Kilometerstand
63.654 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
02/1989
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
199 kW (271 PK)
Type verkoper
Autobedrijf
Financiering
Bereken je autolening
Hoeveel wil je lenen?
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Cabrio
- Categorie
- Oldtimer
- Aandrijving
- Achter
- Deuren
- 2
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 63.654 km
- Bouwjaar
- 02/1989
- APK
- Nieuw
- Volledige onderhoudshistorie
- Ja
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 199 kW (271 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Cilinderinhoud
- 3.185 cm³
- Versnellingen
- 5
- Cilinders
- 8
- Leeggewicht
- 1.290 kg
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
- CO2-emissie
- 0 g/km (gem.)
Opties
- Comfort en gemak
- Lederen bekleding
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Zwart
- Oorspronkelijke kleur
- Zwart
- Kleur interieur
- Beige
- Materiaal
- Leder
Beschrijving
Door veel liefhebbers van het iconische merk wordt de 328 gezien als de laatste mooie V8 Ferrari met middenmotor. Nog steeds geïnspireerd op het prachtige silhouet van iconen als de 365GT4BB en de Dino 246. Voortaan zou de windtunnel bepalen hoe het lijnenspel van de V8 zou verlopen. Technisch is de 328 een welkome doorontwikkeling op de eveneens succesvolle 308 serie. De belangrijkste verbeteringen waren het stijgen van de motorinhoud, in combinatie met een vernieuwde versie van de Bosch K-Jetronic injectie. Hierdoor steeg het motorvermogen met meer dan tien procent. Ook kwam er meer binnenruimte dankzij beter vormgegeven stoelen en ontwerp-veranderingen aan het interieur. Er ontstond een wat harmonieuzer carrosserie ontwerp dankzij bumpers in de kleur van de auto en wijziging van het front. Dit alles en het verbeterde weggedrag maakt de 328 nu tot een gezochte klassieke Ferrari die zich mag verheugen op steeds meer belangstelling. Helaas doet dat ook de verkoopprijzen stijgen. Inmiddels is een goed gedocumenteerd, correct onderhouden en schadevrij exemplaar negens in de wereld meer als koopje op te halen. De ontwikkelingen van de laatste jaren zijn mijns inziens volkomen terecht. Welke auto biedt zoveel puur rijplezier, uitstraling, exclusiviteit, betrouwbaarheid! en beleving terwijl ze (nog) niet door veilinghuizen voor extreme bedragen geveild worden aan de rijken der aarde. Naar mijn mening lang ondergewaardeerd, een 328 is nog een betaalbare en bruikbare klassieke Ferrari die de voorbije jaren van de pure supercar in optimale vorm weergeeft. Gezien die ontwikkelingen ook nog eens een waar u op termijn niet minder van hoeft te worden. Het hier aangeboden exemplaar is nu eens níet rood en dat maakt de auto extra bijzonder. Bovendien is de conditie uitzonderlijk te noemen, schade- en roestvrij, een prachtig origineel interieur en het lakwerk heeft geen enkel zichtbaar gebruiksspoor. Zeer goed rijdend en compleet met de Ferrari boordmap waarin de bij de auto behorende boekjes. Wordt rijklaar afgeleverd inclusief onderhoudsbeurt waaronder ook de distributieriem valt. Deze GTS heeft een goed sluitend en uitneembaar targadak wat open rijden leuk maakt zonder de nadelen ervan. En die heerlijke V8 hoort u natuurlijk nóg beter! Zie onze website voor meer dan 100 foto's www.witmerodijk.nl of gebruik de volgende link; https://www.witmerodijk.nl/te-koop/ferrari-328-gts-quattrovalvole-'89-64.000km/2487
Meer informatie
Carrosserievorm: Targa
Modelreeks: jan. 1986 - dec. 1989
Wielbasis: 234 cm
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Meer informatie
Carrosserievorm: Targa
Modelreeks: jan. 1986 - dec. 1989
Wielbasis: 234 cm
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Kenteken
Type verkoper
AutobedrijfWitmer & Odijk
Aanbieder op AutoScout24 sinds 2005ContactAfdeling verkoop
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.