een kleine elektrische kachel te gebruiken. Er is ook een webasto verwarming (op diesel) in de cabine aanwezig.
Ten laatste, de bus is voorzien van een vanswing, een arm om fietsendrager te laten draaien wanneer je toegang naar de achterdeuren nodig hebt, zonder alles eraf te doen.
IN HET KORT/SPECIFICATIES
Vervoer
- Citroen Jumper 3.0L HDI met distributieketting
- Diesel met 160PK (en 400 Nm koppel!!)
- 6 versnellingen
- Bouwjaar 2007, ombouw gerealiseerd door vorige eigenaar tussen 2018-2019
- Sinds Augustus 2019 in onze bezit
- APK tot 24 april 2025
- 117075 kilometerstand
- Ledig gewicht op kentekenbewijs 2620 kg
- max gewicht 3500kg
- 600 x 205 x 265 cm Lengte, breedte en hoogte
- cruise control, airco, bluetooth radio
- verbruik 9.0L/100km (11,1km/L)
Mechanisch keurig onderhoud, facturen eventueel te zien.
Helaas lijdt de bus van het "Ducato" lak probleem.
Andere 2 kleine mankementen:
- de richtingaanwijzer gaat niet terug naar uit wanneer je linksaf gaat (die leer je zeer snel zelf terug te doen)
- als je de buitenspiegels ingeklapt hebt en je gebruikt de bediening om ze uit te klappen, de passagier buitenspiegel stopt niet waar het zou moeten. Deze functie hebben we nooit moeten gebruiken.
Indeling & techniek
- Xtrem isolatie wanden en plafond, vloer met noppenfolie
- panoramaraam aan de bestuurderskant met getint glas
- dakluik 40x40
- stahoogte 175cm
- 3 persoons op kenteken, 2 volwassene + 1 baby/kind slapen
- U zit te ombouwen tot een bed van 185x160cm, kinderbed in de cabine ca 155 cm lang (babybed
ook beschikbaar)
- schoonwatertank ca. 90L onder de bus, geen grijzewatertank (emmer onder de bus)
- alleen koudwater
- Huisaccu AGM 100Ah
- koelkast Indel B 65L (2019 door ons geplaatst)
- 320WP zonnepaneel met Victron laadregelaar (2019 door ons geplaatst)
- opladen ook via relais tijdens het rijden
- diverse 12V aansluitingen
- 230V mogelijk mits aan de wal aangesloten (opladen dan mogelijk)
- Webasto cabine verwarming, 230V kleine elektrische kachel in de woonruimte (alleen met wal
aansluiting)
- 90L schoonwatertank met watermeter
- dubbele vloer
- van swing voor fietsendrager (2022 door ons geplaatst)
3 persoons rijden, 2 volwassene + 1 baby of kind slapen
Eerst het mooie verhaal, indien u de korte versie wilt, moet je naar beneden scrollen.
HET MOOIE VERHAAL
Met deze bus hebben we met veel plezier door Europa gereisd. De Alpen in Oostenrijk, de kleine wegen in de Balkans of Griekenland, de fjorden van Noorwegen, niets kan de krachtige motor (160PK) met fantastisch koppel stoppen. Gemiddeld verbruikt ie 9,0L/100km (11,1km/L). Dat is met ca. 100-110km/u rijden op de snelweg, wanneer we die gebruikten.
Onze volgende plannen gaan over de oceaan dus we nemen afscheid van dit trouwe vervoer en hij mag nu verder met de volgende avonturiers!
In de cabine is ruimte voor 3. Met o.a. cruise control, airco en bluetooth radio worden de lange dagen onderweg niet saai of oncomfortabel.
Deze bus van 2007 hebben we in 2019 overgenomen. De vorige eigenaren hebben de ombouw in 2018-2019 gerealiseerd. Ze waren (kite)surf liefhebbers en hebben de bus dusdanig ingericht dat (long) boards in de dubbele vloer kunnen. Verder hebben ze de bus geïsoleerd en hebben gekozen voor een bijzondere panoramaraam aan de passagierszijde (wat heerlijk is bij wakker worden!)
Dat brengt ons naar de woonruimte!
Door de dubbele vloer is de stahoogte niet de grootste. Mensen tot 180cm kunnen volledig staan onder het dakluik, andere delen is iets bukken. De U-zit wordt het bed (185x160cm). Deze bus is dus niet bedoeld voor lange mensen.
