Kilometerstand
111.882 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
05/1987
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
199 kW (271 PK)
Type verkoper
Autobedrijf
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikFinanciering
Bereken je autolening
Hoeveel wil je lenen?
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Cabrio
- Categorie
- Oldtimer
- Aandrijving
- Achter
- Stoelen
- 2
- Deuren
- 2
- Advertentienr.
- RY-50-BV
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 111.882 km
- Bouwjaar
- 05/1987
- APK
- Nieuw
- Volledige onderhoudshistorie
- Ja
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 199 kW (271 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Cilinderinhoud
- 3.186 cm³
- Cilinders
- 8
- Leeggewicht
- 1.290 kg
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
Opties
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Rood
- Oorspronkelijke kleur
- Rossa Corsa
- Kleur interieur
- Andere
- Materiaal
- Leder
Beschrijving
English/German Below.
“Standard features include lust, pride and envy.”
Het is 1985. Ferrari presenteert de opvolger van de geliefde 308, en doet dat met flair. De 328 is een doordachte evolutie – een auto die de perfecte balans vindt tussen klassieke lijnen en moderne betrouwbaarheid. Meer vermogen, grotere motorinhoud, een scherper chassis en diezelfde onweerstaanbare uitstraling.
De 328 is het laatste model van de transversale V8-generatie met handgeschakelde vijfversnellingsbak, vóór Ferrari overstapte op injectie, schakelflippers en elektronische assistentie. Puur, ongefilterd en authentiek.
De 328 GTS werd geboren in een tijd waarin de bestuurder nog in volledige controle was over de auto. Elke versnelling was een bewuste keuze. Geen filters, geen elektronica die tussen jou en de machine staat. Gewoon jij, een gated shifter, en het schitterende gebrul van de 3,2-liter achtcilinder achter je.
Onze 328? Die is uniek.
Origineel nieuw geleverd in Nederland door Kroymans Ferrari in Hilversum – de originele dealersticker staat nog op de achterbumper. Uitgevoerd in klassiek Rosso Corsa met een Tan lederen interieur: een combinatie die het hart van iedere autoliefhebber sneller laat kloppen. En op de teller? Slechts 111.800 km. Matching numbers en handgeschakelde versnellingsbak.
Het rijden is een ervaring op zich: het klak-klak van de metalen schakelpook, de gretigheid van de V8 bij hogere toeren, de manier waarop het stuur je vertelt wat de voorwielen denken – dit is niet zomaar rijden, dit is rijden zoals het ooit bedoeld was.
In een wereld vol turbo’s, schermen en rijhulpsystemen is dit jouw ontsnapping. Jouw terugkeer naar een tijd waarin Ferrari nog voelde als een levendig organisme.
Ben je op zoek naar een investering? Een icoon? Of gewoon de mooiste Ferrari uit de jaren ’80 met een Nederlandse origine? Dan is dit jouw kans.
"De laatste échte klassieke Ferrari – en misschien wel de puurste."
--
English.
“Standard features include lust, pride and envy.”
It’s 1985. Ferrari unveils the successor to the beloved 308 – and does so with flair. The 328 is a carefully considered evolution: a car that strikes the perfect balance between classic lines and modern reliability. More power, increased displacement, a sharper chassis, and that same irresistible presence.
The 328 is the final model in Ferrari’s transverse V8 generation to feature a five-speed manual gearbox – before the switch to fuel injection, paddle shifters, and electronic driver aids. Pure, unfiltered, and authentic.
The 328 GTS was born in an era when the driver was still in full control. Every gear shift was a conscious decision. No filters, no electronics between you and the machine. Just you, a gated shifter, and the glorious roar of the 3.2-litre V8 behind you.
Our 328? It’s one of a kind.
Delivered new in the Netherlands by Kroymans Ferrari in Hilversum – the original dealer sticker still graces the rear bumper. Finished in iconic Rosso Corsa with a Tan leather interior – a combination to make any enthusiast’s heart race. Mileage? Just 111,800 km. Matching numbers and, of course, a manual gearbox.
Driving it is an experience in itself: the click-clack of the metal shift gate, the eagerness of the V8 at higher revs, the way the steering tells you what the front wheels are thinking – this isn’t just driving, it’s how driving was meant to be.
In a world full of turbos, screens, and driver assists – this is your escape. Your return to a time when a Ferrari felt like a living, breathing thing.
Looking for an investment? An icon? Or simply the most beautiful 1980s Ferrari with Dutch heritage? This is your chance.
"The last truly classic Ferrari – and perhaps the purest."
--
German.
„Serienausstattung: Lust, Stolz und Neid.“
Wir schreiben das Jahr 1985. Ferrari präsentiert den Nachfolger des beliebten 308 – und das mit Stil. Der 328 ist eine durchdachte Weiterentwicklung: ein Fahrzeug, das die perfekte Balance zwischen klassischer Linie und moderner Zuverlässigkeit findet. Mehr Leistung, größerer Hubraum, ein präziseres Fahrwerk – und dieselbe unwiderstehliche Ausstrahlung.
