Kilometerstand
71.100 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
02/1940
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
30 kW (41 PK)
Type verkoper
Particulier
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikFinanciering
Bereken je autolening
Hoeveel wil je lenen?
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Bedrijfswagen
- Categorie
- Oldtimer
- Aandrijving
- Achter
- Stoelen
- 2
- Deuren
- 2
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 71.100 km
- Bouwjaar
- 02/1940
- Vorige eigenaren
- 4
- Niet-rokers auto
- Ja
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 30 kW (41 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Cilinderinhoud
- 1.800 cm³
- Versnellingen
- 4
- Cilinders
- 4
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
Opties
- Comfort en gemak
- Lederen bekleding
- Veiligheid en beveiliging
- LED verlichting
- Extra
- Reservewiel
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Groen
- Kleur interieur
- Zwart
- Materiaal
- Leder
Beschrijving
Te koop aangeboden: onze body-off gerestaureerde Citroën U23 bestelwagen uit begin 1940.
Deze U23 is vanzelfsprekend van militaire origine, maar is al in juni ’41 door de Franse Domeinen geveild en in particuliere handen terecht gekomen. De gehele geschiedenis en alle kentekens zijn bekend.
Na een lang werkzaam leven is de auto begin jaren ’90 naar Nederland gekomen waar de toenmalige eigenaar een restauratie is begonnen. Nadat deze was stilgevallen heeft de auto vele jaren totaal gedemonteerd en incompleet in diverse schuren gestaan.
Begin 2018 heb ik de auto gekocht en gedurende een aantal jaren volledig gerestaureerd. Hiervan is een full-color fotoverslag aanwezig, dat uiteraard meegeleverd wordt.
Van de - zeer gezochte - militaire accessoires misten er diverse (de dubbele voorruit, geweerhouders etc) maar er zijn er ook diverse bewaard gebleven. De materiaalkisten op de treeplanken, de sleepogen (momenteel alleen achter), de monocoup centrale smering (niet in functie, vetnippels gemonteerd), de grote stalen beugel voor de grille (niet gemonteerd, wel aanwezig met ingeslagen chassisnummer) en het “Poudre CRE” vat zijn aanwezig.
Ter vervanging van de afwezige platte voorschermen heb ik besloten de (elegantere) gekromde voorschermen van na 1950 te monteren. Voor de purist is het allemaal terug te monteren, als je ze kunt vinden.
De opbouw is geheel nieuw en is geïnspireerd op de originele militaire opbouw. Echter iets lager uitgevoerd en momenteel zonder huif.
Elektrisch is de auto voorzien van een geheel nieuwe kabelboom, een 6V elektronische spanningsregelaar en zijn alle lampen met uitzondering van de koplampen uitgevoerd in LED.
De auto wordt geleverd met fotoverslag van de restauratie, onderdelenboeken, werkplaatshandboeken, diverse documenten van de eerste civiele eigenaar (Ets. Sirac in Saint Pourçain sur Sioule), een fotoalbum van de voorlaatste Nederlandse eigenaar, en het geboortecertificaat vanuit de archieven van Citroën (matching numbers voor motor, cabine en chassis).
De auto kan bereden worden met klein rijbewijs en is voor geïnteresseerden te bezichtigen in Anna Paulowna, Kop van Noord-Holland.
Serieuze reacties worden altijd netjes beantwoord.
Groet, Sander
Deze U23 is vanzelfsprekend van militaire origine, maar is al in juni ’41 door de Franse Domeinen geveild en in particuliere handen terecht gekomen. De gehele geschiedenis en alle kentekens zijn bekend.
Na een lang werkzaam leven is de auto begin jaren ’90 naar Nederland gekomen waar de toenmalige eigenaar een restauratie is begonnen. Nadat deze was stilgevallen heeft de auto vele jaren totaal gedemonteerd en incompleet in diverse schuren gestaan.
Begin 2018 heb ik de auto gekocht en gedurende een aantal jaren volledig gerestaureerd. Hiervan is een full-color fotoverslag aanwezig, dat uiteraard meegeleverd wordt.
Van de - zeer gezochte - militaire accessoires misten er diverse (de dubbele voorruit, geweerhouders etc) maar er zijn er ook diverse bewaard gebleven. De materiaalkisten op de treeplanken, de sleepogen (momenteel alleen achter), de monocoup centrale smering (niet in functie, vetnippels gemonteerd), de grote stalen beugel voor de grille (niet gemonteerd, wel aanwezig met ingeslagen chassisnummer) en het “Poudre CRE” vat zijn aanwezig.
Ter vervanging van de afwezige platte voorschermen heb ik besloten de (elegantere) gekromde voorschermen van na 1950 te monteren. Voor de purist is het allemaal terug te monteren, als je ze kunt vinden.
De opbouw is geheel nieuw en is geïnspireerd op de originele militaire opbouw. Echter iets lager uitgevoerd en momenteel zonder huif.
Elektrisch is de auto voorzien van een geheel nieuwe kabelboom, een 6V elektronische spanningsregelaar en zijn alle lampen met uitzondering van de koplampen uitgevoerd in LED.
De auto wordt geleverd met fotoverslag van de restauratie, onderdelenboeken, werkplaatshandboeken, diverse documenten van de eerste civiele eigenaar (Ets. Sirac in Saint Pourçain sur Sioule), een fotoalbum van de voorlaatste Nederlandse eigenaar, en het geboortecertificaat vanuit de archieven van Citroën (matching numbers voor motor, cabine en chassis).
De auto kan bereden worden met klein rijbewijs en is voor geïnteresseerden te bezichtigen in Anna Paulowna, Kop van Noord-Holland.
Serieuze reacties worden altijd netjes beantwoord.
Groet, Sander
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Kenteken
Type verkoper
Particulier- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.