Onze dochter sliep op de cabinestoelen met een zelfgemaakte "campsleep" bed (160 cm lang x 74 breed bij passagierszijde, ca 44cm bij de het stuur).
(De originele babybed, die boven de zitplek hing, hebben we nog)
Dat is voor de nacht.
Overdag is er rondom tafel ruimte voor 6 mensen.
Koken doen we met de 2 pit kooktoestel die wordt door een kleine 2,5kg gasfles gevoed. Dat is voor ons genoeg om ruim 5 a 6 weken te koken. Eventueel is er ruimte voor een tweede fles.
Het water voorraad is ruim 90L en levert alleen koud water, dat was genoeg voor 4 a 5 dagen voor ons. Gebruikte water komt in een vouwbare emmer onder de bus (geen grijzewatertank dus).
Behoefden doen we in een kleine composttoilet, even groot als de kleinste portapotti. (Maar een portapotti hebben we nog dus die krijg je mee.)
We hebben zelf een 65L koelkast na aanschaf geplaatst en om te zorgen dat de huisaccu (AGM 100Ah) niet leeg raakt hebben we een flink zonnepaneel van 320WP op het dak geplaatst. Tijdens het rijden wordt de huisaccu ook bijgeladen. Al in al is er genoeg stroom voor off-grid vanaf april tot oktober.
De bus is verder voorzien van verschillende 12V aansluitingspunten. 230V is ook mogelijk mits aangesloten aan de wal (in dit geval kan ook de huisaccu opgeladen worden). In dit geval is het ook mogelijk om een kleine elektrische kachel te gebruiken. Er is ook een webasto verwarming (op diesel) in de cabine aanwezig.
Ten laatste, de bus is voorzien van een vanswing, een arm om fietsendrager te laten draaien wanneer je toegang naar de achterdeuren nodig hebt, zonder alles eraf te doen.
IN HET KORT/SPECIFICATIES
Vervoer
- Citroen Jumper 3.0L HDI met distributieketting
- Diesel met 160PK (en 400 Nm koppel!!)
- 6 versnellingen
- Bouwjaar 2007, ombouw gerealiseerd door vorige eigenaar tussen 2018-2019
- Sinds Augustus 2019 in onze bezit
- APK tot 24 april 2025
- 117075 kilometerstand
- Ledig gewicht op kentekenbewijs 2620 kg
- max gewicht 3500kg
- 600 x 205 x 265 cm Lengte, breedte en hoogte
- cruise control, airco, bluetooth radio
- verbruik 9.0L/100km (11,1km/L)
Mechanisch keurig onderhoud, facturen eventueel te zien.
Helaas lijdt de bus van het "Ducato" lak probleem.
Andere 2 kleine mankementen:
- de richtingaanwijzer gaat niet terug naar uit wanneer je linksaf gaat (die leer je zeer snel zelf terug te doen)
- als je de buitenspiegels ingeklapt hebt en je gebruikt de bediening om ze uit te klappen, de passagier buitenspiegel stopt niet waar het zou moeten. Deze functie hebben we nooit moeten gebruiken.
Indeling & techniek
- Xtrem isolatie wanden en plafond, vloer met noppenfolie
- panoramaraam aan de bestuurderskant met getint glas
- dakluik 40x40
- stahoogte 175cm
- 3 persoons op kenteken, 2 volwassene + 1 baby/kind slapen
- U zit te ombouwen tot een bed van 185x160cm, kinderbed in de cabine ca 155 cm lang (babybed
ook beschikbaar)
- schoonwatertank ca. 90L onder de bus, geen grijzewatertank (emmer onder de bus)
- alleen koudwater
- Huisaccu AGM 100Ah
- koelkast Indel B 65L (2019 door ons geplaatst)
- 320WP zonnepaneel met Victron laadregelaar (2019 door ons geplaatst)
- opladen ook via relais tijdens het rijden
- diverse 12V aansluitingen
- 230V mogelijk mits aan de wal aangesloten (opladen dan mogelijk)
- Webasto cabine verwarming, 230V kleine elektrische kachel in de woonruimte (alleen met wal
aansluiting)
- 90L schoonwatertank met watermeter
- dubbele vloer
- van swing voor fietsendrager (2022 door ons geplaatst)
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Kenteken
Type verkoper
Particulier- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.