Der 328 war das letzte Modell der V8-Generation mit quer eingebautem Motor und manuellem Fünfganggetriebe, bevor Ferrari auf Einspritzung, Schaltwippen und elektronische Assistenzsysteme umstieg. Rein, ungefiltert und authentisch.
Der 328 GTS stammt aus einer Ära, in der der Fahrer noch die volle Kontrolle über das Fahrzeug hatte. Jeder Gangwechsel war eine bewusste Entscheidung. Keine Filter, keine Elektronik zwischen dir und der Maschine. Nur du, ein offenes Schaltgitter und das mitreißende Brüllen des 3,2-Liter-V8 hinter dir.
Unser 328? Absolut einzigartig.
Neuwagen-Erstauslieferung in den Niederlanden durch Kroymans Ferrari in Hilversum – der originale Händleraufkleber ziert noch den hinteren Stoßfänger. Klassisch in Rosso Corsa mit Tan-Lederinterieur – eine Kombination, die jedes Autoherz höherschlagen lässt. Kilometerstand? Nur 111.800 km. Matching Numbers und natürlich Handschaltung.
Das Fahrerlebnis? Unvergleichlich: das Klick-Klack des Metallschalters, der Vorwärtsdrang des V8 bei hohen Drehzahlen, die Art, wie das Lenkrad mit dir spricht – das ist kein gewöhnliches Fahren, das ist Autofahren in seiner reinsten Form.
In einer Welt voller Turbos, Displays und Fahrhilfen ist dieser Ferrari deine Flucht. Eine Rückkehr in eine Zeit, in der ein Ferrari noch wie ein lebendiges Wesen wirkte.
Du suchst eine Wertanlage? Eine Ikone? Oder einfach den schönsten Ferrari der 80er-Jahre mit niederländischer Herkunft? Dann ist das deine Gelegenheit.
„Der letzte echte klassische Ferrari – und vielleicht der reinste.“
Meer informatie
Algemene informatie
Carrosserievorm: Targa
Maten en gewichten
Laadvermogen: 270 kg
GVW: 1.560 kg
Wielbasis: 234 cm
Interieur
Interieurkleur: Tan
Milieu
Emissieklasse: Euro 0
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Schade: schadevrij
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Afleverpakketten
Inbegrepen afleverpakket: Afleverpakket: Nieuwe APK Volle tank
Aanvullende opties en accessoires
Comfort & Interieur
Exterieur
Overig
“Standard features include lust, pride and envy.”
Het is 1985. Ferrari presenteert de opvolger van de geliefde 308, en doet dat met flair. De 328 is een doordachte evolutie – een auto die de perfecte balans vindt tussen klassieke lijnen en moderne betrouwbaarheid. Meer vermogen, grotere motorinhoud, een scherper chassis en diezelfde onweerstaanbare uitstraling.
De 328 is het laatste model van de transversale V8-generatie met handgeschakelde vijfversnellingsbak, vóór Ferrari overstapte op injectie, schakelflippers en elektronische assistentie. Puur, ongefilterd en authentiek.
De 328 GTS werd geboren in een tijd waarin de bestuurder nog in volledige controle was over de auto. Elke versnelling was een bewuste keuze. Geen filters, geen elektronica die tussen jou en de machine staat. Gewoon jij, een gated shifter, en het schitterende gebrul van de 3,2-liter achtcilinder achter je.
Onze 328? Die is uniek.
Origineel nieuw geleverd in Nederland door Kroymans Ferrari in Hilversum – de originele dealersticker staat nog op de achterbumper. Uitgevoerd in klassiek Rosso Corsa met een Tan lederen interieur: een combinatie die het hart van iedere autoliefhebber sneller laat kloppen. En op de teller? Slechts 111.800 km. Matching numbers en handgeschakelde versnellingsbak.
Het rijden is een ervaring op zich: het klak-klak van de metalen schakelpook, de gretigheid van de V8 bij hogere toeren, de manier waarop het stuur je vertelt wat de voorwielen denken – dit is niet zomaar rijden, dit is rijden zoals het ooit bedoeld was.
In een wereld vol turbo’s, schermen en rijhulpsystemen is dit jouw ontsnapping. Jouw terugkeer naar een tijd waarin Ferrari nog voelde als een levendig organisme.
Ben je op zoek naar een investering? Een icoon? Of gewoon de mooiste Ferrari uit de jaren ’80 met een Nederlandse origine? Dan is dit jouw kans.
"De laatste échte klassieke Ferrari – en misschien wel de puurste."
--
English.
“Standard features include lust, pride and envy.”
It’s 1985. Ferrari unveils the successor to the beloved 308 – and does so with flair. The 328 is a carefully considered evolution: a car that strikes the perfect balance between classic lines and modern reliability. More power, increased displacement, a sharper chassis, and that same irresistible presence.
The 328 is the final model in Ferrari’s transverse V8 generation to feature a five-speed manual gearbox – before the switch to fuel injection, paddle shifters, and electronic driver aids. Pure, unfiltered, and authentic.
The 328 GTS was born in an era when the driver was still in full control. Every gear shift was a conscious decision. No filters, no electronics between you and the machine. Just you, a gated shifter, and the glorious roar of the 3.2-litre V8 behind you.
Our 328? It’s one of a kind.
Delivered new in the Netherlands by Kroymans Ferrari in Hilversum – the original dealer sticker still graces the rear bumper. Finished in iconic Rosso Corsa with a Tan leather interior – a combination to make any enthusiast’s heart race. Mileage? Just 111,800 km. Matching numbers and, of course, a manual gearbox.
Driving it is an experience in itself: the click-clack of the metal shift gate, the eagerness of the V8 at higher revs, the way the steering tells you what the front wheels are thinking – this isn’t just driving, it’s how driving was meant to be.
In a world full of turbos, screens, and driver assists – this is your escape. Your return to a time when a Ferrari felt like a living, breathing thing.
Looking for an investment? An icon? Or simply the most beautiful 1980s Ferrari with Dutch heritage? This is your chance.
"The last truly classic Ferrari – and perhaps the purest."
--
German.
„Serienausstattung: Lust, Stolz und Neid.“
Wir schreiben das Jahr 1985. Ferrari präsentiert den Nachfolger des beliebten 308 – und das mit Stil. Der 328 ist eine durchdachte Weiterentwicklung: ein Fahrzeug, das die perfekte Balance zwischen klassischer Linie und moderner Zuverlässigkeit findet. Mehr Leistung, größerer Hubraum, ein präziseres Fahrwerk – und dieselbe unwiderstehliche Ausstrahlung.
Der 328 war das letzte Modell der V8-Generation mit quer eingebautem Motor und manuellem Fünfganggetriebe, bevor Ferrari auf Einspritzung, Schaltwippen und elektronische Assistenzsysteme umstieg. Rein, ungefiltert und authentisch.
Der 328 GTS stammt aus einer Ära, in der der Fahrer noch die volle Kontrolle über das Fahrzeug hatte. Jeder Gangwechsel war eine bewusste Entscheidung. Keine Filter, keine Elektronik zwischen dir und der Maschine. Nur du, ein offenes Schaltgitter und das mitreißende Brüllen des 3,2-Liter-V8 hinter dir.
Unser 328? Absolut einzigartig.
Neuwagen-Erstauslieferung in den Niederlanden durch Kroymans Ferrari in Hilversum – der originale Händleraufkleber ziert noch den hinteren Stoßfänger. Klassisch in Rosso Corsa mit Tan-Lederinterieur – eine Kombination, die jedes Autoherz höherschlagen lässt. Kilometerstand? Nur 111.800 km. Matching Numbers und natürlich Handschaltung.
Das Fahrerlebnis? Unvergleichlich: das Klick-Klack des Metallschalters, der Vorwärtsdrang des V8 bei hohen Drehzahlen, die Art, wie das Lenkrad mit dir spricht – das ist kein gewöhnliches Fahren, das ist Autofahren in seiner reinsten Form.
In einer Welt voller Turbos, Displays und Fahrhilfen ist dieser Ferrari deine Flucht. Eine Rückkehr in eine Zeit, in der ein Ferrari noch wie ein lebendiges Wesen wirkte.
Du suchst eine Wertanlage? Eine Ikone? Oder einfach den schönsten Ferrari der 80er-Jahre mit niederländischer Herkunft? Dann ist das deine Gelegenheit.
„Der letzte echte klassische Ferrari – und vielleicht der reinste.“
Meer informatie
Algemene informatie
Carrosserievorm: Targa
Maten en gewichten
Laadvermogen: 270 kg
GVW: 1.560 kg
Wielbasis: 234 cm
Interieur
Interieurkleur: Tan
Milieu
Emissieklasse: Euro 0
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Schade: schadevrij
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Afleverpakketten
Inbegrepen afleverpakket: Afleverpakket: Nieuwe APK Volle tank
Aanvullende opties en accessoires
Comfort & Interieur
- Armsteun voor
- Hoofdsteunen voor
- Toerenteller
- Verstelbare stuurkolom
Exterieur
- Bumpers in carrosseriekleur
- Open dak
Overig
- 3 punts veiligheidsgordel
- analoge klok
- Sportuitlaat
- Sunroof
Zakelijk leasen
Bereken uw zakelijke lease!
Nu zakelijk leasen vanaf
€ 1.648,- p/mLeasebedrag
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Kenteken
Type verkoper
AutobedrijfCool Classic Club
Aanbieder op AutoScout24 sinds 2018ContactRobbert Buijs
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.